Iller iFokus

Iller

Etiketter: leksakersovställenburarrum
Läst 5657 ggr
Madde
0

Skumgummi till en madrass

Tänkte höra om någon vet var man kan köpa skumgummi så att jag kan göra en madrass till våran nya bur.

Hos mig står det helt stilla. =( så jag hoppas på eran hjälp. =))))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

klarsferrets
0

det finns här nere ska till skene på månadag o då kan jag kolla åt dig ska även till dalsjöfors o där finns det oxå . bara jag får måtten så kan jag nog hjälpa er om ni vill.

Faxlin
0

Här i Gävle har vi ett ställe som skär till skumgummi som man vill ha det. Caspa heter det. Men vart just du får tag i det så här på rak arm kan jag inte komma på.

eller förresten du kan väl köpa skumgummi på Jysk om inte annat där har de. eller på IKEA. Dä har de också skumgummi madrasser. Så är det bara att skära till som du vill ha den. Madrasser till spjälsängar fungerar också.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Yes va bra. ska kolla måtten så fort jag kan. =) men vi kan ta det över telefon i morgon. =)))

Nea
0

Åhlens har också skummgummi.

Madde
0

Det är inte så jätteviktigt att det är snabbt eller så. Tänkte bara ha det till och inreda buren med. Försöka få till det lite finare och så att bajslådan står lite mer still.

tack för alla tips.

holtz
0

åh, vad jag gillar sådana här trådar..ger så mycket tips och ideér =)

Madde
0

Mmm visst är det skoj med folk som har en massa ideer. Har tänkt och visa hur jag gjort det sen när det är klart. =) Typ före och efter. =)))

holtz
0

ja absolut! det måste du göra..det ska inte bara tänkas..de ska vara självklart serrö :P:P

leeanlej
0

ska du klä in det i något särskilt tyg? nisse han är så snabb med att bita hål så jag är rädd att ifall jag hade varit duktig med att köpa skumgummi så hade han börjat äta på det.

tessa
0

Bra fråga Madde - funderar på att sy något till pållen med skumgummi och fudnerade jst på samma sak.. =) - Får jag ta i det lär det bli något till den lille krabaten också.. det är så roligt att sy till illrar för det är så små saker det handlar om, lätt och smidigt och inte svårt att uppskatta storlek =)

Theres
0

jag ska sy en bläckfisk :P

golf.ifokus.se

Madde
0

Det ska vara tyg på skumgummit. Men det kommer nog bli jättebra. =)))

Roxanne
0

ohh får man se bilder sen?

Madde
0

Jag lovar att det kommer bilder sen när det är klart. =)) Men det tar nog ett litet tag innan allt är fixat.

Theres
0

vi har nåt här som heter krusells partilager, där ha de BARA skummgummi :D köpte lite å gjorde en grejj till melwin =)

golf.ifokus.se

Madde
0

Har du något kort på det du gjort Thessan??

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nej, men jag kan ta ett :P

golf.ifokus.se

Madde
0

Ja gör gärna det Thessan. =)

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

=)

golf.ifokus.se

Madde
0

du var snabbare än mig. =))

jättekul att du ville dela med dig.

sarae
0

oj va snygg den var! du får snart börja med försäljning tessan! För det var hög vill ha faktor på den!

Theres
0

Melwin hoppade i den på en gång =)

golf.ifokus.se

[tiiia]
0

#19 gu så söt den var :) du borde börja göra sånna där saker och sälja tessan :)

Theres
0

jag vill inte konkurera :D

golf.ifokus.se

Faxlin
0

#24: Men det är väl fri konkurrans i Sverige. Tror d kan få flera saker du gör sålda ;-)
Du gör såå otroligt fina saker.

Audiatur et altera pars

Theres
0

ja, men jag läst den där tråden där några tjabbade om att alla hade samma saker som amhs-illertorg… slår vad om att alla kommer börja tjabba på mig om jag säljer saker :D denna idén är ju tagen av… av nån som jag inte vet vad hon heter :D

golf.ifokus.se

Thyne
0

#26 Får man fråga hur du gjorde den? Skrev i andra tråden men vet inte om du sett än och jag har inget tålamod, hihi! :) om du vill dela med dej alltså bara =)

Theres
0

vem är det som gör sånna ligg-dynor och säljer?

golf.ifokus.se

Faxlin
0

Johannah och Paula är det.

Audiatur et altera pars

Theres
0

hah, jag är en tjuv :D

golf.ifokus.se

Faxlin
0

haha, tror inte de har patent på ideén men ja annars hade du nog varit det ;-)

Audiatur et altera pars

JossanH
0

ett tips att ha som underlag i buren! Man kan köpa billiga badrums mattor om man bara vill ha en liten tunnare madrass. Man kan klä in den eller ha den som den är. Annars kan man köpa djurfäll på djuraffär. Dom går smidigt att tvätta och illrarna gillar den. Annars så kan man köpa billiga tecken på ikea. Dom kan man vika dubbelt 2ggr och sy ränder i den så blir det som en madrass, sen så klär man bara in den. Antingen gör man som ett eget påslakan annars så syr man fast tyget ordentligt- för dessa tecken är det inga problem att tvätta! Billigt och bra!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Madde
0

#32: tack för tipset Jossanh. =)

sarae
0

sådär holtz..var jag duktig nu?

holtz
0

haha ja oh ja. du tar din medarbetarroll på allt för stort ansvar :P

sarae
0

hehe det e bara första veckansom jag fjäskar in mig, sen slänger jag upp fötterna på en pall å lutar mig tillbaka å låter de andra sköta jobbet hihihi

Madde
0

hahahaha. Du kommer nog alltid ligga i topp sara. =) Du är sån som person. =)

Faxlin
0

haha, vad knäppa ni är. Men ärligt alat är det den här första veckan som Sara ska hålla sig härifrån. Hon har en massa att plugga och ska således överlämna detta åt oss andra luttrade medarbetaren och sajtvärden här inne. ;-)
Så Sara, sluta hänga här nu och gå genast och plugga med dig.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Appropå ingenting. Hur har det gått med att göra en madrass Madde? Har det blivit någon?

Audiatur et altera pars

Madde
0

Jag har inte kommit så långt än. Vi ska ju ner till AC nästa helg då kanske vi hinner kolla på det lite. Annars blir det efter jul & nyår. =)))

Faxlin
0

Okej, jag som trodde jag skulle få se värsta madrassen vid det här laget ;-)
men jag får väl vänta snällt då. ;-)

Audiatur et altera pars