Illerträff i uppsala 28juni
Hejsan alla.
Den 28 juni blir de en träff i statsparken i uppsala. vi möts vid fontänen kl:13.00 och går sedan vidare till en mer bekväm plats under dom två stora träden i parken.
Ta med er en filt, nått att dricka och ett glatt humör så blir de säkert en jättemysig träff 
bullar och kakor står jag och min vän bettan för. så de behöver du inte tänka på.
(självklart gör vi alla bullar och kakor gluten och laktosfria så alla kan njuta av dom
)
Och självklart är du välkommen med eller utan iller. bara kul om fler dyker upp.
Det blir även en liten tävling som vi ska försöka styra upp med ett litet pris.
karta till parken från centralstationen finns bifogad
hoppas vi ses där!

men träffen som är den 13de då? blir dte alltså två träffar?
vad kul! jag kommer med min iller =)

#1 jag har inte läst något om en träff den 13 i uppsala?
#2 va roligt =) ses där
Tycker det ska bli jätte roligt, första gången jag kan ta mig själv till en träff, så jag tycker det ska bli hur kul som helst och spännande =)

va roligt att du tycker så :) ska bli kul att träffa dig och din och din pälsis :D

#1: Det talades om att vi skulle ha träffen den 13:e först. Men så vart jag tvungen att ändra datumet då jag inte kan då. Jag kommer ha en träff här hemma i Älvkarleby på Fallensdag med tävlingar och sådant den 14:e. Och jag orkar inte med två träffar i rad. Ledsen om det strulade till något för dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

där fick även jag en förklaring i de hela :P

aha, då blir det nog svårare för mej att dyka upp…. synd. men jag får se hur det blir…

jag ska kolla hur det ser ut då. Mycket möjligt att jag och mina monster dyker upp =)

putt

det är ju mitt under midsommar helgen….. *suck* flytta den igen, så jag oxå kan komma! 

jaa.. faxlin va säger du?

haha, ja för min del kan vi visst flytta den ett snäpp längre fram. Men inte tillbaka bara :-)
Audiatur et altera pars

ser ut som det är en illerträff i uppsala den 13/6 oxå, så ni behöver inte flytta denna träffa bara för att jag ska kunna komma. annars så passar faktist den 21/6 (söndagen vid midsommar) bra för min del :)

jag röstar för att vi ska flytta träffen till söndagen den 28/6 kl 15:00 
då kan jag dyka upp med mina 4 lurviga. får antagligen med mej en kompis med hennes iller, och även familjen som tog min omplacering. så sammanlagt blir dte 6 illrar.
annars får jag nog försöka få ihop en egen iller träff i sthlm…..

28/6 låter helt okej för min del. :-)
Audiatur et altera pars

wohoo :) jag försöker få ihop en träff här i sthlm oxå, men då kanske det blir två för min del :)

de passa här också :) men 15?
kan vi inte starta tidigare?
28:e skulle fungera för mig med, utan några problem, kanske till och med skulle passa bättre när jag tänker efter =)

blir svårt fö rmin del om det är tidigare. och med tanke på attd et är en söndag så kanske folk är ute och festar lördag kväll. då vill man inet gå rupp tidigt för att åak till uppsala.
själv så jobbar jag natt, och vill gärna hinna sova lite. plus att jag åker från sthlm….

#18: Men vi kan väl starta tidigare men hålla på längre än 15 i alla fall så kan de som vill droppa in senare göra det :-)
Audiatur et altera pars

det funkar för mej. så länge dte fortfarande finsn folk + illrar att träffa runt 15 tiden :)

#22: Klart det finns. Jag lovar vara kvar i alla fall :-)
Audiatur et altera pars

toppen :)
men då bokar jag in 28/6 från kl 13 i uppsala. elle rhar någon några invändningar mot det? :)

#24: Jag har då inga invändningar i alla fall. Och det lät det inte som om Manfred2 har heller och det är vi som arrangerar den :-)
Audiatur et altera pars
#24 tycker det låter jätte bra! ska skriva upp det på en gång =)

nejdå, inga invändingar här ifrån heller :) de blir prima skinka. men då säger vi kl 13 istället i statsparken och så lovar vi att vara kvar till efter tre :)
faxlin? ändrar du eller ska jag göra ett nytt inlägg?

Jag kan ändra det :-)
Audiatur et altera pars

wihoo, nu är det inbokat! skulle någon utav er (Manfred2/Faxlin) kunna skicka över ert nr via PM, så kan jag höra av mej när jag börjar närma mej och få veta vart ni befinner er då? :)

#29: Japp, jag fixar det nu :-)
Audiatur et altera pars

puttar upp denna.
Vilka är det som tänker komma?
Audiatur et altera pars

jag kommer med kompis + 4 illrar 

Super roligt, ser fram emot att träffa både er och alla fyra illrarna.
Audiatur et altera pars

desamma :) och jag ska försöka komam så fort som möjligt, men jag dyker nog inte upp vid kl 13 precis. men jag har ju ditt nr, så jag hör av mej när jag är på väg :)
Jag kanske kommer. Är bjuden på födelsedags fika då men det är inte säkert att jag ska dit. Jag är ju den nämnda "bettan" som står i första inlägget eller vad man säger, var dock inte med under datums-bytet så några bullar kanske inte blir bakade då jag är tok fattig för tillfället.. =P
Men jag kollar upp saker så kanske jag kommer, vore kul att träffa alla illrar som blivit kändisar pga sajten 
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.
Jag kommer med några av mina pälsar =)

Superskojigt det här. Vi ser ut att bli några stycken i alla fall. :-)
Audiatur et altera pars
Tyvärr för långt bort för oss annars hade det varit himla kul.

#38: Vart bor du då? Kanske blir det en träff eller liknande i din närhet som jag far på :-)
Audiatur et altera pars
#38, vi bor i nv skåne , mer exakt Ängelholm, hörde att det skulle vara en träff på high caparrall ( osäker stavning) nångång i juli, kanske kunde vi ev åka med ferretgirl då, men om det kommer vara en träff mer åt vårt håll vet jag inte.
hehe ska du ta med Eris då ???????

#40: Hc träffen håller jag i. Så då är Eris garanterat med :-)
Hoppas du kan åka med ferretgirl då. Kommer lägga ut närmare info om den träffen under kvällen för hoppningsvis :-)
Audiatur et altera pars
#41, aha spännande, då får jag kanske snart träffa min 3 hälft hahaha

lite ändringar i mina planer, jag dyker upp, men antagligen bara med 3 monster. Lyssa opererades nämligen idag (nu är hon 100% frisk från insulinom och binjuretumör!) känns lite dumt att ta med henne då hon inte ska röra sej så mycket närmaste dagarna. men jag får se hur hon mår på söndag, om hon kanske får komam med och ta det väldigt lugnt….

Förstår verkligen om du inte tar med dig Lyssa med tanke på att hon är nyopererad. Då de varnar för att vi ska få 29 grader varmt i Uppsala på söndag.
Audiatur et altera pars

lite ändringar i mina planer, jag dyker upp, men antagligen bara med 3 monster. Lyssa opererades nämligen idag (nu är hon 100% frisk från insulinom och binjuretumör!) känns lite dumt att ta med henne då hon inte ska röra sej så mycket närmaste dagarna. men jag får se hur hon mår på söndag, om hon kanske får komam med och ta det väldigt lugnt….
Hmm… Låter trevligt. Ska se om jag och 2 av mina sötnosar kan komma. Min kompis och hans iller kanske har lust. I så fall ses vi där. Kul!
Japp, nu har jag pratat med honom och han och Hemi är på. Och jag tar som sagt med mig Sigge och Murmel. Lilla Sebastian är bara 9 veckor och har inte fått sin spruta än så han stannar hemma. Vad roligt det ska bli!!! See you! 

Super roligt. Ännu fler. Vi kommer bli ett stooort gäng med illrar på söndag.
Audiatur et altera pars
Rackarns att man ska vara upptagen. Uppsala är ju nåbart.
Hoppas på Gävle/Älvkarleby igen då, på lämpligt datum, istället för den bortregnade träffen nyss. :-)

#49: Jag lovar att jag drar igång en träff när jag kommer hem från semestern.
Audiatur et altera pars
vet du på ett ungefär hur många vi blir?
ska bli kul att få träffa lite människor och illrar =)

Jag ser också fram emot en träff hos Åsa efter semestern =)

#51: Om man läser i den här tråden så ser det ut att vara 5-7 stycken :-)
#52: Ska du till den här träffen i Uppsala?
Audiatur et altera pars
#53 oki =) då vet jag =) ses i morgon

Tyvärr kommer jag att komma lite sent då det inte går något tåg som passar.
Men tåget är där klockan 13.41. Så att ni vet att jag kommer fast liiite försenat.
Audiatur et altera pars
tyvärr kunde jag komma dag, då jag blivit utlåst ifrån mitt hem, är fortfarande det, så jag är hos min mamma. kommer inte in till djuren. sambon är hemma men vaknar inte när jag*suck* hoppas det var kul iaf!

Vill tacka alla för en underbar dag. Vi vr inte så många. Men vi hade trevligt i alla fall.
Både Malin och jag vill tacka för trevligt sällskap och chansen att få träffa en massa trevliga illrar och illerfolk.
Audiatur et altera pars
Så himla synd att jag inte kunde komma, jag ville verkligen. Men det kanske kan ordnas snart igen? Det är ju ändå sommar =)
Vilka var ni där? =)
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

Åhh jag och namn. Jag är såååå dålig på det. Men alla som kom kan väl skriva i denna tråd :-)
Jag och dottern Malin var där. :-)
Audiatur et altera pars

jag, sambon fredrik, kompisen sabina + 4 monster var där :)
jätte tack åsa för trevliga timmar ute i värmen :)

Jag, sambo och granne var där. Fast utan illrar då, eftersom dom anländer till nästa helg!

Vart är bilderna?

Jag sprang ifrån min kamera, så jag kan tyvärr inte bidra med något sånt…
Men visst var det väl någon som blixtrade till med en kamera vid nåt tillfälle?

Det var några där utan illrar som fotade massor. Sedan fotade jag lite. Men det vart verkligen inte många kort. Har inte lagt in dem på datorn än heller så jag har inte sett om det går att se några illrar på dem :-)
Audiatur et altera pars

min kamera var slut på batteri, så jag lämnade den hemma :(