Vilken iller är vilken dvärg?
Illrarna leker illerlekar (bestående av Norpan som kloade och bet Amy och Amy bet tillbaka) och jag känner starkt att Amy är Toker. Den illern är inte riktigt klok.
Fast på ett sött och bra sätt.
Norpan är Glader. Hon är alltid lekfull och med här hemma.
Funny är Butter eller möjligtvis Trötter. Hon är den som går in i leken på allvar och ska bita alla på ett elakt sätt, men har sina glada stunder.
Bus är Kloker. Han är killen som går in och särar om det blir bråk mellan illrarna. När han är på besök så fajtas han inte om han inte måste. Han går hellre undan.
Melker är Blyger. Han tycker inte om när vi får besök och håller sig gärna på avstånd i början för att sedan noga kolla gästen nerifrån och upp, men vill inte bli tagen på av okända.
Sara
Toker här hemma får nog bli Sheere Kahn, för trots sina 5 år är han fortfarande på bus och tokhumör varje morgon som jag släpper ut dom i lägenheten.
Glader får nog bli Miller, för han är alltid lika glad och uppåt när man tar honom.
Butter här hemma får bli en tjej, nämligen Electra. För en iller mer butter och bitig får man leta efter.
Trötter ja, det får bli Laban (som inte lever mer), han sov när, var och hur som helst medan han levde. Kahn har delvis tag efter Laban i allt han gjorde.
Kloker får bli en annan iller som han hellre lever mer, Aslan. Han kunde (som Jazz nu också så smått börjar göra) räkna ut saker och ting, och sen göra dom.
Blyger har jag ingen direkt, för alla går gärna fram och hälsar på folk som kommer och vill se vad det är för djur jag har med.
Prosit får bli Tiffanie, som ofta nyser och fnyser, speciellt när hon är under sängar och sofforna.

Toker är Alinda om man ser till uppförandet men Belsebub om man jämför öron=)
Butter och Trötter är gammelskrutt Elliott
Blyger fåt väl vara Meja
Prosit är utan tvekan Belsebub som har hostattacker så han låter som en skrällande astmatiker ibland.. fast å andra sidan.. Alinda får allt som går att få i nosen och fnser rätt bra.
Glader är Valle helt klart
Kloker.. ehm… tja… Elliott har ju dresserat matte rätt bra, Alinda kan klättra upp på köksbordet och sno mat… njae så kloka är vi nog inte i det här hushållet=) Varken tvåbenta eller fyrbenta.

Här är Trissan definitivt blyger, Elvis är kloker, Chiquita är nog mest lik glader och Noel är toker.
Bogey måste vara Prosit. Han går nästan alltid med nosen nere i golvet eller kör ner den på de mest underliga ställen när vi är ute vilket brukar leda till en och annan nysning under en dag.

Hemma här är : Chaos Glader…älskar livet o allt o alla som finns i närheten.
Wille är Toker, busig som få o hittar på rackartyg.
Didde är helt klart blyger, Där får man flörta ordentligt om man ska närma sig…när han är på det humöret.
men det växlar hela tiden.
Dookie är nog mer Trötter då.
Marwin är en korsning av Butter (som en gammal surgubbe) o Kloker.
Han är vis o honom går det att prata med o han förstår vartenda ord du säger.
Säger man vänta du får gå ut på promenad om en liten stund.
Då förstår han o går o gör något annat en stund för att senare komma o påminna om att…"du lovade nu är det snart"

Banditen är Trötter, fast det beror nog på värmen, han har i princip sovit sig egenom de senaste dagarna, mer än vanligt.. men sen är min lägenhet som en jävla bastu oxå..
Men igår monterades det fläktar, som han somnade vid i natt.. och imorse innnan jag åkte till jobbet la jag ut isflaskor med en handduk över, hoppas han blir min lilla Toker snart igen :)