Vikinga-illrar 26-28
Nu i helgen är det fotevikens vikingamarknad och ni som bor i skåne är hjärtligt välkomna att komma förbi. :) Marknaden ligger i höllviken strax utanför vellinge.
Jag och tjejerna kommer att vara på plats så då får ni gärna komma och hälsa på oss.
inträde på området är 60kr för vuxna, 25 för barn över 6 år, familjer 150 kr o då är det två vuxna och så många barn man nu har. man går in gratis om man är medeltida/vikingatida klädd :D
Hoppas vi ses! Kom fram, skaka tass o berätta vem du är för jag lär vara mer än lovligt förvirrad :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

vilket långt hår du har! illrarna ser uta tt ah det lagom mysigt där i luvan :)

Åh hade jag haft råd så hade jag kommit ner på stört, jag som älskar vikingatiden.
Hoppas ni får en underbar dag med lagom temp och fritt från regn.
#1 tack ^^
#2 hade vart trevligt om du hade trillat förbi ^^ Hoppas också på bra väder. Lite mulet lagom med vind och värme. Sen så har jag ju ett solskydd till illrarnas bur, men hur jag ska försöka förklara för arrangörerna av marknaden att mina illrar har en plastbalja att bada i om de vill är ju en helt annan historia :S
Toalådan löser man ju lätt genom att spraya svart men badlådan kan ju inte vara full med sprayfärg heller…. även om den torkar innan avresa och användning… eller?

Är den sprayad och torkad så borde det väl inte vara någon fara så länge färgen inte är vattenlöslig?
Jag kommer med vikingakompisar på fredagen. Mina pälsar får dock stanna hemma. Jag har smittat dom med min sommarinfluensa… Stygg och dålig matte.
#4 *sliter tag i burken o läser* "Tål ej bensin" "Brandfarligt" ja det duger väl, stod inget om vattenlöslighet. o det är ju en hobbyfärg avsedd för diverse ytor såsom trä, plast, metall mm. :D
Imorrn ska det sprayas så det står härliga till;)
#5 då tycker jag att du kommer o säger hej till oss, du får presentera du som sotlynx annars lär jag aldrig fatta vem du är ^^ Synd att du smittat dina pälsar annars hade du kunnat lämna dem hos mig en stund så hade de kunnat var ai lekhagen medan mina är inne i buren om de inte klarar av att leka tillsammans snällt ^^
Jag kommer som vanligt att åka dit, men för illrarnas skull tar jag bussen hem på kvällarna. Förra året på foteviken tog jag en stor tung träskål som badbalja. Toalåda hade jag inte med över huvud taget, utan använde bajspåsar.
#8 Det är skönt när man kan göra så. Jag kör på bajslåda och en badlåda om jag inte fyndar något större keramikkärl eller något nu när jag ska till second-handen idag eller imorrn.
Men som jag sa innan, hojta till och säg vem du är så har jag litet bättre koll, vanliga namn säger inte mig mycket tyvärr, är så förvirrad som det är. ;)
Vem vet… Om dåm verkar pigga och glada på torsdag morgon KANSKE dom får följa med. Undrar bara hur jag ska lösa problemet med den knallrosa transportburen…
#10 pma mig så får du mitt mobilnr så kan du slå en signal så kan du dumpa transportburen i vårt plasttält :)
Helgen gick super! tjejerna vart populära men på söndagen var det rätt trötta på folk. Alma bet en polsk viking och han bara skratta. tur det ^^ han överlevde mötet med den fyrbenta besten.
På fredagen träffade vi Tzatu och hennes Tequila som inte alls vart impad av våra tjejer. Mellan T och Alea blev det blodvite. Men mellan Alma och T så gick det bättre dvs ingen blodspillan men dock bråk.
Vi hade två barnvakter som kom och knyckte tjejerna med jämna mellanrum så jag slapp hålla reda på dem. Alma är väl den som har haft sämst humör på denna marknaden, hon bet både mig och gubben samt ena barnvakten. Men hon vart illervan sen tidigare så hon tog det hela med ro.
Men vi hade det äckligt varmt för att inte underdriva…..
Tequila och Alma på bild
Jag får försöka komma iväg någon gång, få medeltids kvoten fylld och återförena mor och döttrar en sväng :)