Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1381 ggr
LinaN
0

Spännen till selar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

var hittar jag bra små och lätta spännen till illerselar?

Har en kompis som i detta nu sitter och tillverkar brickbands-band till mina tjejer som de ska ha i sina vikinga-selar så de ser mer historiskt ut. Förra gången så hade de ju sina moderna men ändock diskreta selar på sig.

Men var hittar jag lämpliga spännen att låsa fast odjuren med? och spännen till att fästa koppel och sedan en liten pistolhake för kopplet att fästa i selen?

Några tips?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

HannaM
0

Har inte hittat några lämpliga spännen som inte är i plast. Men det finns väl sånna man har till skärp? Ingen aning om var man hittar tillräckligt små. Det övriga, regleringsgrejer och d-ringar finns ju i vanlig metall, duger inte det tror jag inte du hittar så mycket. Koppelhaken hittar du lätt däremot=)

LinaN
0

#1 koppelhakar hittar man lätt men problemet är ju vikten… de väger aber de som jag hittat änsålänge…. jag är en kronisk spännessamlare ^^

D-ringar funkar ju, men änsålänge så har mina sybutiker inte tillräckligt små spännen. De minsta är på 2 cm… o jag vill ner till 9mm-10mm. pyttesmå vanliga bältesspännen vet jag en norrman som säljer, så ska han till samma marknad som mig så ska jag försöka haffa honom och köpa loss några ^^

Så då är det pytte D-ringar och minipistolhakar som behövs raggas rätt på alltså….

HannaM
0

Alternativet till koppelhakarna är att helt enkelt köpa ett koppel och klippa av. Det fungerar, lite dyrare kanske men lätt att få tag på.

LinaN
0

#3 att man inte tänkte på det! Så går ju att göra. har ju ett alldeles för kort kattkoppel någonstans…. ska rotar rätt på det….

Sen när selarna är klara så ska jag lägga upp bilder här så ni får sehur det blev :D

HannaM
0

#4 Ibland ser man itne skogen för alla träd=p Dom lätta lösningarna är sällan det man kommer på först

LinaN
0

#5 det är väldigt sant ^^

håller på att dammsuga mina vanliga återförsäljare på spännen o annat just nu :D

werner
0

Jag har som sagt bara hittat sånna där knäppen i plast på en textil sida. Kan man inte göra 8-selar med sånna där band? (rekomenderas dock ej på Alea och Alma då deras mamma tar sig lätt ur en vanlig sele och pappan är ju utrbytar kung)

skulle man kunna göra i läder med typ ben knäppen, tex som på klänningar fast mer åtspända? herregud hittar ingen bild

LinaN
0

#7 Alma har en åtta-sele och den sitter hon fast i allt som oftast. märkte ju rejäl skillnad från vinterpäls till sommarpäls i lätteheten o ta sig ur…. selarna sitter ju så stramt så man tror att man ska strypa dem när man spänner knäppena på deras vanliga selar. Men så fort selen är på så verkar de inte bry sig om dem nämnvärt.

Alea har ju en H-sele o den funkar bra. :D

Mejx
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

*suck* … jag som själv letade som en tok efter småspännen förut och hitta en riktigt bra sidadär dom hade på 10mm, 15mm,20mm! -.-'

Såklart hittar jag den inte nu men jag håller ögonen öppna!

Har desutom mailat panduro för någon månad sen och tipsat om att ta in färgglada knäppen som på bilden* ;)
Hon gillade mitt förslag och skulle leta bland leverantörerna. Så bara hålla tummar och tår nu för att dom får in snygga spännen i sortimentet. ;) Då blir det till att vara kreativ för min del. Tyst

Hoppas det går bra med letandet iallafalll, lycka till! :)