Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 456 ggr
klarsferrets
0

träff i viskafors den 27/5

Ni är välkommna till Viskafors den 27/5-06 kl:14,00 på en träff med eller utan iller . Sponsorer är AGRIA, Plque Off och Ferets komplit. Dom som Finns på plats är AMHS-illertorg & Husses.
Tänk på att din iller måste vara vaxnierad om du tar med din lilla vän.
Då vi har valpar här så måste din iller vara vaxinerad minst 2 veckor före med full vaxination alltså den ska ha fått 2 st vaxinationer.
Anmälan görs till klarsferrets@telia.com glöm ej att skriva ditt namn och din illers namn .
vi kommer att ta ut en liten kostnad på 40 kr per person.
**Tänk oxå på om du vill ha något specielt från AMHS så kontakta henne så tar hon med sig det hit.
**välkomna
klarsferrets

Faxlin
0

Ohh, vad jag vill komma. Varför bor ni såå långt bort. Eller hur är det? Är det kanske jag som bor för långt bort? Ja hur som helst är avståndet för stort. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Vi ser verkligen fram emot den 27maj. Om det ändå kunde vara idag. Förhoppningsvis får vi med oss en valp hem oxå. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Ohh, så fuskigt!

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Åå ja ser oxå fram emot träffen Var såå trevligt sist och kanske kanske om jag har tur kanske det finns någon liten krabat som vill adoptera mig ocksåGlad Den som lever får se Glad men kul ska det bli oavsett iaf Glad

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

tessa
0

Nej men åh vad härligt, är valpisarna leveransklara då?! =)

Håller tummarna för er suktande valpfans ;)

tessa
0

…jag har förresten anmält mig till träffen, och förhoppningsvis så behagar min käre Julius att slå följe med mig.. =)

klarsferrets
0

Ja nästan alla valpar är klar då för leverans.

SEr värkligen fram att träffa alla i gen . och förhoppningsvis kan vi vara ute oxå.

TottsiGirl
0

Tänkte lägga in en beställning på bra väder den dagen och hoppas att den blir beviljad Glad

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Madde
0

Det var bra sagt TottsiGirl. Måste oxå säga att jag vill ha fint väder. Men då beställer vi det så vi kan vara ute. Skrattande

Faxlin
0

Ja, jag önskar att ni får fint väder allihopa.
Och slänger med en liten önskan om att jag lyckas fixa mig till er också. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Undrar hur många det är som kommer på träffen? Hoppas vi blir fler än förra gången. =)) Det var ju så trevligt sist.

Faxlin
0

Ingen som ska åka vägen förbi Gävle trakten?
Jag liftar gärna med då. hehe

Audiatur et altera pars

sofie
0

Åsa. Nej men du kan alltid ta tåget direkt ner hit och åka med oss ner sen Glad

Faxlin
0

haha, ja det var ju en tanke. Vart bodde ni nu igen?
Ska kolla upp hur mycket tåget kostar.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Vi bor i Nyköping. Ja gör det Glad

Malena
0

Ser fram emot träffen jätte mycket ska bli så kul!! Det va så trevligt sist =0)  och kanske blir det som madde skrev att man får ta med sig en liten valp hem *åh vad jag längtar*

klarsferrets
0

Vi på klarsferrets måste yverr ha en ded line den 17 maj till träffen den 27/5-06

Då det är sponsorer som sponsrar

Detta görs till klarsferrets@telia.com .

O.B.S glöm ej att uppge namn på personer som kommer och illerns namn.

Så vi vet hur många det är som kommer.

klarsferrets.

Anna-Carin & Emelie

tessa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

- det var då fasligt vad här ska delas ut valpar då!!!

hihi nejdå, skojja bara, - är såå glad för er allas skull, lycka till med era småttingar - hoppas på massor av bilder!!! =) Fast det är ju en fördel förstås om de kan födas först… ;)

Ha en härlig söndag allihopa!

Mvh Tessan 

ps. Skickar med en "dagens bild", alldeles nytagen =) ds.

klarsferrets
0

vilken fin bild du har tagit

Faxlin
0

Ja, som sagt var om de kunde plutta ur sig valparna så vi slipper gå och vänta vore inte helt fel;-)
Vill ju se beis kort ju, här hemma vägrar de fortfarande att gå i brunst. Så så skoj har jag det.

Fin bild på Julle Tessan!

Audiatur et altera pars

tessa
0

Tack! =) Vissa foton tar man ju lite mer "hastigt och lustigt" än andra, och detta var en sådan där bild där man håller kisen i famnen, tar ett foto och hoppas på det bästa! Skrattande

*L*
0

Om Åsa kommer så kommer jag för det e typ min stora dröm att träffa henne ;) annars tror jag inte att jag kan komma :( bara om en kompis mamma skjutsar mig om min kompis hänger med

hajjar ni?

Faxlin
0

Ja, men det gick ju bra det med Tessan. Fint vart det i alla fall.

*L* Jadu vännen vilka små drömmar du har. hihi
Jag vill hemskt gärna träffa dig med, skulle vara jätteskoj. Nu när vi faktiskt har pratat så mycket med varandra.

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

Träffen kommer inte att bli instäld trots det som har hänt oss här .

Vi känner att Micha inte vill det utan vi ska alla gå vidare.

Och vi hoppas att det blir varmare ute så vi kan vara ute oxå .

o.b.s glöm ej att sätta namn på vilka som kommer och på alla illrar ni har även dom som inte följer med.

till klarsferrets@telia.com

Välkomna

ps hoppas att du Åsa kan komma ser fram emot det.

Faxlin
0

Vad roligt att ni känner att ni trots allt orkar hålla i träffen. Extra roligt tycker jag det är att ni vill att jag ska komma;-)
Jag hoppas verkligen att jag kan lösa det där med resan, det vore så roligt att få träffa er.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja vi kommer definitivt ner till er. Hade vi gjort även om träffen blivit inställd, vilket den nu tack och lov INTE blev. Skrattande Så vi ser fram emot att träffa alla trevliga illermänniskor och illrar.

Veronica
0

# 25 : ….och jag jobbar…så jag kan tyvärr inte fixa resan åt dig Åsa =(

Amor vincit omnia

Faxlin
0

haha, vad synd då. Men det blir fler träffar där du får leka chafför åt mig;-)

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

# 24 Å vad glad jag blir att träffen blir av! Ser fram emot den 27/5 MASSOR!! Ska bli SÅ kul att få träffa er alla igen!

#28 Hmm hoppas de löser sig med resan Åsa hade varit jättekul att få träffa dig oxå!!

Madde
0

Klarsferret.

Tänkte höra hur många vi är som kommer att komma?

Eller rättare sagt hur många som är anmälda. Skrattande 

Ser verkligen fram emot den helgen.

Faxlin
0

#29: Detsamma skulle vara skoj att träffa dig också.
Så många som kommer till den här träffen som jag gärna vill träffa. Hmm, måste gå att ordna tycker jag.

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

Hej nu äntligen har jag kommit åt datorn.

Har städat ute på balkongen och ni vet ju hur det blir när dom ska hjälpa till försökte att hänga upp nya rör jag sytt åt dom men det sluta med att jag tjälv fick stänga in mig och hänga upp dom .

Ja i alla fall så räkna jag nu och det är 31 stycken som är anmälda med och utan illrar. Så det blir många som kommer det tyker vi är jätte roligt men än är ju inte ded laine den är den 17 maj så det kan ju komma till lite mer vi har satt ett stop på 45 personer . Är rädd för att det blir för trångt annars men om det är fint väder ja då kan vi ju vara ute på baksidan oxå där vi har hagar som våra små kan springa runt i om vi kan ordna vakt förstårs vill inte att dom är där ute tjälva utan säkerhet . Men det ska vi nog kunna ordna .

Ni är alla välkomna och vi hoppas att vi kan låka ner ÅSA F på något sätt med gemensamma krafter kan vi nog låka ner henne

Faxlin
0

Ja, sällan har jag känt mig så välkomen som jag gör till eran träff i alla fall. ;-)

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

Det hoppas vi att du känner välkomen .Det är ju inte bara vi här som vill att du ska komma utan vi har läst oxå att dom vill att du ska komma . Så försök med allt du bara kan.

Faxlin
0

Jag tänkte försöka få min "kära" sambo att tycka att det vore en bra idé att jag fick åka som en liten försenad födelsedags present åt mig. hihi

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

Ja vad bra . vi tycker det var en jätte bra ide.  du ser förhoppningsvis så löser det sig . Du är ju kreativ . Vi väntar med spänning på att du kan

Faxlin
0

mmm, om ni nu har någon plats kvar när jag väl lyckats övertala min "kära" sambo.

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

tjälv klart så spar vi en åt dig vad dror du om oss igentligen,HI HI HI finns det hjärte rum så finns det tjärte rum eller hur man nu skriver .

vi ser i alla fall fram emot att träffa dig då VÄLKOMMEN

Faxlin
0

Tackar, vad skoj att ni spar en plats åt mig. Hoppas sofieManne spar en sovplats också. hihi
Har kollat upp, resan går väl dit och hem på ca 700:-
Men då gäller det nog att jag bokar snart för det var just nu priser.

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

Men du Åsa det går ju buss från Stockholm till Göteborg och dom brukar inte vara så dyra viserligen kommer du då på fredagen men det gör inget du kan sova här och sedan kan du åka på söndagen om du vill dom brukar inte vara så dyra med vecko sluts bussen.

Eller har jag kanse placerat dig i fel stad???

elinn
0

Vill ju oxå komma ju!!!

Hade ju tokkul förra gången Skrattande

Oskyldig Madde du sa att vi var välkomna när vi ville va? OskyldigFlört

Faxlin
0

Ja, lite fel stad är det. Jag bor ju i Älvkarleby, mitt mellan Gävle och Tierp. Men jag kan ju kolla upp den möjligheten också. Se vad som är billigast. hihi
Men då stannar alltså den bussen där ni bor då eller?
Jag är helt hopplös på geografi.

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

om du åker med vecko bussen från Stockholm som går på e4 an så stannar den i Borås och då kan jag komma o hämta upp dig.

om den går från Stokholm som går på e20 så stanar den i göteborg och då är det c:a 9 mil kvar till Borås man kan ta tågey där i från till Borås station och vi kommer att hämta upp dig där.

Hoppas du förstår  vad jag menar

Faxlin
0

Japp, då förstår jag. Närmaste stad till dig är alltså Borås. hihi
Så om jag kan ta mig till Borås så kan du hämta mig där. eller? Generad

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

jap inga problem . Det är inga problem vi har mellan två till tre bilar som kan åka så någon är ledig  den helgen det har jag sagt till om

Faxlin
0

Ohh, nu måste jag börja söka på lämpliga alternativa resvägar här. hihi

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

ja gör det . så att du kan komma ner hit

Faxlin
0

283:- Från Gävle till Borås på fredagen. Det är ju helt klart bra pris. Då med just nu pris i och för sig. Men sedan var det hemresan, den var inte billig. ;-)

Sedan var det ett seent tåg, så jag skulle inte vara i Borås förns vid miss i nassen liksom. Hmm, jag söker och söker. Sjutton också, klart jag måste hitta något bra sätt.

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

vilken dag til hem resan tog du ,det kan va biligare på söndag eller måndags mårgon

Faxlin
0

Jag tog hemresedag på söndagen. Och det var riktigt dyrt. hihi

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

men om du kan så försök med måndag det brukar bli biligar

Faxlin
0

mm,problemet är att då har jag ingen som kan vakta min lilla dotter på två år.

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

du kan ta med henne om du vill jag är mormor till två töser på 3 år som bor granne med oss. så lekkamrater kan hon få

och plats för att sova finns det oxå vi har våran lägenhet och så har vi ju kin äldsta dotter som har tvillingarna så vi kan nog lösa detta ändå om du vill förstårs

sofie
0

Åsa det finns sovplats åt dig här, det är bara att säga till Glad

Faxlin
0

Ni är så gulliga allihopa här inne.
Jag blir alldeles rördGenerad

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

Du ser allt ordnar sig.

Så nu är det bara för dig att anmäla dig på klarsferrets@telia.com glöm bara inte att skriva upp dina illrars namn och om du tar med några .

Hipp hura tack till sofie Manne

Faxlin
0

Ska alla mina illrars namn stå med i anmälan? Även de som inte följer med?

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Hur gör jag med illrarna?
Måste jag ha utställningsburen med åt dem? Herregud, hur får jag med den på tåget?

Audiatur et altera pars

Madde
0

Allt är ju relativt. Ska du ha med 3 st eller färre?? Skrattande

klarsferrets
0

ja det vore bra om vi kan få med alla illrar .

Vi har gjort så här att man får en namnbrika att sätta på sig där det står om man är medlem någonstan och sitt namn samt alla ilrars namn . Då jag vet av erfarenhet att det finns många som inte vågar fråga utan att veta om man har iller så underlättar det om alla har namnbrika på sig där det står sitt namn o illrar . Det är oxå lättare att komma ihåg namnen om man kan läsa det oxå.

Vi vill ju att alla ska känna sig välkomna och att kunna känna sig en i gänget oavset att man inte äger en iller .

Som vi ser det så vill vi ju att alla som inte har ska ha den möjligheten att komma på träffar o träffa olika People med eller utan sina illrar .

Och då underlättar det med dessa brickor .

Hoppas att alla har förståelse för detta men vi vill att alla  ska käna sig som en i gänget.

sofie
0

Självklart ställer vi upp Glad

Det finns både plats för männsikor och illrar här. hihi

klarsferrets
0

resebur brukar vara bäst när man åker tåg . sedan får dom springa lösa här hemma hos oss.

Det gjorde dom på förra träffen vi hadde

Madde
0

Jag tycker det var jättebra med namnskyltarna vi hade förra gången.

Det var så passa många människor att man inte kunde uppfatta alla namn så snabbt och då hade man ju skyltarna till hjälp när man blev osäker. Skrattande

Faxlin
0

Jag har så väldigt svårt att komma ihåg namn så för min del är namnskyltar jätte bra.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Ja, nu har jag officielt anmält mig och mina tre pälsar. Kollade upp resepriserna och då jag kunde få lifta med Madde & Crille så blev det inte alls så dyrt att åka.
Nu gäller det bara att få gubben att inse att jag ska åka. Men, men den dagen den sorgen. hihi
Någon gång måste han väl bli på bra humör innan den 26:e maj.

Tackar Sofie & Manne för erbjudandet om sovplats. Ser fram emot att träffa er där i alla fall.

Ja, det är mångaav er jag ser fram emot att få träffa, och att kunna sitta ner och prata med er.
Kram

Audiatur et altera pars

Madde
0

Jippi vad kul vi ska ha i bilen åsa. Vi blir 4 st. Skrattande

Faxlin
0

Japp, finns det hjärterum finns det stjärterum sägs det ju. hihi

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

vad kul att allt löste sig med förenade kraafter så gick det att lösa . jätte kul .

ja då är vi nu i dag kl: 08,11 33 stycken som har anmält sig hit.

Jätte roligt att vi slår förra gångens antal personer.

sofie
0

Åsa det var så lite så. Det ska bli skoj att träffa dig där nere Glad

Faxlin
0

Ja, den här gången ska vi väl hinna prata också;-)

Audiatur et altera pars

sofie
0

Hahaha ja det borde vi ju hinna med. hihi

Faxlin
0

mmm, jag tycker det. Vi skulle ju prata på yran också, men det gick ju inte så bra. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

När jag var på yran skulle jag prata med alla och ta en massa kort var det tänkt. Men oj va få jag pratade med och jag tog bara 200 kort. Vilket innebär att det var för lite på er som var där. Blev mest kort på illrar. Måste skärpa mig på nästa träff/utställning. Skrattande

Faxlin
0

haha, vad det kommer blixta på träffen i viskafors med andra ord. hihi

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

det blir nog inga problem Madde du tog ju många kort när du var här

Madde
0

Jag ska försöka köpa ett blixtskydd som gör att man får ett softare ljus.

Jo det är ju sant att jag tog många kort i viskafors förra träffen. Men jag ska ta mer nästa gång. =)

Faxlin
0

Jag ska också fota en massa, även om korten inte kommer upp i samma klass som Maddes.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Det är alltid kul när någon annan fotar. Då får man ju vara med på bild. Skrattande Själv är jag en linslus men det blir ju inte lätt när man oftast står bakom. hehe.

Faxlin
0

usch, jag bara hatar att vara framför kameran. Det absolut värsta jag vet är att vara med på bilder.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja då är vi helt olika på den fronten. Skrattande

Faxlin
0

Japp, så har vi hittat något som är totalt motsatts till varandra. hihi

Audiatur et altera pars

elinn
0

Jag skulle gärna komma. Hade supertevligt förra gången.

Men tyvärr så är det alldelles för långt att åka fram och tillbaka på en dag Ledsen

Faxlin
0

Kan ni inte göra som mig och vara borta hela helgen då?
Från fredag till söndag liksom. Jag har fått permission av gubben att åka i alla fall. Tog det som min försenade födelsedags present. hihi
Med den klauselen att jag skulle få Malin att ta hand om hästarna under tiden jag är borta.

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Elin_n finns det ingen ni skulle kunna sova hos då? Hade vart kul om ni hade kunnat komma!
Vi kan säkert ordna så ni kan sova hos oss om ni vill men det är klart uddevalla ligger kankse lite fel?!Fundersam vet ju inte riktigt hur ni kör men du kan väl hojta om de låter intressant iaf :)

AmmiG
0

Åsa: Va roligt att du kommer iväg! Njut av resan! Glad

Till dig Åsa och alla som ska vara där…ha det roligt på träffen allihop!

Faxlin
0

Ja, det ska bli super skojigt.

Audiatur et altera pars

elinn
0

Vi bodde hos Chrille och Madde under förra träffen men nu ska ju dom sova över hos Anna-Carin och Emelie…

Det är mest jag som vill åka men jag vägrar köra hela vägen själv! Jag ska prata med Johan och höra vad han säger/vill så hör jag av mig =)

Tack för erbjudandet!!! =)

Madde
0

#87 Ja vi blir ju som sagt nere hela helgen och jag förstår att klarsferret inte kan inhysa alla heller. Även om dem hade velat.

Ni får väl bo hos oss ändå. =))) Vi kan lämna nyckeln till grannen så kan ni sova här. Skrattande

Om ni törs. Hehehe.

Madde
0

Vågade ni inte anta mitt erbjudande elin?? Skrattande

elinn
0

#89 Oj jag missade visst det Generad

Som jag skrev tidigare så är det mest jag som vill åka men jag ska prata med Johan få se vad han säger..

Mycket möjligt att vi antar erbjudandet Räcka ut tungan

Faxlin
0

Oh, men det vore ju super roligt Elin. Hoppas, hoppas, hoppas.

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

Vill bara säga att vi är i dag 34 stycken som kommer till Viskafors träffen .Så än så länge finna det platser kvar vi har tyvärr varit tvugna till att sätta ett stop på 45 personer . Men sista anmälningsdagen är den 17/5-06.

så vi säger välkmna till er alla som har amnält er det ska bli jätte kul att se er alla i gen.

TottsiGirl
0

Å va roligt att vi blir så många Glad Får vi hoppas de blir kalas fint väder precis som vi alla beställt :) Så vi kan vara ute i det gröna :)

elin_n Så hur går det men övertalningsplanerna? Hade vart kul om ni hade kunnat komma Glad

tessa
0

Ja verkligen, jättekul att så många kommer! och hoppas att vädret är på gott humör så att vi slipper trängas inomhus - det skulle nog bli lite tajt om utrymmet Skrattande

Ser fram emot träffen, dagarna går fort minsann och den närmar sig.. =)

Faxlin
0

Ja, det ska bli super skojigt att få åka till denna träff och så få möta er alla. ;-)

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

Hej på er alla Vi vill bara säga at vi har nu bara 8 platser kvar . eftersom vi inte kan ta in mer än 45 personer här .

Men det är som tidigare skrivet att ded line är den 17 /5 .

och dom vill boka sig gör det på klarsferrets@telia.com

GLÖM ej att uppge namn på dom som kommer och även på illrarnas namn även om dom inte följer med.

Tänk oxå på att gå i genom deras öron nu så dom är fria inför träffen.

Tag inte med honor eller killar som har gått i bruns för det är mycket strässat för dom.

Vi önskar alla välkomna och hoppas på fint väder så vi oxå kan va uteCool

Madde
0

Superbra att du upprepar det här. har ju kommit in nya medlemmar här som kanske inte har hört om den här träffen. =)

klarsferrets
0

Vi har nu 6 platser kvar

som tidigare skrivet att ded line är den 17 /5 .

och dom vill boka sig gör det på klarsferrets@telia.com

GLÖM ej att uppge namn på dom som kommer och även på illrarnas namn även om dom inte följer med.

Tag inte med honor eller killar som har gått i bruns för det är mycket strässat för dom.

Faxlin
0

Ja, som det ser ut här får jag åka med en iller. Snacka om lätt packning för en gångs skull.
Både Bella och Kiara lär ju förhoppningsvis vänta valpisar då nämligen och Beldin är i brunst. Så det får bli Nikita som åker med. ;-)

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

Ja då säger Angel,Drucilla  Dottern Roxxy & Gusgus välkommen . JA också matte  är oxå välkommen ska bli jätte trevligt att ni kommer

Faxlin
0

Tackar, så trevligt att jag får följa med Nikita till er. hihi

Audiatur et altera pars

elinn
0

Nu är det iaf besämt att vi inte kommer åka. Jag skriver uppsats i skolan och lär ha fullt upp att göra i slutet av maj och Johan lät väl inte sådär väldigt entusiastisk när jag sa att jag ville åka så vi stannar hemma och inväntar nästa träff istället.

Hoppas ni alla får en trevlig dag och att vi ses på nästa träff =)

Vill även tacka TottsiGirl och Madde som erbjudit oss sovplats =)

AmmiG
0

elin_n: Va synd att du inte kommer iväg. Vet så väl hur det känns, när man får ändra planerna och missar en träff. Ledsen

elinn
0

Ja det är lite trist faktiskt. Vill ju träffa alla trevliga människor och alla illrar men det positiva är ju att vi iaf vet att det kommer fler träffar. Det här är liksom inte en "once in a life time opportunity" och det är jag glad för Skrattande

AmmiG
0

Det är ju tur det! Huga va hemskt om man bara fått gå på en träff under hela livet.

Faxlin
0

haha, ja det hade varit ruskigt trist tycker jag. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Tråkigt att ni inte kan komma. Men ni får anordna en stor träff i gävle så får väl vi andra komma upp till er Elin. FlörtRäcka ut tungan

AmmiG
0

*Putt*

Madde
0

Tänkte höra om det var någon mer som var intresserad att komma till viskafors. Tror att det fortfarande finns platser kvar. =)

Faxlin
0

Ohh, det ska bli sååå roligt. Först få komma till dig Madde. Jag tycker det ska bli super roligt då jag har en massa minnen från tiden jag bodde utanför Lindesberg. Skulle vilja sett Storå igen, men tiden lär väl inte räcka till det. hihi

Sedan träffen med er andra i Viskafors. Underbart vad skojigt det ska bli. Lääängtar som sjutton.

Audiatur et altera pars

Madde
0

#110: Hinner vi kan vi ta en tripp förbi storå. Det ligger ju inte långt ifrån linde. =)

Chrille är ledig där på natten mellan tors-fre så han är pigg när du kommer. =)

Faxlin
0

Ohh, vad skojigt. Jag kanske kan få se min gamla skola. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

#112: Ja det kanske du kan få göra. =)

Faxlin
0

haha.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Visst skulle du komma kl 13,00 till Linde den 26/5 åsa? Eller har du ett mer exakt klockslag. Så jag vet när jag ska hämta dig. Skrattande

Faxlin
0

Har inte beställt biljetterna ännu. Men mer exakt klockslag kommer. Vill inte stå med biljetter om något skulle hända.
Har precis fått varningen om ett vårtecken från dagis. Stod faktiskt så, VÅRTECKEN- Nu går det vattenkoppor i byn !!

Underbart, men min förbaskade otur så åker Sanna på vattenkopper och jag blir hemma. *morr*

Audiatur et altera pars

Madde
0

Det hoppas vi verkligen inte på att hon får. Nu ska vi vara positiv. =)

Faxlin
0

haha, ja jag försöker. Men ärligt Madde, jag är inte direkt bortskämd med att det går som jag vill. ;-)

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

Vill bara på mina om att det är nu bara 8 dagar kvar till våran deadline .

Vi har nu 6 platser kvar

som tidigare skrivet att deadline är den 17 /5 .

och dom som vill boka sig gör det på klarsferrets@telia.com

Viktigt att komma i håg är att alla illrar som ska med till Viskafors ska vara full vaxinerade dom ska ha minst två valp sprutor för att vara full vaxinerade.

Tag inte med honor eller killar som har gått i bruns för det är mycket stressat för dom.

elinn
0

# 116

Åsa vet du att du inte behöver beställa biljetter i förväg om du åker med tåg i Bergslagen? Då kan du betala på tåget =)

Faxlin
0

hehe, nej det visste jag inte. Jag är ingen van tåg resenär längre. Annat var det innan jag fyllde 18, då åkte jag tåg jämt. Men det var kanske för att jag åkte gratis. hihi

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

Vill bara på mina om att det är nu bara 3 dagar kvar till våran deadline .

Vi har nu 3 platser kvar

som tidigare skrivet att deadline är den 17 /5 .

och dom som vill boka sig gör det på klarsferrets@telia.com

Viktigt att komma i håg är att alla illrar som ska med till Viskafors ska vara full vaxinerade dom ska ha minst två valp sprutor för att vara full vaxinerade.

Tag inte med honor eller killar som har gått i bruns för det är mycket stressat för dom.

vi har nu slaget förra träffen med råge vilket vi tycker är jätte kul

Madde
0

Kan ju vara bra och säga att om man inte kan komma så är det ju bra man avbokar sig. För då kan ju andra komma dit istället. Så ni som kanske inte kan hör av er till Klarsferret. För det är mycket som man ska ordna innan den 27/5.

klarsferrets
0

tack madde det var en bra ide, så kan ju andra som vill komma det är ju i alla fall 3 dagar kvar o 3 platser kvar

*L*
0

Jag skulle jätte gärna VILJA komma men kan inte ta mig dit ifrån göteborg tyvärr

hahah för jag kan juh inte köra tyvärr *asg*

klarsferrets
0

Det går ju både buss och tåg från gbg till borås

*L*
0

då ska jag leta upp en hemsida där man kan kolla det

Madde
0

Men var det inte någon härifrån som skulle åka från Göteborg?? Eller minns jag fel??

klarsferrets
0

jo men jag tror att sara e tr tåget eller bussen till borås  dom går ju 1 gång i timmen

klarsferrets
0

vit men jag vet ju inte var du går på i gbg men du ska till viskafors stationen för där bor vi

'

*L*
0

okey du vet jag det. hmm..

nasseiller
0

Jag ville också åka det men tyvär så ska jag lämna in bilen på plåtvärkstan den 25/05 suck suck.

*L*
0

Tyvärr kan jag inte komma vet fortfarande inte hur jag kommer dit och e rädd för att inte hitta om jag tar tåg/buss

klarsferrets
0

Tåg 97

14:20

Göteborg C, Läge A

Borås Central(länståg)

15:24

Borås

00:00

Gångväg

15:24

Borås Central(länståg)

Borås Resecentrum

15:26

00:16

Buss 155

15:42

Borås Resecentrum, Läge K

Viskafors station

16:03

Svanehov

detta har jag hittat från centralen i gbg och fram till viskafors

klarsferrets
0

putar upp den här nu eftersom tiden har gått ut.

Har några få platser kvar

Om det är någon som inte kan komma som har anmält sig så var snäll o maila till klarsfferts@telia.com ring ej för det är lättare att hålla reda på mail än alla dessa lappar

Faxlin
0

Än så länge ser det ljust ut. Jag får fortfarande resa. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Men vad bra. Då ser vi fram emot att du kommer runt 13 nästa fredag om jag inte missminner mig helt???

Madde
0

Åh vad jag längtar till viskafors träffen. Ska bli så kul och träffa alla människor och illrar. =)

TottsiGirl
0

Då e vi två som längtar massor :)

Madde
0

Jag kan lova att vi är fler som längtar till träffen. =)

klarsferrets
0

ja det gör vi oxå här nere, nu hoppas vi att det blir fint väder och att vi får riktigt mysig efter middag . Och nu hoppas vi att alla kan hålla sig friska till träffen

UlrikaD
0

Måste handla sele först på träffen helt enkelt. Annars kan ju inte min nya pojk följa med ut ju.

Madde
0

Ja det är ju bara och fråga anette vilket du vill ha så tar hon med en färg som är just till dig eller så väntar du tills du kommer dit. Ska bli kul och träffa dig rikki och nyförvärvet och inte och förglömma grizzly och Lurvas. =)

klarsferrets
0

det är bara att malia till amhs-illertorg så tar hon med det hoppas bara hon har just den färgen du vill ha men fråga henne snart hon kanske har just din färg

TottsiGirl
0

Detta tältet har ja sytt på beställning från Madde.. Hon ska få det "levererat" i Viskafors Glad Får vi hoppas alla hennes killar tycker om de…  Är Ted som provligger tältet på bilden :)

Madde
0

yes äntligen är det snart träff så man kan få köpa massa trevliga saker. Fast jag hade beställt det fina tältet av Maria för några veckor sen. =) Rena lyxen. =)

UlrikaD
0

Redan förberett med Ahms med selen. Men vilket otroligt häftigt tält. Är det verkligen hemmagjort?? Vill också ha ett sånt!! (ja, kanske inte jag då men…)

AmmiG
0

TottsiGirl: Vilket fräsigt tält…va duktig du är på att sy! Efter att Teddan har fått prova det, så vill han väl ha ett eget!

klarsferrets
0

Det är ju jätte fin tält du gör vad jag blir sugen på det är så roligt när andra syr o gerjar .

TottsiGirl
0

#148 Skicka ett PM så ska vi nog kunna fixa ett tält till dina små också! :)

#149 Hihi de hela började faktiskt med att ted fick ett eget litet tält och sen såg madde detta.: Fast madde har fått modell större då hon ju har 3 små illbattingar som ska tälta ihop! :)

Men som sagt e de fler som e intresserade av ett litet tält så hör av er så ska ja se vad jag kan göra :)

Madde
0

Hinner du sy så många tält till träffen. Det vore ju inte fel och tjäna dig en hacka. För tältet är jättefint Maria. =) Illrarna ska få inviga det på träffen. =) så vi ser om det är poppis. Hehe.

TottsiGirl
0

Hihi ja nu går symaskinen varm till träffen!! :) Men jag jag ska nog allt hinna sy klart alla tälten .. Hur lång tid de kommer ta beror väl lite på hur "hjälpsam" Ted är för tyg på golvet och saxar med gummiskaft ja oo va kul de e!! cirkus! Glad

Men nu har nedräkningen verkligen börjat på allvar åå va de ska bli kul!!

Denna kommentar har tagits bort.
klarsferrets
0

Nu är det bara 5 dagar kvar till träffen.

Vi måste nu tyvärr meddela alla att vi har krav på våran träff.

Alla illrar ska vara skabb fria och ha full vaccination detta är ett måste då vi nu har 7 stycken små valpar här som då är 11 dagar.

Och INGA illrar som är brunstiga eller könsmogna får komma med.

Hoppas att alla förstår att vi måste ha detta krav .

Om ni inte kan komma meddela gärna detta då vi nu har nått 45 personer och det är några som skulle vilja komma.

Detta görs till klarsferrets@telia.com så snart ni vet gärna dagen innan.

Hjärtligt välkomna alla till träffen och vi hoppas på fint väder och mycket skoj.

Madde
0

Åh vad kul att det går bra och sy Maria. =) Måste få visa ditt tält som du har sytt till mig. Jag och malena har bytt. Hon har tagit mitt blåa och jag tog ett i militärfärg. =) Supersnyggt.

Madde
0

#155: Jättebra att du skriver ut att det är viktigt just med vaccinering och öronskabb. För man vill inte att det ska hända valparna något.

Sen är det ju bra om alla tar sig en funderare på om man kan eller inte kan åka till Viskafors då det nu finns fler som vill åka än det finns platser.

klarsferrets
0

Jag / Vi hoppas att ingen tar illa upp men vi är måna om dom små och givet vis dom andra illrarna som kommer.

hoppas på förståelse.

klarsferrets
0

putar upp denna

AmmiG
0

På lördag är det dags för träffen, är säker på att ni kommer att få det jätteroligt. Ha det bra och kör försiktigt, ni som åker bil!

klarsferrets
0

puttar upp den här

Madde
0

Nu är det inte många dagar kvar tills det är träff. Ser verkligen fram emot den. =) Hoppas även att alla andra gör det oxå. =)

TottsiGirl
0

Klart vi gör eller oj nu svara ja för alla kanke! Men jag längtar iaf som en tok efter lördagen Skrattande

Madde
0

Hoppas verkligen att alla som har anmält sig kommer. För det vore ju så otroligt kul och träffa alla illrar och människor. =) Sen kommer det ju folk som inte har iller. Då får vi verkligen prata om vårat intresse med dem. =) Som förhoppningsvis blir deras oxå. =)))

klarsferrets
0

mmm men vi får inte glömma att beställa fint väder oxå för det vore härligt om vi kunde va ute oxå .

klarsferrets
0

O.B.S det viktigtaste utav allt är att alla ni som kör bilen kör nu lungt det är bättre att komma sent så inget händer ta det lugnt nu när ni är ute på vägarna .

När ni kommer till korset i Viskfors så finns det skylltar att följa det står skarborgsillern på dom .

om det inte finns parkeringar så kan ni parkera nere vid stationen det är inte långt att gå alls och inga parekerings pengar behövs det är gratis att parkera här i viskafors .

VÄLKOMMNA

Therese-jhfd
0

Liten påminelse till er som skall på träffen på lördag. GLÖM INTE TA MED KAMERAN!!! Vi som inte kan komma vill se en massa foton! Glad

Madde
0

Nu är vi nere i viskafors. =) Kom hit för några timmar sen. =) Vi har sett dem små söta valparna. Supersöta är det verkligen.

Kör försiktigt när ni ska ner till träffen. Var mycket snutar ute idag. =)

Madde
0

I morgon gäller det. =) Är det någon som vet vad det ska bli för väder.=)) Vi hoppas ju självklart sol och så. =)

kör försiktigt i morgon.

klarsferrets
0

vi hoppas på fint väder. så vi kan va ute.

Kör nu lungt alla så träffas vi kl:1400 skyltar finns när ni kommer till Viskafors korset

Faxlin
0

Ohh, vad fuskigt. Jag vill också vara i Viskafors nu ju.

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Men åsa kommer du inte till träffen????<

Enl vad smhi säger ska de bli uppehåll iaf…så vi får hålla tummar tassar och tår för att de stämmer för en gång skull :)

Faxlin
0

Nej, tyvärr kommer jag inte. Det kom ett dödsfall emellan. Och just nu är det mycket tårar och väldigt tungt här hemma.
Vi saknar våran Kiara sååå mycket. Det är kusligt vad ont det kan göra i hjärtat av saknad efter de små liven.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Vi saknade dig idag åsa. Eller hela helgen ska jag väl säga. =) Men vi hoppas på att vi ses snart. Vi har tänkt på dig och din familj.

klarsferrets
0

Klarsferrets vill tacka alla som kom till träffen och hoppas att alla kom hem i välbehålna.

Vill oxå tacka AMHS-illertorg som kom med hela sin affär så vi alla kunde handla nya produtkter till mycket bra priser,

god serevice som vanligt

Madde
0

Hur var det har jag missat någon med korten från träffen i Maj???

Så hojta till om ni vill ha något.

Vet att jag har missat dig Rikki. Men har du MSN??? =))) Ler så snällt. =))) hihi

holtz
0

Är detta en ny träff? Ni ska ha en både i januari och en i majs? Är det så? :S

domiino
0

haha nej detta är för en träff vi hadde i år, men det kommer nästa år med =P

Madde
0

Japp den träffen har tyvärr redan varit,

holtz
0

Haha okej..hmm gjorde man sig själv blond nu lr? :P:P

(Emelie och Sar har smittat mig :S)

sarae
0

yup…tydligen så smittar det! det insåg madde idag….så se upp! bäst att vaccinera sig

holtz
0

När, var och hur vaccinerar man sig? Ordna fooort!

Faxlin
0

#182: Tyvärr har vi förgäves sökt efter vacinations medel mot detta. tyvärr har vi inte funnit något. Så de insjuknande kan tyvärr bara hänga med i sjukdommens tecken ;-)

Audiatur et altera pars

holtz
0

Neej. Attans. Allt mitt pluggande, det är förgäves..

Madde
0

Kort kommer ifrån Liseberg och där kommer ni få se hur man blir blond och ointelligent. =)) hihihi

Faxlin
0

#185: Tack och lov att man är brunette och inte smittad av dem än ;-)

Audiatur et altera pars

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.