Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 144 ggr
MimmieM
0

Iller och hund?

Jag funderar på att skaffa mig ännu en 4bening i familjen, men denna gången så får det lov att bli en hund :D

Så jag undrar om någon med iller och vovve kan ge mig lite mer kött på benen om hur dessa skulle klara av att vara tillsammans på heltid.

Mina små vilddjur har träffat hundar innan både stora och små under flera timmar och de ser ut att ha riktigt roligt, men under ett längre perspektiv :)

Seså tell me all about it

God Jul också :D

Carpe Diem

Smeagol
0

Du kan ju gå in på Smeagol och hunden! Där står de lite hur de har funkat för mig. Men de har ju inte funkat så bra. Fats jag har inte den hunden på heltid så på de sättet kan ja jag inte svara på det. Men vet att det finns folk här inne som har hudn ochh iller och de funkar bra. De är nog en gåta det där. Man kan ju aldrig veta säkert om något funkar-

Grodan
0

Jag tror att det är väldigt olika från hund till hund. Vissa hundar gillar att ha flock omkring sig och accepterar illern ganska fort som medlem i familjen. Andra hundar har svårare att släppa illern in på livet.

Sedan tar det olika lång tid för djuren att lära känna varandra. Illern bryr sig väl eg inte om hunden, givetvis testar den gränser och kollar vad hunden pallar… hehe… så eg handlar det bara om hur lång tid det tar för hunden att begripa sig på illern, acceptera samt lära sig illerns språk - eller ett sätt att kommunicera med illern.

Vi ägare måste också låta djuren få ha sin tid. I början är det svårt för oss att förstå vad som händer om det låter mycket både från hund o iller, men vi behöver inte lägga oss i… djuren klarar det där själva. Tycker jag alltså!!!

Jag har haft Briard med flera illrar - han hatade dem… och har nu en Dobermann med en iller och de är mycket bra vänner idag, men det tog kanske 6 månader innan kärlek uppstod från hundens sida… han hade mycket svårt att acceptera denna rival (om mattes uppmärksamhet).

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️