Ni har väl inte glömt?
Mjo, ni har vl inte glömt att Maya vill ha sällskap? Haha, ber om ursäkt för att jag "kräver" hjälp av er men jag letar varje dag efter en hane och sen kommer det upp annonser här som jag inte har sett innan, alltså, ni hittar dom av någon anledning bättre än mig. Haha
En äldre hane. Bitfri och kastrerad är ända kravet. (så nära Uppsala som möjligt) Maya vill ha någon att leka med på morgonen när mamma och pappa är tråkiga och sover, (annars gör det fruktansvärt ont i mammas och pappas fötter
)
Haha så snälla fortsätt hjälpa mig, både Maya och vi och våra fötter skulle blir så överlyckliga! =)
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.
Jag kollar runt men oftats hinner du före, var ju någon som hade en vän med blocket annons som hade två pojkar som behövde nytt hem eller nya hem(*) men de har du nog redan koll på :)

Ska försöka hjälpa lite…har du anmält ditt intresse för en omplaceringsiller hos Svenska Tamillerföreningen, Skaraborgsillern och hos Tigerharen? snart börjar ju omplaceringssäsongen. Du kan sätta in en sökesannons på illercafé och hos Svenska illervänner. Återkommer ifall jag kommer på något mer.
Lycka till!
Be a rainbow in someones cloud
#1 Tack så mycket! Jag har mailat om dom två pojkarna men h*n har inte svarat, antar att det är som dom flesta som säljs två att hon inte vill sära på dem =/
#2 Jag har inte anmält intresse någonstans, måste man inte vara medlem i någon förening då? Tack för hjälp! =)

#3: Vet inte hur det är hos de andra föreningarna. Men för att sätta upp dig på lista hos Svenska Tamillerföreningen så behöver du inte vara medlem. Svenska Tamillerföreningen hittar du på:
www.svenskatamillerforeningen.se
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja mn då vill jag ju gör det, men jag kan inte lista ut hur man gör? Haha 
här kan du annars meila eller ringa dem o fråga

#5: Gå in på hemsidan och så mailar du till omplaceringskordinatorn på den mailadress som står där. Så lovar jag att du får svar :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#0 Hur gick det med Nicko i Falun då?
Jag har själv mejlat ägaren och erbjudit akuthem åt honan, och ev. permanent hemåt henne, om Nicko åker till Uppsala. Få se om hon svarar.

#8 är det samma nicko som var på omplacering för ca 1 1/2 år sedan?
#9 Ja jag tror det, stackarn. Han bodde i Säter då. Han kan behöva ett permanent hem nu.
#10 Denna lilla Nicko verkar jag ha missat. Vad är det för en?

#10 ja jag mailade och var intresserad av honom då och det blev bestämt att han skulle få flytta till oss men när vi var påväg att åka och hämta honom mailade hon och hade ändrat sig att han skulle få flytta till oss för någon på iFokus här hade mailat henne om att jag misskötte mina illrar med mera och hon inte trode att han skulle få stanna hos mig. så då flyttade thyra hit istället och glad för dt är jag då Thyra e en riktig go fis
#12 Oj nej men, vem kan det ha varit? 
Finns det någon annons om denna Nicko? Är han ens tillgänglig fortfarande?
Oj nej men, jag såg inte vad du skrivit Bogey, vad gulligt av dig! Finns det någon annons om dessa små liv?
#14 Du skriver att du själv varit i kontakt med ägaren här
Det som inte står i annonsen är att illrarna heter Nicko och Skrotet.
Jag har varit i kontakt med henne (ägaren) innan det blev trassel med illrarna då tanken var att vi skulle låta våra illrar umgås lite så vi ev. skulle kunna vara semesterhem eller liknande åt varandra. Bogey fick öronskabb så det blev aldrig av.
När väl Bogey var fri från skabben hade hon omplacerat dem på grund av ändrade förhållanden, men nu har det tydligen blivit trassel med den som lovade att ta hand om illrarna. Mera detaljer får ni fråga henne om, om hon vill berätta, så jag inte säger mer än hon vill avslöja.
#15 Jaså, jag kopplade inte att det var hon! Haha tack så mycket, det var henne jag mailade med men plötsligt slutade hon att svara =/ Vet inte vad det kan vara för tecken? Tack för att ni är så hjälpsamma allihopa!
#16 Jag pratade med henne nyss via telefon då hon hade sms en fråga om vi ev kunde vara illervakt/akuthem. Få se hur det går mellan Bogey och hennes.
Jag tipsade henne f.ö. att du ev. var intresserad av Nicko så hon skulle in på iFokus nu och kolla igen. Få se om hon hör av sig till dig.
Verkar som hon har det lite stressigt just nu, hon hade inte läst mitt mejl heller.
Okej tack. Nu la hon in en tråd att allt verkar ha löst sig. Vilken tur iaf, han va en rikti pudding ifall det r han som är på bilden! Hoppas att de går bra för er, lite hoppas jag på att de inte gör de, men det är bara av egoistiska skäl, haha =P Jag får leta vidare men om det är så att det går dåligt och om ägaren tillåter så finns jag här, men har tyvärr bara plats för en till =/
#18 Hmm, det sa hon inget om. Undrar om det är vi som är lösningen, men i så fall är den bara temporär. Däremot sa jag att vi ev. skulle kunna ta Skrotet (honan) ifall Nicko hittade annat hem, t.ex. dig MiniSku.
Nåja, hon skulle höra av sig igen så får vi se.
#19 Jag har skickat PM till dig =)