Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 194 ggr
Smeagol
0

Min lillebror och smeagol..

Jepp, i helgen var min lillebror(Dennis) här. Jag vet att han är rädd för smeagol men jag sa till honom att han måste lära sig om han ska va hemma hos mig (elaka emelie). Så när han och hans pappa kom hit så bad jag Dennis att klappa smeagol. Och det gick ju bra när jag höll i smigge. Sedan när dennis hade varit här ett tag och suttit vi datorn lite så skulle vi kolla på en film och då sa jag kom och sätt dig här med mig i soffan. Han vet att data stolen är det enda stället som smeagol inte kan komma upp på. Dennis benvägrade att komma till soffan om jag inte stängde in smeagol i buren. Och jag benvägrade att stänga in smeagol i buren. Så det slutade med att jag fick bära dennis till soffan. Och det gick ju faktiskt bra. Vi såg på hela filmen i lung och ro eftersom smeagol sov.

Han var tveksam till smeagol hela tiden. Han har väll bra anledning eftersom smeagolbet dennis en gång  på insidan av låret (eller ipungen som dennis brukar säga..hahah)

Men de gick faktiskt bättre och bättre. Han vågde klappa smeagol mer och mer. Fast han vägade inte hålla i honom. De busade lite oxå när smeagol kröp under lakanet. Och sedna sprang smeagol runt och jagade dennis lite.

Men jag fick ju så klart stänga in smeagol i buren på natten.

Och till min stora förvåning så vaknade jag på söndag morgonen med dennis sittandes brevid mig. Och vet ni vad han hade gjort när jag sov, jo han hade släppt ut smeagol ur buren.

Oj vad glad jag blev då. det kanske finns hopp ändå??

Sedan har jag en liten fråga efter detta STORA inlägg..hihi

man säger ju att hundar ofta känner på sig att man är osäker och då beter sig som en själv. Är det så med illrar oxå?? Om jag känner mig osäker på att låta dennis gosa för mycket med honom, så kanske smigge biter dennis av ren osäkerhet??

Faxlin
0

Jadå, illrar har en benhård osäkerhets radar. och vissa har den hårdare än andra. Men alla illrar känner av om folk är osäker. Sedan finns det vissa individer som då gör tvärs emot och förösker gosa ihjäl den personen. Men de flesta reagerar med bett.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Smeagol
0

#1ja men det var precis det jag tänkte på. det kanske är min osäkerhet som gör att smeagol beter sig som han gör. fast i vissa fall sä beter han sig så helt självmant hahah,

Ja men jag tänkte på en sak. När jag har fest och så då brukar jag tvinga gästerna att låta smeagol sprinag fritt här och oftast brukar de gå rätt bra. och sedan tvingar jag dem att ge han godis osv. Men då är ju jag drucken och mer avslappnad än man är annars.'

Kanske ska skicka mig på uppfostring istället för smeagol..hahah

Smeagol
0

Puttar*

Smex
0

vad hemskt Smeagol måste nästan vara. Äter människor och jagar hundar. Påmnner om min förra Lilitha =P

Smeagol
0

hahaha=) Nej då han är inte så hemsk som han verkarOskyldig

Nä..nu ska jag lägga mig och gose med min "elak" lilla plutt..=)