Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 159 ggr
Smeagol
0

Smeagol och Hunden!

Måste bara berätta lite om smeagol och nibbe(hunden).

Jag har inte Nibbe så ofta nu för tiden. De har bråkat bråkat och bråkat men de blir lixom aldrig sams. Men de verkar ju som att de har blivit lugnare nu iallfall eftersom smeagol går och lägger sig istället för att bråka med nibbe.

Men jag bara måste berätta hur de beter sig för det är så jäkla roligt=)

Smeagol har tydligen bestämt sig för att de är han som bor här och att nibbe ska inte tro att han är något. Smeagol har även bestämt sig för att han äger allt här inne förrutom två saker som är nibbes. De är så kul att se dem. Så fort nibbe är i närheten av en leksak smeagol har så springer smeagol fram och snor den ifrån han. och ja smeagol vinner alltid kanmpen. Var så kul att se dem stå och dra i varsin ände. Man tycker ju att hunden borde vinna.Men icke.

En gång så låg de lite väl mycket kläder nedanför sängen. (ja jag vet att jag är ordningsam) ialf så kom nibbe hitt och han hade tassen på ett klädesplagg så då drog smeagol de under sängen. Och sedan var det nästa och nästa. Då beslöt jag mig för att ta bort kläderna. Inte så kul att krypa under sängen för att hämta dem.

En annan gång så låg min tofflor på golvet och smeagol tyckte att nibbe var för nära dem så de åkte oxå under sängen.

De beter ju sig som små barn. Ni vet när de är i den där åldern då ingen anna får leka med deras saker även om de aldrig har dem annars..

ja menar smeagol leker väldigt sällan med sina leksaker men när nibbe är här då ska han prombt ha dem.

Det var lika när vi tog en bandy boll och klubba och busade lite med nibbe då kom smeagol fram och skulle vara med.hahaha

En anna gång stog jag och busade med nibbe och då kom smeagol fram och bet stackars nibbe. Undra om han ville försvara mig eller nått??

Sorry om detta blev väldigt långt men kände bara att jag måste berätta hur det är!!

Någon mer som varit med om samma sak. kanske de har varit så med två illrar om inte annat.

Faxlin
0

haha, ja visst är det precis som med små barn. MINA saker och även om jag inte vill ha dom så ska du inte få dom.
De är för söta, man ser dem framför sig när du berättar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Smeagol
0

#1 ja, ska väll försöka att få det på film någon gång men just nu har vi ingen filmkamera…leddsen!! Men vi får väll säkert låna den ingen..=)

Lotta_A
0

Haha. Kan tänka mig att det är hur gulligt som helst att se när dom håller på sådär! :)

pyronella
0

shit, jag hade garvat ihjäl mig! snälla, snälla fixa en film på det! jag kan skratta i dagar åt sånt där!

hoppas bara din hund inte blir deprimerad av mobbingen bara. ;) vad är det för ras?

pyronella
0

kollade i fotoalbumet, ser ut som en blandning mellan
strävhårig tax och nån spets av nåt slag?

Smeagol
0

Haa. ja det är verkligen kul att se. Det är inte min hund jag är bara dag matte åt den. Pyronella det är ingen blandning mellan spets och tax haha=) Det är en mellan snauzer(sory stavningne) Är inte så lätt att stava det.

Vet ej hur den där hundens hjärna funkar haha. Eftersom han har bestämt sig för att han SKA leka med illern och smeagol har bestämt sig för att han minsan inte ska ha någon hund här som tar alla "hans" saker. haha

Smeagol
0

Måste bara berätta hur hunden beter sig. Smeagol vill ju inte att Nibbe ska leka med nått här inne. Som igår tex då så hade smeagol fått för sig att nibbe inte skulle ha en handuk. Då går nibbe fram och lägger tassen på den. Lixom allt för att reta smeagol. Har märkt att Nibbe gör så med de flesta saker. Han tar dem för att locka fram smeagol och för att reta honom. stackars smigge…=(

Smeagol
0

puttar*