Alla har nu hittat hem.
Grattis Christel, så roligt, hoppas du har möjlighet at hälsa på dem ibland..
Några av dom blir kvar här i Skåne (minst 3 av dom), så någon gång då och då hoppas jag att jag får möta dom. Resten av valparn ska runt om här i Sverige + att en ska till Noge.
#2 jaha så bra,, ibland är det ju utställningar eller träffar så då kanske du även kan träffa dem som bor längre bort. Roligt att följa dom o se vad de blir för individer hehe
Jo det är det, har fått träffa en del av mina valpar genom åren på utställningar och träffar, jag har haft dryga 40-talet valpar sedan den första kullen som föddes hos mig sommaren 02
#4, oj, de var inte lite hehe, då har du verkligen erfarenhet,
Det blir ju en del genom 7 år av valpar, ett år hade jag 3 tikar (inte samtidigt dock) som hade valpar. Dom 2 första kullarna var födda med ca en veckas mellanrum i april, och den 3 föddes i juni eller juli om jag minns rätt. Sen har det oftast varit 2 tikar/år som har haft valpar, men i år har jag bara Agnez kvar som är intakt. Och då detta var hennes sista kull, så kommer hon att kastreras nästa gång hon löper. Och med hennes klocka blir det i mars/april nästa år, hon har löpt nästan exakt 1 år mellan varje gång hon har löpt. Och då jag för tillfället inte har tänkt att investera i fler illrar på ett tag, så kommer det inte att bli några valpar till nästa år. Hur det sen blir i framtiden vet jag inte än, men just nu så blir denna kullen den sista på minst 2 år, efter det få vi se hur det blir. Vill inte ta in fler illrar just nu då mina äldsta illrar (snart 6 år gammla) inte är så förtjusta i nya illrar, och speciellt inte valpar. Så blir där inga nya valpar för min del nu så länge jag har dom kvar i livet, och lever dom vissa av sina släktingar (som har blivit 10 år) så hoppas jag att dom blir lika gammla och gärna lite äldre än så.
okej, dom ska ju orka med det oxå o åldern tar ju ut sin rätt.
Så roligt att släkten blev så gamla som 10, Hoppas de blir så för dina oxå.
På Millers sida (pappan till valparna) har dom äldsta illrarna blivit dryga 12 år gammla. Förhoppningsvis så går detta vidare i leden så att även dessa valpar blir gammla vad det lider, och att dom får förbli friska livet ut.