Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 645 ggr
ferretgirl
0

Alla har nu hittat hem.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!!!

Kan nu meddela att alla 8 valpar som föddes här hos mig den 22 april 09 har nu alla blivit tingade. Dom flesta kommer att flytta helgen den 26 till 28 juni, dom är då ca 9½ vecka gammla. Så om ingen i sista stund ändrar sig, så har nu alla nya hem om ca 4-4½ veckas tid.

En nöjd Christel.

Loveferrets
0

Grattis Christel, så roligt, hoppas du har möjlighet at hälsa på dem ibland..

ferretgirl
0

Några av dom blir kvar här i Skåne (minst 3 av dom), så någon gång då och då hoppas jag att jag får möta dom. Resten av valparn ska runt om här i Sverige + att en ska till Noge.

Loveferrets
0

#2 jaha så bra,, ibland är det ju utställningar eller träffar så då kanske du även kan träffa dem som bor längre bort. Roligt att följa dom o se vad de blir för individer hehe

ferretgirl
0

Jo det är det, har fått träffa en del av mina valpar genom åren på utställningar och träffar, jag har haft dryga 40-talet valpar sedan den första kullen som föddes hos mig sommaren 02

Loveferrets
0

#4, oj, de var inte lite hehe, då har du verkligen erfarenhet,

ferretgirl
0

Det blir ju en del genom 7 år av valpar, ett år hade jag 3 tikar (inte samtidigt dock) som hade valpar. Dom 2 första kullarna var födda med ca en veckas mellanrum i april, och den 3 föddes i juni eller juli om jag minns rätt. Sen har det oftast varit 2 tikar/år som har haft valpar, men i år har jag bara Agnez kvar som är intakt. Och då detta var hennes sista kull, så kommer hon att kastreras nästa gång hon löper. Och med hennes klocka blir det i mars/april nästa år, hon har löpt nästan exakt 1 år mellan varje gång hon har löpt. Och då jag för tillfället inte har tänkt att investera i fler illrar på ett tag, så kommer det inte att bli några valpar till nästa år. Hur det sen blir i framtiden vet jag inte än, men just nu så blir denna kullen den sista på minst 2 år, efter det få vi se hur det blir. Vill inte ta in fler illrar just nu då mina äldsta illrar (snart 6 år gammla) inte är så förtjusta i nya illrar, och speciellt inte valpar. Så blir där inga nya valpar för min del nu så länge jag har dom kvar i livet, och lever dom vissa av sina släktingar (som har blivit 10 år) så hoppas jag att dom blir lika gammla och gärna lite äldre än så.

Loveferrets
0

okej, dom ska ju orka med det oxå o åldern tar ju ut sin rätt.

Så roligt att släkten blev så gamla som 10, Hoppas de blir så för dina oxå.

ferretgirl
0

På Millers sida (pappan till valparna) har dom äldsta illrarna blivit dryga 12 år gammla. Förhoppningsvis så går detta vidare i leden så att även dessa valpar blir gammla vad det lider, och att dom får förbli friska livet ut.