Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 792 ggr
Norrskenets
0

Långprommis i vårvädret

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag följde jag med mina föräldrar ut till deras kompisar som bor ute i söråker vid havet.

Eftersom Rasmus älskar att gå långt så fick han följa med.

Här hade vi och även Rasmus gått en rejäl bit, både Rasmus och mina föräldrars hund hade blivit biten av pissmyror så vi tog en paus.

Deras hund Theo blev biten vid trampdynan medans Rasmus fick sig ett nyp nånstanns i ansiktet, han gick och skrapade ansiktet i marken när ja märkte det men han hade lyckats ta bort den själv men hade en som satt fast i pälsen på bakbenet. så efter den persen så vart man väldigt mammig.

Här har Rasmus återhämtat sig från den obehagliga händelsen och vilar lite i den svala sanden.

LinaN
0

Vad söt ha när :)

önskar att mina töser kunde vilja gå litet mera själv. har vi tur kommer vi 1-10 m i stöpet ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Norrskenets
0

Lite skitig runt nosen efter att ha grävt i sanden. Också ser man hans extra skinn under hakan;)

Han har fått lite mer päls nu, förut såg han ut som en snaggad iller hehe

Norrskenets
0

#1 Rasmus tackar så mycket, han har legat deckad hela dagen;)   Det är bara att börja träna, Rasmus går riktigt bra nu och håller snart samma tackt som våra hundar=) Först är det lite trögstartat men sen får man göra små "ryck" i kopplet och visa att "nu ska vi gå/gå fortare/gå hitåt".=)

Men sen blir man såklart väldigt trött av att ha blivit spöad av en pissmyra och skyller på att vi gått så långt och blivit så trött att han inte hade krafter kvar att spöa upp myran. Då är det bara för "mormor" att hålla med och trösta;)

Norrskenets
0

Såhär fin utsikt hade vi=)

Norrskenets
0

en till

Norrskenets
0

och en till

Norrskenets
0

Så trött men njuter av att sova ute

Norrskenets
0

Sista bilden, en närbild på trött nallen.

Sen efter lite vila så var hans batterier laddade igen och då gick han hela vägen tillbaka till stugan=) "Mormor" är så stolt! 

elinn
0

Ni ser ut att ha haft rn riktig toppendag =)

Söt han är Rasmus!

Norrskenets
0

#9 Ja det va så varmt och skönt, man riktigt njöt. Blev en riktig "semesterdags känsla"=)

Tack, hehe han charmar dom flesta;)

Ska ni ha någon illerträff framöver i Gävle?=) eller blir det lite längre fram då de är mer grönt=)

Vippelicious
0

Aaw men gud vad underbart äckligt gullig!! Du får akta dig så att jag inte kidnappar honom (A)

Medarbetare på fantasy.ifokus

Norrskenets
0

#11 hehe visst är han, Rasmus vet hur man ska kunna charma alla. Han är i ett tryggt förvar med larmning innanför pälsen just för att det är ett sånt kidnappar behov på honom ;)

elinn
0

Har ingen träff i Gävle inplanerad just nu men det kommer säkert framöver.

Om jag inte minns helt fel så har ju Åsa lovat oss en träff hemma hos henne. Eller hur Åsa ;-)

Norrskenets
0

#13 Det hoppas jag och att man då har tur med vädret.

hehe då måste hon ju hålla vad hon lovat;)

Loveferrets
0

hehe jag ska nog nalla han en dag, fasen vilken härlig goding till karl, går ju inte att motstå en sekund, Vill haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa …

Betiz
0

men gud så söt han är, ! hehe helt underbar. och vilken vacker utsikt och natur!