Adrias valpar - 2 veckor
Idag är barnen hela 2 veckor gamla. Och ja, de blir bara allt mer underbara!
Nån gång förra veckan, gav jag upp och beslutade mig för att märka valparna, för att ha en chans. Men det har inte hindrat förvirringen. Två gånger har jag stått med 3 omärkta valpar i handen, medans jag desperat mumlar "men de ska ju bara vara TVÅ omärkta"… suck… har verkligen inte en chans att se skillnad på dem.
Vikterna står på respektive bild.
Lila hanen… fortfarande störst och siktar på att bli som sin far
Underbart söta! :)

gahhhh, hur hamnade jag här i denna tråd? Tydligen fungerade inte besöksförbudet här.
*mumlar monotont: jag tycker inte om mörka nosar, jag tycker inte om mörka nosar, jag tycker inte om mörka nosar*
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
i den här takten kommer valparna suga ut ryggraden på henne… de är i alla fall på god väg :s
De är ju så söta så det värker i hjärtat på en. Men du.. Jag ska på studiebesök till en mjölkgård i morgon, vill du att jag ska se om jag kan ta med ett mjölkorgan hem till henne? (sug-sug-apparat till spenarna som numer ser ut att passa i en sådan ;)
Paulina

men åhh mmhh…gnyyr till här hemma, hur kan man vara så söt och jag som va inne på att få ha valpdoft och valppip här hemma, dessa trådar blir riktigt farliga för mig nu. Jag är som sagt beroende och när jag inte fick mitt så börjar jag bli galen allt eftersom tiden går =s
viskar: Har du hem till alla? är lila grabben hemlös? isåfall kan jag vara snäll och ta honom under mina "vingar" 
vad söta det är! älskade bilden där alla låg på rad! tyckte den såg såååå fin ut. vad underbara de ser ut.
ÅÅ vilka sötnötar! Vad dom växer !! och vad mörka dom är :O
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#23 hehehe go for it ;)
#24.. ja usch.. det måste vara extra jobbigt för dig :( Alla pojkarna har tyvärr hem… hade behövt få fler pojkar i kullen här känner jag ;)
#25 tackar!
#26 yup! de mörknar varje dag :)
oj, oj, oj! Så underbara små knottor :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#27 Tar en djup suuuck… Kommer Adria och Avanti få fler kullar nästa år eller ännu nästa?*blink blink*
Då får jag nöja mig med att plåga mig själv och följa deras underbara uppväxt
*darrar med underläppen och en tår rinner ner för min kind*

Gud så fina dom är! :) *dirigerar om semester/jobb för en sväng västerut*
#29 nej, detta är Adria och avantis enda kull ihop. Avanti kommer inte få några fler kullar. Möjligtvis Adria, men det beror på. ;)

Skulle helt klart kunna tänkt mig en Avantina eller en Adriana om jag hade haft en byrålåda över någonstans……
Jätte gulliga 
#27 Vadå tyvärr har alla pojkar hem? ;) Är det sista hemmet inte tillräckligt bra? 
Så bedårande !!

putt
Åååh vilken liten mörk skönhets parad du har längst upp :D
:) Ska bli kul att se när de öppnar ögon och får den där mörkt choklad bruna färgen :D
åh, jag vill inte alls ha någon valp, inte alls *rabblar* åh, va jag VILL ha valp!! dessa mörka
nosar, håller med Åsa, de är riiiktigt farliga!! :)
// Emma
Medarbetare på Chinese Crested iFokus
Keep talking shit about me.. you're making me famous!
Men gud så söta de är. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Visst att valpar kan vara självständiga, men det här är ju löjligt… eget boende vid dryga 2 veckor…
Och så var det dags att få smaka lite riktigt mat…
så här kan det gå då…
Dagens rätt… ersättningsmarinerad valp, med ägguletopping…

Haha Naaaw va söta dom va på sista bilden. Värsta mjölkmustaschen..eller matmustaschen kanske är mer korrekt. Ser ut som en badar i maten, måste vara tävlingsinriktad eller något haha 
#42, hahahaha han/hon känner sig all redan trygg o bekväm o anser sig klara sig alldeles utmäkt på egen hand.

Tvättar du av dem innan de flyttar hemifrån eller har de med sig matsäck när de flyttar?
#49 ehh tvätta vaddå? De har ju redan packat så bra själva… my work here is done
#9, hahahahaha, du är för härlig

Hmmm, då kommer följdfrågan: Får man välja paneringssmak själv innan de kommer, eller blir det en överasskning?
Ser verkligen fram emot att få sniffa (smaka) på dem på lördag.
#52 "gottegris"
#52 Idagsläget erbjuder huset enbart ägg, kyckling eller bearnaise smak… möjligt att fler varianter kan erbjudas längre fram om så önskas.

Viktigt det här ju. Matcha rätt valp med rätt smak. Iller-filler-upper.
Störtsköna bilder :D
Måste bidra med lite fler matbilder från gårdagens matning… denna gång hade vi lite mer koll på vart maten skulle och inte skulle..
Gaah hur ska ja överleva att dela lägenhet med dessa under helgen! Helt bedårande!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

gud vad dom är söta :) små fluffisar!

glöm nu inte av att vappisarna ska med i kväll hihihi
Gudars, de har blivit ännu större! Och ännu mer päls! Snart behöver du boxar åt dem! Har fortfarande inte släppt de strassbeklädda hästränsen ;)
Paulina
Att gå i maten är visst trevligt. Det är annars i munnen den ska vara hahahaha så goa…

Nu tycker jag att sarae ska ta och lugna ner sig med bilder särskillt dessa närbilder på nosarna =S
#65 hahahahaha, meraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Jag trodde ju att jag skulle ta och smaka på valparna idag men det var faktiskt tvärtom. Man satte dem till munnen och de började "pussa" febrilt på en. Jag visste inte ens om att jag smakade kycklingröra.
Men jag tror jag sniffade mig igenom hela valphögen och vill tacka mamma Adria så jättemycket för att jag fick låna, mysa och gosa!! Duktig tjej med supervackra valpar!!
#67 lyckost
vill oxå ha puusar 
#67…det du…det är banne mig ingen dålig merit att smaka kycklingfärs på kommando, valparna hälsar att du är välkommen nääär som helst ;)
Adria erkänner halvt om halvt att det var rätt ok at barnen fick lite extra mys, och hon lite fritid i gröngräset ;)
#67, nä verkligen, bättre merit får man leta efter . jättegulligt att dom sparar till mig med.
hmhm men det var bara nån liiiiten % de var okej hahahaha.
ååh, dessa söta valpar. Mitt första möte med så små valpisar. Och GUD va gott de luktade!! Blev riktigt hög, ska valpberoende… eller vänta.. det är ja ju redan
fy på er Sarae och Adria med dessa söta valpar!!
packade nästan in mig själv i dina vakuumpåsar med puffar utan att du märkte det och skulle under natten smyga mig till valplådan för att få min 'fix' ^^
puppy-addict
// Emma
Medarbetare på Chinese Crested iFokus
Keep talking shit about me.. you're making me famous!