Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 634 ggr
AnderssonPeter
0

Favorit leksak?

Ja vad är just din illers favorit leksak?

Hade snart tänkt mig inhandla lite smått och gått så lite tips vore kul!

Mvh Peter Andersson

Musiken
0

Mina har ingen favoritleksak.. Allt som man leker med for studen ar roligast :P Det enda som de samlar och flyttar in i sin gomma ar mina skinnsandaler Skrikandes

elinn
0

Här har alla sina speciella favoriter.

Elvis har ett mjukisdjur, Chiquita har en pipleksak, Triss har en mjuk boll med pingla i och Noel har en petflaska med ris i med en strumpa över.

Alltså helt från individ till individ vad som är roligast.

Saga85
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är Majas favorit - snögubbepipisen.

Annars dissas leksaker av henne. Däremot är det roligt att jaga händer under filtar eller att sticka in huvudet i tofflor (när man krafsar på undersidan av toffeln).

Och självklart väskor och påsar. Helst såna man inte får krypa in i och jaga runt.

Sara
0

Plingbollar, tygdjur, en julgranskula i plast (Bus kan jaga den i en halvtimme), pipisar om illern inte äter gummit, sådana där kattleksaker med handtag, gummiband och en sak att jaga längst ut.

Sara

reptilia
0

En julgranskula är favoriten här =)

//Joe, Spårvagnsförare

Sara
0

# 5 Underligt att en sådan kan vålla så mycket skoj. Skrattande

Sara

tortoise
0

Love och Alice har lite olika…

Fanten- blå tygelefant från IKEA ( de små för tio kronor) Bra att springa omkring med. Loves gullegris, Fanten får mat, vatten, toalettbesök och ibland den stora äran att sova i sovpuffen.

Squeezy- en hundleksak som piper och som ser ut som en ren

Div. kattleksaker- de där pinnarna som har ett snöre med någon liten figur i ändan- superroliga

också bra- en hundleksak med en gummiboll i ett rep avsett för stora hundar men jättebra.

och mest populär.. Rutger.. vad vore världen utan honom? Rutger är en stor mjukisälg med inbyggda batterier om man rör honom så skrattar han och skakar. Både Alice och Love älskar att leka med honom ibland så mycket att jag brukar trycka på off-knappen (för det finns en sån som tur är) Gosedjur som rutger går att hitta på leksaksavdelningar- se bara till att själva batteridelen inte är någon som illrarna kan få upp. Rutger får de bara leka med i mattes sällskap för säkerhetsskull. Roligaste leken tycker Alice är att försöka få med sig Rutger under kylskåpet-än har hon inte lyckats men skam den som ger sig. Love är mest ute efter att mörda honom…!Glad

och så förståss många papperspåsar och örngott att krypa in i!

reptilia
0

Haha. Den är ju svår att få tag i, enda stället är ju där man ska fästa snöre men då ska han ju hitta det först. Sen blänker den ju så fint och låter så roligt när den studsar på golvet ;D

//Joe, Spårvagnsförare

Sara
0

# 8 Här brukar snöret sitta kvar i granen. Skrattande

Sara

Zandra---83
0

Birdie favorit leksak är ena katten. ;)

Illemann
0

Min hane samlar på pennor och älskar att leka med sin fotboll som har tappat luften och är helt störtkär i såna små grå mus som låter lite när man skakar på dem… Min hona undersökar hellre allting för 3000 ende gången än att leka :P

fridaas
0

Banditen är nog ankan tror jag, en vit ankpipis med svarta fötter och blåa ögon, den får följa med nästan överallt.

Även prasseltunnen som går/gick att köpa på rusta är populär.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

ferretgirl
0

Hos mig är det mest stora möss (ca 15 cm långa) och plingbollar som gäller. Min Laban hade en riktig favo leksak i from av i kalv med ris i, denna hade jag köpt på Mc Donalds en gång i tiden. Denna kalven begravdes han med då denna var hans leksak och tyckte inte om när dom andra tog den från honom.

werner
0

För MissTake är det en strumpa med en snusdosa i full med kikärtor som skallrar och för Zira en pipis fisk.. de andra har ingen favorit.

sotlynx
0

Irmas favorit ärvad som helst hon kan hitta i vasken… Just nu..

reptilia
0

En annan sak han gillar som kanske inte kan räknas som leksak. Han samlar på Ljus, får alltid plocka fram ljus under soffa och sängen. Han ta alla sorter, värmeljus, blockljus, doftljus Tungan ute

//Joe, Spårvagnsförare

Loveferrets
0

Miras bästa leksak var nya skor, var dom begnade så dög dom inte hahaha