Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 458 ggr
sarae
0

Iller hane söker hem

En liten hane på ca 3,5 månader behöver ett livslångt hem…

Han behöver komma till ett hem där det inte finns andra djur förutom eventuella illrar, och där han inte ska sitta i bur.

Du bör vara över 18 år samt ha tidigare illervana, då han behöver en fast hand.

För tillfället finns han hos mig i Göteborg

OBS! Det är inte min iller, utan han omplaceras via Skaraborgsillern och kommer att säljas med ett omplaceringskontrakt samt krav på vaccinering, kastrering, chippning och försäkring. Jag vill även träffa dig innan köpet avgörs.

Skulle du kunna tänka dig att ge honom ett kärleksfullt hem? Ta då kontakt med mig på 0709-616782 el. sara.edsler@comhem.se

Theres
0

Shit, det är ju illrar som behöver hem hela tiden.

Hoppas någon kan ta honom =)

golf.ifokus.se

sarae
0

ja..det droppar in en hel del nu….

UlrikaG
0

jag håller tummarna att fredrik går med på mitt förslag :)

sarae
0

#3 hahaha ska du ha en hel flock??

UlrikaG
0

jag har alltid velat ha en pastellhane :)

men jag tror inte fredrik går med på fast jag gav honom ett givande förslag :)

sarae
0

hehehe vågar man fråga vad det var för givande förslag? eller är det inte rumsrent hihihi?

UlrikaG
0

det är inte det minsta snuskigt :)

jag lovade att ja gskulle städa efter valpen och de andra och att ta hand om bitträningen :)

mestadels alltså, grovjobbet :)

och inte be om mer illrar :)

sarae
0

#7 hahaha ja det låter ju som en bra plan…;) mmmm tur för mig att han e pastell…jag e ju helt insnöad på viltfärgade ;) Du känner inte för en tur till skövde å hämta ner killen? hihihi vi har ju lite transport problem

UlrikaG
0

får se om han går med på det först, han har itne fått mailet än :)

annars kanske vi kan fixa det :)

sarae
0

hihihi…tänkte att jag skulle försöka få hit honom till helgen..måste kolla upp honom lite å se hur han är…så vitt jag vet är han djurrädd, och har bott i bur, så det kan vara bra å kolla om han även är rädd för andra illrar etc

UlrikaG
0

jösses vad ajg säljer mig för denhär valpen :)

jag lovar bort hela mitt liv :)

sarae
0

haha…du är underbar du ulrika! vem vet…jag kanske kärar ner mig totalt fast han är pastell…;)

UlrikaG
0

han skall tänka på det….

så jag tror itne det blir något, men :)

vi får se :)

Faxlin
0

Säg att du ska vara jourhem åt honom, och sedan blir han bara kvar. Funkar ibland ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

UlrikaG
0

#14, haha, ja tänk om han kunde vara så lättlurad :)

jag har i stort sett lovat bli hans slav för att få denhär valpen :)

jag hoppas han nappar :)

Faxlin
0

#15: haha, lät små farligt det där. Saken är den att man blir akut jourhem innan man frågar. ;-)

Audiatur et altera pars

UlrikaG
0

jag är inte så snabbtänkt när det är något jag vill ha :)

jag lovar bort mig själv och tänker efter sedan :)

UlrikaG
0

oohhhh, nu får han svara snart :)

Faxlin
0

haha, lät inte som om du ger honom så lång tid på sig att svara. hihi
Tänk på att killar inte tänker lika fort som oss, så blir de stressade säger de hellre nej än ja. hihi

Hualigen nu blir grabbarna här inne ledsen på mig, men hämnden kommer nog;-)

Audiatur et altera pars

UlrikaG
0

jag har faktiskt varit jätteduktig :)

har inte tjatat på honom alls :)

tänkte föreslå att han kunde se det som min julklapp också :)

jösses, han kan få vad han vill, bara han går med på att jag får illern….

det är inte bra dethär :)

Faxlin
0

haha, ja att använda den som julklapp är inte dumt. ;-)

Audiatur et altera pars

UlrikaG
0

jaa du sara, hur skall vi göra nu då?

sarae
0

ja,det är en bra fråga ;) Problemet just nu, är att det är rätt akut att han kommer därifrån. Så på något vis måste jag få honom ner till mig….

UlrikaG
0

vi skall upp till skövde och handla lite hos ahms, vi skulle kunna ta det samtidigt, men denhär helgen går inte för oss, vi skall iväg bägge dagarna

vad sägs om Elros?

sarae
0

aha..när har ni tänkt åka till amhs? ..Elros??? que?

UlrikaG
0

namnet på den lilla förstås, Fredrik sa ja :)

sarae
0

Va? nehe?? ojojoj nu har du sålt din själ till djävulen ulrika ;) Men jag ville ju ha honom! Räcka ut tungan

Theres
0

sätt inte ut en annons då :D

golf.ifokus.se

Faxlin
0

haha, vad skönt att det ordnade sig så snabbt. och hämtad blir han också, så nu bidde det ingen pastell kille för dig sara ;-)

Audiatur et altera pars

UlrikaG
0

nu var det såhär va att du satte ut en annons va, och då får folk svara va, och då får man tåla det va, och ta det va, fattarru:?

sarae
0

hahaha ja du är rolig du ulrika ;) hihih men det är faktiskt inte bara du som svarat! Jag har för ovanlighetens skull fått massa mail om den här killen faktiskt! ( inklusive ett mycket trevligt mail från mig själv, där jag såklart framstår som en perfekt iller ägare!hihihi)….Det måste vara för att han är pastell som han är så populär ;) Men först måste jag få hit honom å kolla upp honom, skabb temperament etc. ..visst e jag taskig? Räcka ut tungan

UlrikaG
0

jaja, man får väl vänta då…….:)

sarae
0

hahaha….ja visst e det så ;)

Robinsnel
0

ojdå, helt plötsligt när en färgad iller (som dessutom är ung) finns massa hem.. känns lite konstigt faktiskt. Förvånad

domiino
0

#34 tror att det är för han e pastell..många vill ha pasteller.

Faxlin
0

#34: Håller med dig, men samtidigt kan jag säga att när jag kulle hjälpa till att placera om Wilma så fick jag otroligt många svar. Det vart en massa pratande med folk innan jag bestämde mig för den jag ansåg var bäst. Och det valet har jag inte ångrat. Ska tillägga att Wilma var/är en fem år gammal kastrerad viltfärgad tös. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Jag själv sitter man med 4 pasteller. Det är en färg som både jag och chrille gillar. Sen har vi ju helt underbara och busiga illrar =) hihi

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

UlrikaG
0

min dröm har alltid varit att få hem en pastellhane :)

jag har tre viltfärgade och en albino, så en pastell skulle passa jättefint :)

skulle egentlgien haft en pastellhane innan Hero men det blev Hero istället.

Så nu skulle jag vara jätteglad om han skulle få komma hem :)

UlrikaD
0

Men jisses här händer det grejer! Kan man inte lämna den här sidan en dag utan att någon skaffar en ny iller.Flört

Men Sara: Jag trodde att jag var nummer ett att fråga ifall nån iller behövde nåt nytt hem.Skrattande Jag har ju nästan inga illrar alls ju……Räcka ut tungan

Faxlin
0

haha, nej rikki, den här sidan kan man inte lämna länge utan att de hänt en massa på iller fronten. Förstår inte varför, folk skriver ju hela tiden ;-)

Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

Jag måste sluta jobba helt enkelt så att jag inte missar något!Skrattande

Faxlin
0

#41: hmm, ja, ge ditt jobb till mig vet jag ;-)

Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

Jag jobbar på hunddagis i stort sett ideellt fem dagar i veckan så det vill du nog inte ha.Skrattande

Och sen för att försörja alla djuren jobbar jag också tre nätter i veckan i bar. Det är riktigt pestigt!Fundersam

Faxlin
0

Joodå, det vill jag visst ha. ;-)

Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

Ok. sålt! Kan bli lite långt att pendla bara.Skrattande

UlrikaG
0

#45, är du också uppe nu rikki?

gå och lägg dig mänska! :)

sarae
0

hahaha..det är ju nu rikki har vaknat! typ precis käkat frukost!

Faxlin
0

#45: Det är lungt, jag och illrisarna flyttar in till dig ;-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

#48 nämen Åsa vilken bra plan! då ka du komma å leka med stitch när han tröttnar på matte

Faxlin
0

#49: Visst var den bra, det tycker jag. Så vecko pendlar jag hem på helgerna liksom ;-)

Audiatur et altera pars

Theres
0

jag vill åxå få nåns jobb :D

golf.ifokus.se

UlrikaD
0

Japp, nu är jag vaken och rastar chillorna. Men vad hände med valpisen som tråden EGENTLIGEN handlade om då?Skrattande

Theres
0

den har fått ett hem tror jag :D

golf.ifokus.se

Faxlin
0

#52: den ska hem till Sara för att utvärderas så den får hem hos rätt person för den. Sedan så placeras den om. Det är tydligen flera stycken som hört av sig, så jag räknar kallt med att Sara uppdaterar oss om vart den hamnar sedan.

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

lite nyfiken bara var lill grabben hamnade.. Hur gick de Sara?

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

sarae
0

Killen är inte omplacerad ännu, och det är ännu osäkert vad som kommer att ske med killen, om han kommer att omlaceras eller ej. Eftersom hans hälsa och psyke måste redas ut först.

LinLin
0

"Hans hälsa och psyke måste redas ut först" Förvånad Vad betyder det?

domiino
0

sara måste först o främst lära känna illern först innan hon omplacerar, detta för att kunna ge så bra information som möjligt till den nya ägaren, och sedan så finnsd et fall fär illern kanske är i så dåligt skick att den inte  skulle klara av att bli omplacerad igen. jag säger inte att detta är fallet med just denna illern, men för att hon ska kunna ge så bra info som möjligt så vill varken hon eller SKILLLS att illrar bara kommer hem till henne och sedan lämnas iväg direkt. =)