Varför skuttar en iller?
Sitter hemma och jobbar och dom hade verkligen stökat till det i ena hörnan och kissat i deras ena sovhörna och jag var lite lätt irriterad. Städade upp, öppnade ballkongen åt dom och la mig på soffan för att jobba vidare och så börjar dom leka och jag kan inte låte bli och bara le och skratta innombords, speciellt när helt plötsligt ena katten plötsligt blev involverad i deras lek.
Det är ju så otroligt sött när dom skuttar omkring och hoppar, men varför skuttar dom? Det är ju inte direkt effektivt sätt att ta sig fram på :)
Kanske inte att ta sig fram men förmodligen ganska effektivt vid fara eller slagsmål
Fienden har ju noll koll på var illern kommer att hamna när den studsar överallt
Boxare gör ju likadant fast inte så intensivt 

Hahahaha, det är sant.
Jag läste någonstans att illrar skuttar när dom vill trigga igång andra… På Maya stämmer det iaf, när hon är pigg och jag trött så skuttar hon runt mig som en galning, det är rätt frustrerande men omöjligt att låta bli att flina… 
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

Ja dom är otroligt skojiga när dom vill busa och försöker trigga. Boston kan stå och hoppa på golvet nedanför soffan för att få igång mig. Man kan ju inte mer än garva när dom studsar omkring, poppandes och hoppar fram o tillbaka :)
Hundar och katter skuttar ju i viss mån de med när de är lekfulla =) Själva skuttet är väl en förlängning av den skuttande springstil de naturligt har. Svårt med annat om man har så lång kropp antar jag, och ser man dem ute i terräng så är den väldigt effektiv ändå ;)
Paulina
Norpan attackerar mig när hon vill leka. Gärna bita lite i byxan eller så.
Sara
Här hemma har Miller en helt egen stil för att få igång mig med att skratta och sen kanske busa med honom. Han sätter sig ner på baken framför mig, när jag då sträcker mig för att ta upp honom, så backar han lite samtidigt som han vifftar på svansen och ser ut som om han skrattar åt mig och säger ta mig om du kan
. Den illern ÄR speciell, det kände på mig redan när jag tog hem honom, sen hjälper det ju inte så lite att han är så förbaskat snäll och söt också.
Sitter jag i vardagsrummet så hoppar Ricky upp i fåtöljen mitt emot och lägger sig och glor på mig,
gör jag inget så börjar han gräva och det vet han att han inte får så då reser jag mig upp för att ta bort honom därifrån men när jag nästan är framme hoppar han ner.
Sätter jag mig då igen så hoppar han upp igen så går det ett par gånger och när han väl blir satt på golvet så är det full attack mot fötterna med popp och skutt.
det är ett sätt för honom att få mig att leka

nova (snart två år) heter studsboll i andra namn.
hennes fyra tassar är mer i luften än på golvet.
och på något konstigt sätt så är hon alltid vaken! tjack-pundare har vi gissat på. men vi förstår inte varför dom andra ludna inte har hittat hennes gömma…. dom är ju alltid så nyfikna, men här hemma sover dom stor del utav tiden, förutom Nova.
om miller någonsin ska omplaceras så vill jag ha honom! är fortfarande helt kär i hans utseende! pax för miller!