Vaccin hjälp!
Ringde precis Blå Stjärnan här i Göteborg för att beställa tid för vaccinering av Busan. Men hon jag talade med sa att det inte fanns något vaccin eftersom de slutat tillverka det gammla. Jag sa då att det ska ha kommit ett nytt vaccin som heter Febrivac. För det ska väl ha kommit? Så undrade hon vilka som tillverkade det. Någon som vet? Någon annan som vaccinerat sin iller någonstans i Göteborg med det nya vaccinet?

Va! Är inte Blå Stjärnan uppdaterade alls? 

Nä, och det verkar ju konstigt!
Febrivac Dist, det kan de beställa från SVA.
Hmmm jag tror att vaccinet finns på smådjurs kliniken i majorna! ring dit och kolla!
här är nummret 031-42 50 25

Exakt, de beställer vacinet från SVA precis som de gjorde med gamla vacinet.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Smådjurskliniken i Majorna har beställt, Hero kommer få det nya i dec.
De beställde efter jag var där för någon vecka sedan.
åh grymt bra ulrika! satt å funderade och hade för mig att ni hade varit där! Är det billigare än på blåstjärnan?

vi betalade 420 sist, och det var för enbart en, men fredrik ringde blå stjärnan också, och de skulle ha 800 för en vaccination

förlåt, jag ljög, vi betlade 363,00 kr :)
vaa!! ska de ha 800 på blå stjärnan nu??? helt sjukt! förra året betalade jag 550…året innan 450….snacka om inflation!

här i helsingborg vaccinerade jag mina 4 illrar första kostade 320 dom andra kostade 210

i skövde kostade det 230 kr för vaccinering…skiljer ju sig ganska mycket från stad och storlek på klinik antar ja..

Men hur kunde Blå Stjärnan säga att de skulle ta 800 när de inte ens visste om att det fanns ett nytt vaccin?

#14 enligt min veterinär så vaccinerar man med det nya vaccinet när illern skulle ha sin ordinarie vacinationstid. Så man vaccinerar ej tidigare bara för att det har kommit ett nytt vaccin. Med det "nya" = Febrivac Dist. vaccinerar du varje år…
Hur har det gått Angelica? Hur du fått tag på nått vaccin?

#13, de gav ett pris som gällde enligt det gamla, de kommer tydligen ta samma för det nya vaccinet

#16 Har inte fått tummen ur än. Tänkte be dem kolla Busans tänder när jag ändå är där. Därför känns det så tryggt å bra att gå till Blå Stjärnan där man vet vad de kan. Samtidigt känns det skitdumt när de är så jäklans dyra…