Angående låst tråd
Måste bara fråga. Kan ju inte göra det i den tråden det handlar om för den är låst. Tråden "snart kommer han". TS frågar hur man illersäkrar, jag svarar. TS frågar efter länkarna till var man kan läsa om uppfödaren hon ska köpa av, folk skickar länkar. Vad blev fel? Hon undrade saker, folk svarade.

Jag skrev även att jag rekommenderade att man hälsar på den man ska köpa valp från. Vem det än är, hemuppfödare eller annan? Håller du inte med om det? Ska man köpa första bästa man hittar eller ska man hälsa på först? Mycket förvirrad faktiskt.

Tycker du saker som:
Ärekränkningar, förtal, och gammla tråkigheter ska behöva köras upp hela tiden? Jag tycker inte det.
Att det sedan börjar urarta mellan två stycken i tråden kände jag räckte. Så därför vill jag att trådskaparen ska starta en ny. Och nej, jag har inte hakat upp mig på dina svar. Du gav mycket bra och sakliga svar Ulrika. Så jag har inget att klaga på där. Men jag känner igen historien och jag ser när det är på väg att braka mellan vissa medlemmar. I detta fall avbryter jag innan det blir riktigt otrevligt. Svårare än så var det inte.
Mvh Åsa Faxlin sajtvärd
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Är det samma troll som innan?

#3 Det är inget troll, när en person har tingat en valp och ville ha lite tips och råd.

#3: Oh nej, det är inget troll. Det var bara en trist ton i tråden som jag tycker att trådskaparen och resten av sajten kan klara sig ifrån.
Mvh Åsa Faxlin sajtvärd
Audiatur et altera pars
Du har absolut rätt Åsa, vi borde alla oavsett vem det är tänka lite på vett och etiket här inne. Vissa trådar spårar ut totalt när två eller fler börjar munhuggas som galningar. Tycker förvisso också att Ulrika hade bra svar, men sen som sagt så finns det andra som gör allt för det mesta för att förstöra och förpesta både för inläggs skrivaren och för oss andra som bara vill läsa och kanske ge svar som vi har. Detta gör att det blir tråktigt att vara här inne när det bara är kiv och munhuggning i vart och vartannat inlägg man läser. Själv slutar jag skriva i sådana inlägg då jag vet att jag kan bli riktigt förbannad och då säga saker som jag kanske inte vill säga egentligen. Så det är bra att Åsa håller efter oss här inne så det blir lite trevligare att läsa vad alla har att skriva.

Tycker också det är bra att Åsa låser såna trådar som är på väg att spåra ur. Det är faktiskt ganska jobbigt att försöka läsa något och få ut något vettigt av trådar när det finns en massa onödigt tjafs i var och varannat inlägg. Visst att man får sålla bort och inte bry sig om allt dumt som skrivs, men jag gick inte med här för att läsa andra människors meningsskiljaktigheter/munhugg, jag gick med här för att få lära mig så mycket som möjligt om iller och träffa vänner med samma intresse.
Du gör ett bra jobb Åsa
Det var jku jag som skpade tråden ifråga, och det var ju absolut inte min mening att det skulle spåra ur! Tycker det är väldigt tråkigt att folk inte kan hålla sig till vettiga saker och till ämnet utan måste så att säga 'skvallra' om andra! Trist!
Bra att du finns Åsa!!
// Emma
Medarbetare på Chinese Crested iFokus
Keep talking shit about me.. you're making me famous!

Jag tycker att så läng man håller sej till att ex fråga efter syskon m.m. så tycker inte jag det är fel med namn, för nu finns det dom som har råkat köpt från farmare m.m. och även dessa personer ska ha rätt att försöka hitta så mycket fakta om sin iller som möjligt lika väl som vi som köpt från uppfödare har. Men att det ska spåra ur är helt onödigt och det skulle inte behövas om alla höll sej till ämnet. Det pratas ju om att illrar är lika mycket värda vart de än kommer ifrån, men sen om uppfödaren är bra eller inte kan ju inte illern rå för, men som det är nu har ju inte alla samma rätt att hitta ev syskon och info vilket jag tycker är fel.
Det som ær synd ær æven att ofta kommer de mest intressanta och viktigaste frågorna upp som sidospår. Det skulle vara mycket bættre om man sonika kunde "klippa" i tråden och skapa en ny tråd om sidospåret istællet før att helt "førstøra" en befintlig tråd..
Sajtvärd på Iller.ifokus

#10: Du ska bara veta vad det är en efterfrågad funktion. Tyvärr är det inget jag kan ordna.
Mvh Åsa Faxlin sajtvärd
Audiatur et altera pars