Salsas bebisar 2 veckor.
Tiden rusar iväg och Salsas småttingar växer så det knakar. Deras vikt är mer än bra:)
Det är en livlig kull som både hörs och märks. Valpar rymmer ständigt ur sovpåsen, så Salsa har tassarna fulla. 8 tuttar till 9 valpar! Alltid är det någon som ilsket piper för att den inte kommer till snabbt nog.
Lite lättnad blir det för Salsa i alla fall, nu snor de ihop sig och sover längre stunder, så Salsa också kan passa på att vila alt. vara ute och rasta av sig en stund och gosa med matte.
Jag kan inte släppa ihop Maya och Salsa, för Maya är högsta hönset och anser att det bara är hon som har rätt att ha valpar. Maya attackerar Salsa hänsynslöst :( Igår låg skunkarna som ett tjockt giftmoln här hemma ;)
Här kommer bild på hela kullen.
Jag ska sen försöka presentera var och en av alla 9.

Åhhh , naw, skulle ju inte titta in här.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
*Grabby hands*
men jösses!!!
man blir så sjuk av att se dessa små fjunbollar! Vågar inget säga till gubben men man hade ju velat ha en sån liten en ^^ Får väl smuggla in en iller till om några månader så han inte märker nått :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
men FY vad söta :P *smälter bort*
så stora de har blivit!!! å så söta!

Så otroligt söta hela högen. Ska verkligen bli spännande att få se dom växa upp.

Fniss, man vill ju bara vara en liten illervalp själv och kunna slingra sig in i valptrasslet =))
Jisses va tiden går fort vad dom växer dom små sötnötarna :D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

jag är bara så otroligt nöjd över att jag inte är valpsugen iår……
annars hade jag väl skaffat en till :)
Nej men guud så söta :D

åh, är dom till salu? :D super söta!
så himla söt, en en gång e jag kär i den lilla minsta tjejen! ;) hihihi

De är ju så sööta

Som det ser ut nu, är 3 pojkar otingade.
Sotlynx får gärna höra av sig och berätta om, Irma ska ha en kompis ;) Jag håller fortfarande en tjej till dig :)
Åh, vad jag längtar tills hela högen fått sina riktiga pälsar och öppnat ögonen!!! De är så klart ljuvliga nu också, med sina silvriga valppälsar och knubbiga magar :)

Vilka små söta knubbiga pussemagar. Man blir ju helt salig av alla söta bilder här .
#8 Min Nova :P

Nussitussi! typ de enda ja kan säga när ja ser dom ^^ dom är värkligen übersöta! :)

Huuga vilka charmiga små dunbollar*sitter och dregglar här hemma juh*
Så kul att följa dina tösers kullar =)

Snart sitter du där själv med dina små pälsbollar Emma:)
Jag bävar för att dessa 9 snart ska ut och bajsa på mitt köksgolv!!!
jag går nästan under…. sååååå söt.. Kommer Luna med också?

#34 Mmm om det är några knoddar där..*skyddar mig mot besvikelse* Hon har blivit lite rund om magen och har gått halva tiden på torsdag men som du vet så vågar jag inte hoppas på något förns jag känner rörelser/knölar.
Haha! Du får lägga ut tidningar
hjälper lite iaf så inte precis allt hamnar på golvet. Längtar tills kullen öppnar ögonen=) Fast då blir det riktigt farligt att titta

#35 Lovar att jag ska ta Luna imorgon. Nu börjar det skymma och det blir inga bra bilder med blixt :(
#36 Tur att Metro är gratis =)

#38 Kan du vara så gullig och maila mig så jag har din adress? Kan ju vara bra att veta, så jag kan maila bilder framöver. 

Dessa underbara små svansar! *dreggel*
Sara

#41 Du är väl helt tossig :) Vad är det med dig och dessa svansar??
.
Visst lite gulliga är de när de står rakt upp och vibrerar som små antenner när de känner lukten av mammas mjölk, hi hi.
Jag är likadan med dessa små nosar…. Ååååh, nöss, nöss, nöss!!!
Kanske vi bör söka för våra fetischer? fniss

Jag är precis tossig i små ulliga magar 

#43 Då vet jag hur jag ska rikta kameran… fniss!
# 42 Jaa du, jag är nog inte helt frisk. 
Sara
Dom är jättesöta :) Kan man komma och hälsa din valphord någon dag?

#44 Hahaha ja gör du det, så finns det risk att jag flyttar ner till dig och gosar mage.

Igår kväll testade jag om de små ville ha ersättning! Ingen kräsen kull detta :) Alla sörplade med välbehag! Första smakprovet brukar här bli betraktat med en viss skeptisism, men dessa 9 hälsade den nya kosten välkommen utan en rynka på nosen :)
Idag blir det ersättning till frukost och sen ska vi prova med lite valpröra ikväll. Normalt väntar jag till dag 21, men det kändes som att Salsa nu behöver lite lättnad. Det ser jobbigt ut när alla 9 trängs vid tuttarna och valphögen är större än stackars Salsa ;) Inte så att hon verkar lida av det, hon har massor av mjölk och är fortfarande kraftig och fin, men 2 dagar tidigare skadar inte.
Detta är verkligen en framåt och pigg kull, de rumlar runt och nafsar redan på varandra i yster lek. Här kommer att bli mycket bus framöver =))

Vad tacksamt att dom åt på en gång=) Nä två dagar hit eller dit har vell ingen betydelse när det gäller sådant.
Verkar som du kommer få fullt upp när dom öppnat ögonen. hehe ser framför mig en yr Lillan som försöker samla ihop 9 busiga tussar i lägenheten;)
Men aaaaaaaaaaaaaa så söta dom e, man borde inte titta egentligen, man blir ju helt knas här. Jag vill haaaaaaaaaaaaaaa…