Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 137 ggr
Theres
0

Tycker din iller om...

… sånna här? =)

golf.ifokus.se

[tiiia]
0

vad är det för ngt?

JossanH
0

ja, men den är sååå kladdig och så tror jag att den innehåller en massa socker… känns som så iaf…

Det är en godisstjärna..

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

yup extremt kladdigt!!! var beredd på en riktigt kletig iller å ett ännu kletigare golv ;) och som jossan säger, en massa onödigt socke å stärkelse…men det tar ett bra tag innan illern gnagt i sig hela…dela den i små små bitar å ge någon gång i bland…mindre kladd i alla fall ;)

Theres
0

=) Jag tyckte faktiskt den såg rätt mumsig ut :D

Hur stor är den?

golf.ifokus.se

sarae
0

lite större än en 5 krona, å så sticker taggarna ut över det.. ja det ser riktigt goa ut! Men de har aldrig varit en hit här hemma…de har mest dregglat å slaffsat på den, sen har jag nästan fått bända loss den från golvet hihi

ronja
0

troja springer bara och gömmer sin.. inget hon vill äta! (om hon inte sparar den till ngt speciellt tillfälle)Räcka ut tungan

Theres
0

Ja, vi får väl se vad Melwin tycker nån gång i framtiden :D

golf.ifokus.se

domiino
0

hmmm, våra älskar dom! Madde o Chrille har en viss tendens till att "glömma  kvar" sånna små bitar hemma hos oss varje gång de är här. Tror de tycker att vi ger våra mullrar för lite godis. =P Men jag ska ut på godisjakt i frankrike på tisdag då jag fått rreda på lite av sarae, så nu ska jag försöka ihtta annat substitut till godis åt dem. se vad de tycker.  Men jag kan lova att om du tar en sådan stjärna, klipper den till ca 1 cm bitar och ger honom någon gång ibland så har han att göra ett tag när han ska käka dom =P

klarsferrets
0

jså du ska ut o åka bil när du kommer hittar du något då???? för du vet väll att här har vi ingen kil treminal att åka till eller att kunna följa flygplanets skylt hem hihi

Madde
0

Våra älskar såna. =))) Men de får det väldigt sällan.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Madde
0

Vad säger du emelie. Att vi glömmer saker. Det kan jag aldrig tro. =))

Ja vi glömmer alltid något när vi hälsar på någon.

Sist glömde vi våra illrars selar hos sofie och manne. =) så tur vi ska dit nu till helgen. =) hihi

Faxlin
0

#11: På HC träffen glömde ni flexikopplen och stolar hos oss ;-)
Jaja, inte lätt det där Madde.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

ja just ja det hade jag förträngt. =))) ja där ser man att vi lyckas glömma saker hela tiden. =) hihi.

När vi var uppe på illeryran kunde vi inte hitta korten jag framkallat. =) Tänkte visa er på yran. men, men. Glömde tandborstarna när vi åkte hem från elin och johan oxå. =) hihi.

Madde
0

Jo kom på vad jag kan skylla på att jag inte hittade våra flexikoppel. =))

Det var mörkt. Hihi

Faxlin
0

haha, fast de låg i förtältet, och där var det inte mörkt ju ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Schhh… äsch då… ja ha där gick min teori förlorad. =) hihi

LeeLoo
0

Vi har haft en sån bitsak

mums sa de små liven och godisgrisen Casper

men mamma Stacy ville bara samla på den under soffan

tillsammans med sina andra saker som tröjor, strumpor, tidningar

u name it…

Tina-A
0

Milton har fått smaka en sån och han slukade den med hull och hår! Och fy sjutton vad kladdig han blev, jösses..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Sara
0

Jag delar oxå dem när gänget får.. En på 4 räcker tycker jag.

Sara

Madde
0

våra får inte en hel tillsammans utan vi klipper den i småbitar och så få de det lite då och då. =) mycket uppskattat.

illernettan
0

Chewisen är gjord på proteiner som har behandlats för att få fram den lite kladdiga konsistensen. Sedan kan den vara smaksatt med olika essenser såsom russin, melass? och naturell.

Snabböversatt: "inget socker, inga färgämnen och inget konserveringsmedel. Chewisen är proteinbaserat och är rekommenderat av amerikanska uppfödare och veterinärer."

Som många skriver så är det bra att dela upp den i flera bitar då det är segt och gärna fastnar på lite allt möjligt.

Anette

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

LeeLoo
0

melass är en tjock sirapsaktig sörja som kommer från saften från sockerör..Men melass innehåller näring som vitaminer, mineraler. Melass används normalt som mat till kreatur. Jag har läst att melass fungerar som antidepressivt medel så det är bara till att själv ta en tugga på chewisen om man känner sig lite höstdeppig! Räcka ut tungan

#21 men såg att du hade ett frågetecken efter melass

illernettan
0

#22 Jag var inte säker på översättningenGlad Visst är det melass man ger till hästar? Kommer inte ihåg i vilket sammanhang förutom att det var kletigt och väldigt populärt.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

LeeLoo
0

#23 yes, melass ger man till b.la. hästar Glad