Iller iFokus

Iller

Etiketterfärgpälsteckning
Läst 898 ggr
ferretgirl
0

Vad tror ni om detta??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!!!!

Börjar nu se färgerna lite bättre på valparna som blir 2 veckor på onsdag. Men det är så att jag har 2 av dom färgade valparna som är väldigt ljusa, har aldrig haft så ljusa valpar med mindre än att dom har varit albinos. Men dessa 2 valpar har mörka ögon så då kan det inte vara albinos, tycker också att dom är för ljusa för att vara pasteller som sin mamma. Inte ens deras halvbror Oscar var så här ljus när han var liten. Kan dom bli t.ex DEW eller silver?? Det senaste finns bakåt på mamma Agnez sida då hennes mormors far Shiba var en silvertomte. Är väldigt ställd på deras färger, på pappa Millers sida finns det mest valtfärgat och en och annan albino.

På fotot är det valpen med den svårbedömda färgen som är till vänster, i mitten en av dom mörka valparna och till höger om han ligger den lilla albino tiken.

Christel.

ferretgirl
0

Den lilla albino tjejen

ferretgirl
0

En av dom 2 mörka tikarna

ferretgirl
0

Valpen med den konstiga färgen, ser på fotot att Agnez har varit dålig på att tvätta av honom

ferretgirl
0

Alla 8, här syns färgskillnaden på dom.

Goseiller
0

Otroligt söta är dom i vilket fall. Kyss

Faxlin
0

De kan vara pasteller även fast de är så där ljusa. Men visst kan du ha fått en silver i kullen om det finns bakåt. Mycket beror ju på hur långt bakåt och sådant. Men jag tror att det är pasteller du har där.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Dom får egentligen vara vad dom blir, men det såg så konstigt ut så jag var tvungen att skriva om det.

Faxlin
0

#7: Klart de får vara vad de vill. Huvudsaken är att det är friska bebisar :-) Men visst är det lite roligt att bolla ideer så här med folk. Nu ser man extra mycket fram emot att få se vad de egentligen blir. ;-)

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Det är valparnas mormors farfar som är en silvertomten i familjen. Och vist är det kul att bolla sina tankar och idéer på vad det kan vara, och det är sant som du säger Åsa, så tar jag hellre friska och busiga valpar än avlar för att få en speciell färg.

NinaogRaKKerUngene
0

Så lenge valpene er friske og raske, er morsomme farger bare en bonus :)

Gleder meg til å se hvordan de blir jeg da, alltid like spennende. Hold oss oppdatert med bilder.

Blir jo ikke valpesyk av slike bilder heller, eller ???? Tortur med så mange nydelige små som jeg ikke kan få.

Satmaran
0

Vilken ljuvlig liten färgpalett :)

Helt enkelt urgulliga!!!

MimmieM
0

Usch vilka små godingar! Riktigt fina bilder, verkligen!

Carpe Diem

Tzatu
0

Finns det några valpar som är opaxade? Man blir ju lite sugen på en till dunboll när man ser dom…

ferretgirl
0

Jag har 4 opaxade valpar kvar tror det är en kille och 3 tjejer som söker nya hem. Kommer att lägga ut "annons" här inne när dom är ca 5 veckor gammla och man kan bättre se vad det blir för färger och så, vist det är spännande att vara osäker också. Men så här ljusa som 2 av dom är, och inte är albinos, det har jag aldrig haft på alla dom ca 55-60 valparna sedan 02 när jag började med valpar.

[Wera]
0

Gud vilka söta korvar! :D haha

ferretgirl
0

Dpm är söta, men ack vad dom har blivit rörliga nu. Är uppe minst 3-4 gånger/natt och får lägga tillbaka dom hos mamma Agnez eftersom dom har krupit iväg och inte hittar hem igen. Så nu har ytterligare en tiltel, för var jag bara 2:e matare (mamma Agnez är 1:e mataren), men nu är jag också förste plockare av bortsprungna valpar som är ute på vifft. Men söt är dom, har fått mina första pussar av 2 av dom små.

Jaha-jaa
0

Spännade och se va de får för färg!

Finns de vita med svarta ögon?

Faxlin
0

#17: Ja det finns vita med svarta ögon. Men de är sällsynta. Oftast är de som finns ljusa silver illrar som bleknat mer och mer och till slut blir vita.

Audiatur et altera pars

Jaha-jaa
0

Ok bra och veta för jag tycker det e vorde fint kanske framtida iller för mig hehe