Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 1246 ggr
Norrskenets
0

Saga ökar för fullt i vikt=)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Saga gick halva tiden igår så idag är det ca 20 dagar kvar till eventuell valpning.=) När jag kollade henne imorse så vart jag så förvånad vad hennes mage blivit stor på bara nån dag.

Jag trodde min våg hade gått sönder då Saga ökat så rejält så jag la 1kg påse ris och vågen visade exakt 1kg.

Innan parningen den 8 april: 960g

Efter parningen den 14 april: 880g

25 april: 919g

29 april: 945g

30 april: 956g

1 Maj: 976g

Såhär go och rund har hon blivit(kortet är taget idag)

Norrskenets
0

Mammas go gumma

Norrskenets
0

Nu ska man ut en sväng med Saffi och Rasmus och busa i gräset, så härligt att våren äntligen satt igång riktigt nu=D

ferretgirl
0

Ser ut som en bebbe mage efter halvtid, men jag håller aldrig en tik så när hon ör med valpar. Jag inbillar mig att det blir för tungt för hennes rygg, jag lägger alltid dom på rygg på något mjukt när jag tar foto på magen på dom. På fotot är det Agnez vid halvtid dvs i vecka 3.

ferretgirl
0

Så här såg hon ut när hon hade gått ca 6 veckor. Hon födde sen 11 valpar 2 dagar efter att jag tagit detta fotot på henne, tyvärr så hade 2 inte tagit sig ur sina fosterhinnor och den 3 var antingen dödfödd eller så var där något fel. Jag hittade den vid toalåden morgonen efter. Troligen så hann hon inte med alla bebbarna då hon på ca 3 timmar dödde fram 11 valpar, det är lite för snabbt för en tik.

Faxlin
0

#3: Alldeles rätt. Det är inte bra alls att hålla en hona med valpar på det sättet. Det trycker fel på inälverna då med valpar däri. Och ska därför inte göras ens för kortare stunder. Jag håller heller aldrig mina töser på det sättet när de väntar smått.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

Som ja sa förra gången detta påpekades så är hon bara uppe som snarast. Alltså är beredd med kameran och lyfter Saga och fotar och sen sätter jag ner henne igen. Gjorde detta förra året också och det gick bra, hon visade inga obehag och fick 9st friska och pigga valpar.

Vad kul att ni "gläds åt att jag vill dela med mig av hur det går"…

sanna82
0

På bild nummer 1 ser hon så otroligt söt ut, håller tummarna att hon får minst lika många fina och friska valpar i år. Fortsätt att dela med dig av hur det går för henne :)

Be a rainbow in someones cloud

Aviendha
0

Gick hon ner dagen efter parningen? Intressant. Annars är det ju en stadig ökning. Hoppas det tog denna gång =)

Norrskenets
0

#7 Ja visst är hon, min lilla linslus;) Tack, det hoppas jag också=) Hennes mor har anlag för det iaf och får oftast 9-10 valpar så om Saga får en stor kull iår igen så har hon det efter sin mor=)

Det gör jag mer än gärna, bara det finns intresse för det=)

#8 Njae, hon gick ner i vikt under parningen. Hade annat att tänka på plus att hon va på ett främmande ställe. Det hoppas jag också, saknar ju bebislukten och ljudet så otroligt mycke =´)

Aviendha
0

#9 Nu såg jag att det skiljde i datumen lite, måste läst bra fort som fick det till att vara en dags skillnad *my bad* =)

Norrskenets
0

#10 hehe ingen faraFlört

Inget är helt säkert än men sent igår kväll smög jag in till Saga och tog upp henne medans hon sov så djupt(illersömn), la henne på rygg i mitt knä och började smeka över hennes mage, kände då av två knölar på varsin sida. Försöker göra allt för att nte hoppa och stojja av glädje. Vill inte bli lika besviken igen så jag avvaktar att hoppa av glädje tills jag kan känna rörelser eller att knölarna blir tydligare.

Väger nu:

5 Maj: 1.010g (Hon har nu uppnått kilostrecket!)

FerretCrow
0

vad roligt att se att det händer något och jag håller mina tummar tills dom blir blå för att det blir bebisar denna gång.

och som svar till ditt sms som jag fick nyss säger jag bara:yippie!!! vad roligt=)

NathaliiieA
0

va smal hon e :O

FerretCrow
0

#13 det är hon ju absolute inte

sarae
0

jisses! hon är "bara" lite mer än halvägs gången mot vad adria är, och hon är nog dubbelt så stor :O undrar om hon får lika många vappisar iår?

FerretCrow
0

#15 ja det kan ju vara att hon får en mindre kull iår.

sarae
0

#16 jag menade att saga var dubblt så stor som Adria.. som bara har 1 vecka kvar om där är något ;)

sarae
0

#16 jag menade att saga var dubblt så stor som Adria.. som bara har 1 vecka kvar om där är något ;)

FerretCrow
0

#17 men jag tycker adria ser större ut, men det kanske är för att hon ligger på rygg och saga hänger.

sarae
0

#19 hihih kan vara.. eller för att jag tittar på hnn hela dagen :P

FerretCrow
0

#20 jo du ser inte vilken elefant hon blivigt=P förlåt söta adria

sarae
0

#21 hahaha har nog missat det :P Äh hon tar inte illa upp.. har på tok för mycket integritet för det ;)

Norrskenets
0

#12 tack, håller tummarna här också för fullt!=) Ja jag hoppas att jag kände rätt iaf;)

#13 Det är hon verkligen inte, hon är kraftigare än dom flesta honor även när hon inte är dräktig/skendräktig.

#15 hehe jag hoppas iaf på ett gäng men skulle det va en stor kull detta året också så blir ja glad för det är härligt med en stor kull hehe=)

Nä nu ska man hem och snart kommer främmande. Man fyller ju 23 idagSkämsSkrattande så då blir det tårta*mums*

Aviendha
0

Grattis vännen! Illrarna hälsar med en nospuss Kyss

Satmaran
0

STORT GRATTIS!!!

från alla oss.

Kram på dig Emma.

Norrskenets
0

#24 Tack Tack vännen! Pussa pågarna från migSkrattande

#25 Tack Vännen! Jag känner mig så sliten och gammal idag…men det kanske beror på att man städat och röjt upp som en j#!la tok! heheFlört

sarae
0

#26 Grattis!!! missade detta heeeelt :(

mn se det så här… du är fortfarande yngre än mig :P och jag är ju inte aaaalllls gammal (host spot fräääääs vart e rullatorn?)