Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 818 ggr
FerretCrow
0

Bort sprungen iller!!!!! - tillbaka -

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er alla!

vill bara tala om att min pastell iller Miilo på 2 år är på rymmen.

han har vare på rymmen i ca 2 dagar.

om ni ser eller hör något om en pastell iller i ånge var vänlig kontakta mig.

har anmält hos polisen och ska ringa vetten i sundsvall men chansen är liten att dom fått in honom då det är 11 mil dit.

tyvärr ser hela chansen liten ut då vi bor mitt ute i skogen=(

har gjort allt i min makt redan och hoppet ser inte ljust ut.

Har även pratat med alla häromkring som sätter ut mink fällor.

Min älskade miilo =(

Detta är inte passande mitt uppi min mammas bröllop.

LiindaH
0

Oj, hoppas han kommer hem oskadd.
Ska hålla tummarna för er/dig.

// Liinda

Faxlin
0

Hoppas han hittar hem igen. Så jobbigt när de är borta.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sanna82
0

Sätt ut en bild i tidningen så hela samhället kan hjälpa till och hålla ögon och öron öppna, lycka till

Be a rainbow in someones cloud

Fruttisen
0

Usch vad jobbigt. Socker smet faktiskt häromkvällen- hon fick tuppjuck skuttade över staketet och poppade iväg- borta. Letade i tre timmar, satte ut bur/mat och skulle börja skriva lappar för att sätta upp för att folk skulle se det innan dom åkte till jobbet- precis när Petter stänger dörren så ser han den lilla jäkeln stå utanför och äta en utlagd gurka :) Dom har nog rätt bra koll på vart man bor ändå…håll tummarna!

TIMMY
0

Vart i ånge bor du? Jag kan be min kompis som bor där att säga till alla han känner att hålla ögonen öppna. Lycka till, det är ju åtminstonde gott väder ute.

FerretCrow
0

#5 jag bor på kvarngatan den ligger 5km utanför ånge upp mot alby. vart bor din kompis någon man känner kanske. men det vore super snällt om du kunde göra det =)

För övrigt har jag satt upp lappar nu i varenda affär i ånge tror jag. även åkt runt till alla grannar och iformerat dom och även kotaktat alla runt om här som brukar sätta ut minkfällor om att min lilla miilo är borta. ska försöka få tag på någon på tidningen och sätta ut annons. transportburar med mat och filtar är utplacerade. hade det inte spöregnat hela natten och dagen skulle jag ha kunnat spåra med våran hund men hon hittar inget spår tyvärr i detta spöregn.

har vare ute med pipis och ropat och letat och gått på våran promenad väg men ingen lycka.

ska ut inatt och söka då han hellre var ute på kvällarna då det var lugnare ute, för nu kan han ligga i något hål i skydd mot regnet.

vet ej med vad jag ska göra, hjärnan står helt still

zickan
0

oh.. stackare :-(

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FerretCrow
0

Kan uppdatera er med om att jag kontaktat flera medium och fått svar av en som känner av miilo.

Detta sa hon till mig iaf en del av det mail jag fick av henne vill inte skriva ut allt som hennes namn med mera.:

Gå till närmaste skogliknande ställe…det är ingen mörk och djup skog. Nära en stig vid ett bergsknalle vid en liten uppförsbacke…solen ligger och gassar där…Jag kan tänka mej att det finns en del slånbär eller pors där….Din iller har hittat ett litet gömställe där. …Du ska locka den med något som den tycker om….Fisk???? Jag undrar om inte det finns folk som har sett den och undrat vad det är för något djur….Ett annorlunda inslag i skogen…=0D Ditt lilla husdjur lever i den högsta grad och jag tror den har det ganska bra där i frihet…men den saknar nog maten hemma

ska få lillen att sova för natten nu sedan bär det av ut i skogen och söka igen och ska försöka söka efter denna text. detta var mediumets första bedömning som hon fick fram och jag väntar på lite mer.

FerretCrow
0

Kan berätta för er att jag följde mediumets råd och hittade honom. så nu har han äte och druckit och fått olja som godis, han har även hunnit skälla ut thyra för allt pussande och nu la han sig och sov

zickan
0

du får lägga upp nr till mediumet :-D… det är underbart när sånt funkar :-D

FerretCrow
0

#10 jag ska fråga henne om lov. jag behövde inte ens ringa vi mailade med varandra och det enda hon fick veta av mig var namn och att han var pastell iller. =)

zickan
0

vore ju bra att få tag på lite sånt folk som seriöst kan det där :-D
Otur har man hela tiden gällande djur. Speciellt nu på sommaren.

Stinko
0

Vad bra att du hittade honom! :) Det där mediumet vill gärna jag också ha nr/mail till ;)

Aviendha
0

Skönt att han är hemma igen!

sanna82
0

Underbart att han är tillbaka :)

Be a rainbow in someones cloud

Sara
0

Härligt!

Sara

LiindaH
0

HÄRLIGT jätte roligt ååh höra

// Liinda

PatrikF
0

Vad roligt att höra att det gick bra till slut. Vilket flyt!

FerretCrow
0

ja han är som sagt lite hungrid och trött efter några dagar på vift men är glad iaf =)

sarae
0

Oj! vilkn tur! jag hann knappt läsa att han var borta innan han kom hem! Pussa ordentligt på grabben!

FerretCrow
0

#20 ja det ska jag göra=) men jag gick ju inte ut här och skrev heller det första jag gjorde, det är lixom inte det man tänker på i första taget. tänkte ringa dig i paniken men ville inte störa

Goseiller
0

Åh vad skönt att höra att han kom tillbaka. Blev så lycklig när jag hörde det. Ge han massa gos från mig. Kyss

sarae
0

#21 herregud, det är bara och ringa!! Ingen risk för att störa! särskilt inte när det gäller allvarliga saker! Men nu är han som tur är hemma!!! Ludde undrar för övrigt lite nyfiket om han hittade nån go kråka :P

FerretCrow
0

#22 ja du var inte ensam att vara lycklig kan jag lova. först i allt sökande i spöregn grinade jag som en tok, och sedan grinade jag ännumer kändes det som iaf då han var tillbaka. knäpp man är=P

#23 Vatten har han iaf fått tag i då han absolute inte var uttorkad och mat har han oxå fått tag i på något sätt tror jag då han inte var extremnt smal och mediet sa även att han fått i sig mat men saknade maten hemma för den var godare. och vi har ju extremnt mycket sork här som han säkert jaga. miilos föräldrar är ju en duktiga jägare så det kanske kom fram i miilo nu, han älskar ju att jaga sork då han är i koppel.

Norrskenets
0

Även jag vart så otroligt lycklig när du ringde igår och sa att du hittat honom, man blev riktigt tårögd för man hade suttit och tänkt att man kanske aldrig skulle få träffa go grabben igen..

Så skönt iaf att han är hemma igen=)

Du har vell pussat och kramat honom från mig som du lovade;) kramar

FerretCrow
0

#25 japp och fick en puss tillbaka oxå =) och tack för stödet i telen igår gumman.

Norrskenets
0

#26 hehe det tar jag som att han sa: hälsa tillbaka från mig till Emma;)

Det va så lite, såklart jag ställer upp. Han har ju en plats i mitt hjärta också då man känt honom sen liten. Det är bara att ringa när det är något ska du veta, spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är. kramar om

TIMMY
0

Vilken tur att du hittade honom! Min kompis heter STefan Bergman och bor en bit utanför tror jag. Har varit där ett par gånger och hälsat på, hermanboda tror jag det heter!

mvh,

IDA

FerretCrow
0

#28 vad roligt, inget namn jag känner igen men hojta till om du ska hit någon gång så kan vi ju kanske träffas=)

Madde
0

Vad skönt att du hittade honom. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

bond-bina
0

Har inte varit inne på några dag och fick hjärtat i halsgropen när jag läste rubriken att en iller rymt! Blev så jätteglad att det slutade lyckligt så snabbt :)