iller till jakt ?
hejsan, jag tycker jättemycket om illrar.. tyvär kan jag ej ha en egen då en del i denna familj anser att vi har för mycket djur ^^
är det någonhär som har illrar till jakt ?
min morfar hade 4 stycken till jakt innan.. dem var ej särkildt snälla mot oss förutom mot min morfar.. sen hade han en som endast va till sällskap, en vit som hette kalle :P
men är det någon som har dem till jakt ?
och sen kanske dum fråga men jag vet ej.. kan man ha dem som utomhusillrar? alltså i en sådan kaninbur som man har för utomhusbruk :P
Visst finns det dem som har iller till jakt, tror dock inte att att det är så många p¨å det här forumet.
En kaninbur är för liten. Lagen säger 5 kvm fär en iller.. men även den ytan är egentligen för liten för att en iller ska må bra och få tillräckligt med aktivering. Men ute går det bra att ha dem, bara de får vänja sig i god tid till vintern
okej :P tack för svaret :P fast får dröja några år :P jag har 4 hundar,2 papegojor och en kanin så mina föreldrar tycker att det räcker.. fast har nyss övertalat dem om att jag ska få två gerbler det gick dem med på :P men gerbiler behöver ju inte riktig lika stor plats som en iller :P
#2 haha nej, gerbiler är liite annorlunda vad gäller utrymme och skötsle jämfört med en iller