Ny kamera snart :)
Och då kommer jag verkligen trakassera denhär sidan med alla möjliga konstiga kort tagna ur alla vinklar och vrår :)
Så har ni inte tröttnat nu, kommer ni göra det sedan :)

haha, låter bra tycker jag. (bortsett från tung bilderna)
Vad ska du skaffa för kamera?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

det blir en canon 400D, eller nikon D80
har lite svårt att bestämma mig :)

Gissa om jag blir avis. Men ärligt bara canonen som jag känner igen av dem riktigt. Vad är det för likheter och skillnader på dem?
Audiatur et altera pars

D80 ligger lite högre i pris, sägs prestera bättre bilder än 400D, dock tror jag det är marginellt.
största skillnaden ligger i kvalitén på själva huset, nikon har robustare skal, och den är lite större och tyngre än 400D vilket gör att den ligger stadigare i handen :) och passar även då bättre med lite tyngre objektiv
D80´n har även optik från D200, en professionell kamera från Nikon, D80 går som semi-professionell.
jag väljer canon pga av att bruset i bilden är nästintill obefintligt upp till ISO 1600, dock blir bruset väldigt framträdande redan vid ISO 400 på D80 enligt de jag pratat med
dessutom har jag fått tips på bra objektiv till 400D vilket ingen har gett mig svar på vad det gäller D80 :)

Förstår att valet var svårt för dig. Men om det skiljer sig i pris så kan det kanske också spela in lite.
Audiatur et altera pars
Verkar bli en ny kamera för mig oxå snart ;) Det lutar åt en Canon EOS 350D….tror inte jag behöver mer avancerad än så….;)
Jag ska satsa på en 400D då det inte blir någon resa till chile. visserligen är den betydligt mindre än min 300 men det kan jag överleva. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Men Madde hur många proffs kameror ska du ha?
Audiatur et altera pars
Jag ska ha 1st. =) Min Canon Eos 300D ska jag självklart sälja. Kan ju inte sitta med flera digitalkameror. Så mycket pengar har jag inte. =)
Funderar även på och sälja mitt kamera hus på min analoga Canon Eos 300D. Den använder jag inte. =( Dumt köp nu i efterhand.
vi har juh 400D. mkt nöjda! men sen är jag ju inte direkt proffsfotografen så allt är bra i jämförelse med min gamla ;)
#10: ok så du är nöjd. =) Det är ju bra. Fast man måste inte vara någon proffsfotograf för och vara nöjd med kameran =)
Jag är inte någon sån men är nöjd med min gamla men vill ändå uppgradera mig.
Kommer du till sofie och manne???