Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 581 ggr
ferretgirl
0

Agnez sista vecka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!!!!

Idag börjar Agnez sista vecka som dräktig, vikten idag var 970gr en ökning med 15 gr sedan förra onsdagen. Totalt under dessa 5 veckor hon har gått, så har hon ökat totalt 160 gr. Och hon har ännu minst 3-4 dagar att gå innan ev valpar kommer ut, hon hade lite gult klet när hon kom ut idag. Men det brukar börja komma ca 3-4 dagar innan hon föder, så troligen i helgen hör jag bebis pip från buren som hon nu får vara i. Vågar inte ha henne ute fall i fall hon föder och jag inte ser det, jag har ju 7 andra illrar och jag vet inte hur dom reagerar på så små valpar. Dom brukar normalt inte få träffa dom förren valparna är 3-4 veckor gammla och dom börjar öppna sina ögon så dom ser vad som händer. Ska också bada henne och klippa hennes klor innan valparna kommer så allt är OK, detta ska jag göra imorgon .

Christel och en tjock Agnez

sarae
0

Åhh va mysigt! Vilken tjockis mage! Hoppas att allt går bra nu, och att vi snart få se valpisbilder!

ferretgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På detta foto syns dett klorna behöver klippas och hon ska även badas så hon är ren och fin med klor som inte kan riva valparna.

ferretgirl
0

Kan själv knappt hålla mig längre nu, kommer att både fotografera dom och filma dom. Filmen följer ju med i köpet bl.a saker.

elinn
0

Jag väntar på mysiga valpbilder redan nu =)

ferretgirl
0

Kommer att sätta upp valpfoto när dom är mellan 3-5 dagar gammla, detta för att jag aldrig stör tikarna just dom allra första  dagarna, mer än att jag byter ut dom filtar och täcken som dom har haft under förlossningen. Detta för att valparna inte ska ligga och bli kalla på våta och kalla täcken och filtar. Så jag återkommer troligen i början av nästa vecka, räknar med att hennes valpar kommer innan söndag då hennes slempropp redan har börjat gå. Slemproppen i Agnez 2 sista  kullar har även dom börjat gå 2-3 dagar innan förlossningenen påbörjas, troligen så blir det det samma i år också.

Satmaran
0

Lycka till Agnez, hoppas att allt ska gå som en dans :)

ferretgirl
0

Det hoppas jag också att det ska göra, men det har gått bra med dom andra 2 kullarna hon har haft, så jag hoppas på det bästa i år också.

Jennsan
0

Åh så spännande. Jag följer detta med stort intresse eftersom jag är väldigt gärna vill köpa en albino av dig.

Jag hämtade hem en pastellhane på snart ett år i måndags så det vore fint med en albinovalp också. Jag håller tummarna för att allt går bra.

Goseiller
0

Hoppas att allt går bra och att det blir fina knubbiga små pinkisar Skrattande Lycka till

sarae
0

blivit några sötnosar ännu? :P

Norrskenets
0

Vilken härlig mage!=) undrar som sarae, blivit några valpisar än?=D

becka89
0

Undrar som 10 och 11 =) Hoppas annars att allt går bra :D