Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 1824 ggr
Satmaran
0

Salsas bebisar 1 vecka.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första veckan har nu gått och alla valparna är knubbiga och fina. Flickorna väger nu 32,33,34,35 gram. Pojkarna väger 35,39,39,40,40 gram. Så de tar sig nästan lika bra som Mayas 4.

9 valpar till 8 tuttar borgar för mycket liv i kullen, det är alltid någon som bråkar om maten ;) Jag får numera sova med öronproppar annars vaknar jag stup i kvarten av att någon piper.

Salsa är en duktig mamma, men hon saknar allt gos med oss andra och verkar uttråkad i mellan åt.

Valparna kravlar dock redan omkring och rymmer från sovpåsen, så hon lär ha att göra framöver ;)

Jag är beredd på att tillmata om det blir för mycket för henne, men än så länge är hon fet och fin. Jag är så stolt över min tös som klarar moderskapet så bra första gången och med en så stor kull :)

Satmaran
0

Här är brudarna!

Satmaran
0

En liten tjej!

fridaas
0

Sötnötar ^^

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Satmaran
0

och här kommer grabbarna!

Satmaran
0

Liten kille!

Goseiller
0

Jösses vad dom har lagt på sig redan. Fin fina bebisar Kyss

Zandra---83
0

Gud vad de är söta. Du har tur som får ha två fina kullar. :)

[LiisaDagger]
0

Naaawww, så pussgulliga ^^ Tänk att det blev hela 9 st, Salsa har varit duktig!

Satmaran
0

Jag vet! Moder Natur har varit snäll mot oss detta året ;)

Kanske en lite kompensation för vad hon tog ifrån oss förra året.

Moder Natur ger och tar lite som hon vill, det är bara att rätta sig därefter. Vi är så tacksamma för årets gåvor hur som helst!!!

[LiisaDagger]
0

Jag och Anders följer dina trådar varje dag och det är så himla kul att se alla bilder. Du kommer att ha hela ditt hem fullt med illrar. Pust, hur orkar du Lillan? Jag tycker det kan vara fullt upp med två ibland.

Satmaran
0

Hi hi, tja just nu är det väl ingen större fara, men när Salsas 9 valpar ska ut på golvet och bajsa i kubik och kvadrat, kommer jag nog att knäa en aning ;)

Det är ändå ett kärt arbete. Så många söta pälsar att sniffa på, kela, mysa, gosa med! Det är ju en begränsad tid i alla fall!

Jag får jobba hårt denna säsongen för att verkligen hinna med varje liten individ, så att alla får sitt i form av kärlek och fostran:)

Faxlin
0

De är helt bedårnade söta. Ser fram emot att följa deras utveckling med lite hatkärlek. Man blir ju sååå sugen på bebisar ju :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bigcity
0

Nämen åh, vilka söta små valpar! Vilket bra jobb Salsa gör som förstagångsmamma och ta hand om alla nio valparna. Det måste vara fullt upp för henne hela tiden med att mata och hålla koll så de inte rymmer.

Goseiller
0

Hon verkar helt underbar Salsa som första-gångsmamma. Mycket duktig tös måste jag säga.

Tusss
0

åååh bäbisar :D jättesöta :)

Johan-
0

Vad tiden går fort=) De växer ju i massor

Ceciliaolucifer
0

Jag bojkottar alltid sånna här trådar!

Bogey
0

#17 Haha jag tror dig inte, vad gör här inne i tråden i så fall? Skrattande

Vilka pluttesnuttar Satmaran Glad

Ceciliaolucifer
0

#18 Ville bara veta hur många bebisar det blev :) alltid intressant med antalet.

Sist jag undvek en bebistråd, tror det var under 4 veckors tid så slutade med 2 valpar ur den kullen. En var och andra sidan en eftersläntare, men ändå.

Jag är faktiskt, ärligt talat, inte ett dugg valpsugen :) brukar inte falla så lätt!

jenny08
0

de är så söta