Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 313 ggr
Kire84
0

illern blir galen!

upptäckte en mycket konstig sak i helgen, vi hade ätit och min sambo skulle skrapa av rester från tallriken, Emil blev helt galen då, hoppade upp och bet henne upprepade gånger så kraftigt att sjukhusbesök var nödvändigt,

vi spekulerade om detta, skrapa med bestick i tallrikar gör vi ju varje dag å han har aldrig reagerat innan, provat fler gånger i exprimentelt syfte å han blir lika galen då, inget lekbeteende utan riktigt allvarligt aggresiv.

snälla, kan någon ge sin teori på detta, han är snart ett år å världens snällaste bitfria iller om man inte gör just detta moment, mvh Erik

LinLin
0

Illrar hör skarpa ljud bäst.. hur de sen reagerar är väldigt olika.

Aviendha
0

Som LinLin säger så går deras hörsel igång på högre ljud så antagligen hör han skrapet rätt bra och gillar det tydligen inte. Att det kommer först nu kan man ju fundera över men ni vet ju om det och får försöka undvika det helt enkelt. Finns de illrar som reagerar likadant på pipisarnas ljud med.

Sara
0

Bytt porslin, bestick nyss?

Sara

Kire84
0

Nä faktiskt inte, samma som alltid, verkar som han dessutom kommit in i en trotsålder, men dom är för härliga dom små liven, Emil själ allt han kommer åt å gömmer under sängen:)

JossanH
0

Just vissa "vassa" eller starka ljud verkar trigga igång vissa illrar som tusan. Det finns flera exempel på illrar som blir som blockerade och helt tokiga av pipdjud från pipleksaker. Førmodligen triggas din iller av detta ljud på samma vis och kan då inte kontrollera sig utan instinkten tar øver.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Låter som Jossan säger här över som att ljudet triggar igång honom.
Att det inte varit förrut kan ha flera orsaker. Det kan ha blivit ett extra högt ljud (i hans öron) det händer ibland men inte alltid. Sedan kan det inverka med hans ålder. Hna har nu blivit könsmogen och vuxen och reagerar hårdare på vissa saker.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Tror att det är så att olika ljud störr illern på olika vis. Här hemma reagerar dom inte på när jag skrapar av mina tallrikar, men om jag piper med en speciellt pipleksak så har jag 3 som blir helvilda när dom hör detta ljudet. Tror att det är så att djur reagerar på ljud med olika frekvenser på olika sätt.