Stopp i tarmen
Om illern har käkat något lustigt, och det inte kommer ut utan sätter sig i tarmen. Hur många dagar tar det innan illern blir sjuk av att det sitter där då?

Det beror på… vad det nu är kan lägga sig tillrätta och inte störa och inte märkas förrän det rör på sig flera månader senare.
Beror helt på hur saken fastnar.. Den kan fastna direkt så illern blir dålig nästan omgående eller så kan den fastna på ett ställe så den inte gör någon skada på månader… Misstänker man stopp i tarmen eller att illern ätit något olämpligt skulle jag åkt till veterinären omgående för en koll..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Jag bifogar med en bild efter att jag gett skrollan paraffinolja, så där ser man ju tydligt att det kommer ut en massa. Sedan andra gången hon bajsade så var halva korven lite gummi aktigt och resten valigt bajs.
Hon är bra i magen annars, äter och dricker med god aptit. Har bra balans, och är vaken mer än aldrig förr känns det som. Hon som aldrig gräver i blomkrukor gör det nu!! Jag har koll på nackskinnet.