OT Blir så förbannad!!!
Ni får ursäkta mej men måste bara få skriva av mej lite.
Förra veckan när jag gick till min bil så finner jag den nerklottrad med orden NAZIST över hela bilen. Detta var dock inte riktat till mej utan en före detta hyresgäst i huset men de som spejat hade inte uppmärksammat att han flyttat. Fick ägna flera timmar att tvätta bort färgen och var nära på att missa min finlandskryssning. Då var jag bara lite förbannad!
Idag så ska jag köra min kompis till ett ställe och går ut för att gå till min bil. Men där jag stälde min bil senast står den inte längre. Självklart har den blivit stulen.
Blir så jävla förbannad på folk, varför kan man inte bara låta folk ha sina saker ifred? Om polisen inte hittar den kommer jag inte få ut några pengar på försäkringen för jag har bara trafikförsäkring på den. Och jag har inte råd att köpa mej en ny bil vilket gör att jag inte kommer kunna ta mej till jobbet. Fattar inte folk vilka jävla problem de ställer till för de som blir drabbade?
"Chaos is a friend of mine."
Vistt är det jobbigt och visst blir man nog arg. Att blien blur stulen / försvinner är min största mardröm, drömmer ofta att jag glömt vart jag ställt den eller att den är stulen.
Lite synd att folk har så dålig respekt för andras saker, Själv skulle jag aldrig kunna göra något sådant. Men själv har ham haft sylt på bilen på morgonen när man ska använda den =/ Undrav em det är som hatar mig/pojkvännen så?!
Hoppas dom hittar bilen snart!
Tusan vad trist! Av den anledningen har jag halvförsäkrat trots att bilen inte är värd mycket. Om det är någon tröst brukar stulna bilar återfinnas i många fall, om det inte rör sig om lite mer organiserat när de byter ut vitala delar "döper om" och säljer vidare, men då brukar det ju vara dyrare saker. Eller om den ska "slaktas". Hoppas på det bästa.
Paulina

Ja man kan ju hoppas på att den inte blivit slaktad om den väl hittas. Det mest irriterade är att jag hade den stora buren till illrana i bilen, plus nästan alla koppel och även en annan bur. Så nu har jag bara en jätteliten bur till mina tre odjur…
Vad va det för bil som försvann?

En metalicgrön opel astra årsmodell 95.
Något är säkert, om jag får råd att köpa mej en bil i framtiden så kommer jag ha den halvförsäkrad iallafall:P

Nu har bilen hittas i tyskland. Helt förstörd så jag får ägna hela dagen i morgon och få den till en skrot, vilket inte är det lättaste då ingen kan engelska på den polisstationen, så jag har fått fixa mig en tolk som ska översätta åt mig i morgon.
Beklagar!
Sara
#7 Bra att ni hittade den, dock på ett sämre sätt.
åfan då vare någon som flytt från något, spännande

#10 haha exakt, skulle va roligt och veta, när ja snackade med polisen så snackade de något om interpol men att det inte fick lämna ut några uppgifter, inte heller rikskrim sa något. Jag är ganska posetiv även att det är ganska sorgligt, gäller att tänka posetivt i alla lägen, fick ju bilen gratis, så får ja tänka nu, har fått låna tio tusen av min mamma till en ny bil, så nu är det bara att vara posetiv:p
#11 när dom inte säger något blir det ju bara mer suspekt men men du fick iallafall reda på bilen så ni kan få en ände på det :)

Men nu är ju bilen hittad. Får du inte ut pengar på försäkringen då? Jag menar det är rätt självklart att den är stulen. Du har ju knappast åkt till tyskland och dumpat din bil.
Skönt att den är återfunnen i alla fall. Men vad trist att den var i så dåligt skick att den måste skrotas.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Nej man blir bara så förbannad när man läser sånt här! Vad är det som inte klickar hos vissa personer lixom!?
Jag minns när syrrans eu-moppe vart stulen, som tur var så hittades den och de skyldiga, det visade sig även att de som hade stulit den hade sysslat med droger och sånt också så de åkte fast, haha!
Usch va tråkigt förstår inte varför folk ska ha så svårt med de där mitt och ditt :( Lider med dig!
#13 Om hon endast har trafikförsäkring täcker det inte stöld eller något annat så då får man inga pengar :(
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
fy fan vad hemskt! Här uppe gör dem inbrott i bilarna hela tiden, går inte en helg utan att det är punktering, stulen sterio eller krossat glas i bilen. Men i tyskland, undra vad dem hade för tankar tjuvarna.
Förtsår hur arg du blev! Fick nyss reda på att min bil blivit stulen
:( Visserligen en skruttbil, men ändå. Blir så jäkla less på folk!! Har aldrig förstått det där med hur man kan ta något från en annan människa, oavsettvad det är för något!
Ni får göra som Mr Bean
Lås med hänglås och ta ratten med er när ni går 
Nä skämt åsido det finns saker som larm och t ex en dold strömbrytare nånstans så att den inte går att starta
så sätt en batteribrytare i grillen eller liknande
glömde en hyfsat effektiv pryl en bra rattkrycka stoppar i många fall eftersom det tar tid att bryta den
Skruttbil eller ej, det är ändå en persons ägodel och jag har svårt att förstå den respektlöshet en del människor har för andra människors ägodelar.
Sara
Eriks ex fick nydligen bilen stulen upp i sthlm i fredags, sjukt att det finns folk till allt!
#18 Spelar ju ingen roll om man har dessa saker, tjuven brukar alltid ha en lösning. Och ifall de inte snor bilen så kanske de snor något annat, tex som min baslåda, slutsteg och min sterio, som absolut inte är gratis!