Till tjejerna (engelska)
Hoppas jag inte tråkar ut er här inne med mina "visdomsord". Här kommer i alla fall en till!! =D
"One for the girls…. "
Age 3: She looks at herself and sees a Queen.
Age 8: She looks at herself and sees Cinderella.
Age 15: She looks at herself and sees an Ugly Sister "Mum, I can't go to school looking like this!"
Age 20: She looks at herself and sees "too fat/too thin, too short/too tall, too straight/too curly" - fixes herself the best she can, but decides she's going out anyway.
Age 30: She looks at herself and sees "too fat/too thin, too short/too tall, too straight/too curly" -but decides she doesn't have time to fix it so she's going out anyway.
Age 40: She looks at herself and sees "too fat/too thin, too short/too tall, too straight/too curly" but says," At least, I am 'clean' and goes out anyway.
Age 50: She looks at herself and sees "I am" and goes wherever she wants to go.
Age 60: She looks at herself and reminds herself of all the people who can't even see themselves in the mirror anymore. Goes out and conquers the world.
Age 70: She looks at herself & sees wisdom, laughter and ability, goes out and enjoys life.
Age 80: Doesn't bother to look. Just puts on a purple hat and goes out to have fun with the world.
Maybe we should all grab that purple hat earlier.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
hahaha så sant så sant! skicka hit en lila hatt! (säger tjejen som sminkar sig i 3 timmar….suck)
Sarae du är inte ensam tar 2 till 2 o en halv timme o sminka mig o fixa håret för en vanlig dag på stan =) (ska inte ens tala om hur långt det tar för att gå ut på krogen)

sminka sig för att gå ut på stan? måste man det? ;-)
Jag har dagar då jag skiter fullständigt ifall jag är sminkad eller inte, sedan har jag dagar då jag slänger på lite smink i max 5 minuter.
Ja oftast inte bara om det är snabba ärenden men om man ska gå runt ett tag o fika o så, jag vet jag är patetisk.
Som sagt väntar på den där lila hatten
men jag måste faktiskt säga att jag har blivit lite bättre…..jag har faktiskt slutat sminka mig när jag ska till stranden….
Ojoj. Kan man sminka sig så länge? Är det ens möjligt. Om jag ens orkar ta mig tid att sminka mid tar det ju max max 10 min.
Lite maskara, eyeliner och lite rouge kansek. hmmm. 3 timmar? Jag är lite förvånad :P

den var riktigt bra! vill ha en lila hatt!! haha japp de flesta av oss tjejjer är rätt konstiga egentligen..jag tar ca 10min till smink och 30 till hår på morgonen..men ibland har jag dagar då jag bara vaknar upp, kollar mig själv i spegeln, sätter upp en tofs och säger nu får det räcka, orka smsinka sig! tio min senare påväg in till stan i bilen så sminkar jag mig vid rödljuset och varje stopp jag får..kommer inte så långt osminkad..stranden sminkar jag mig inte på, men däremot så finnsd et ju faktiskt ögonbrynsfärg. så under sommaren färgar jag ögonbrynen och ibland fransarna eftersom mina ögonbryn är så vita av allt smink..suck..

sminkar sig? Vad är det? Något som sker sällan här i alla fall :-)
Jag är nog vid den lila hatten redan, fast utan hatt. Usch vad gammal jag är.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag sminkar mig bara till fest och då tar det ungefär 15 minuter. Håret fixar jag på morgonen om det ser förjävllgt ut.

Nettan jag håller med dig jag. Jag är en sådan tjej som nästan aldrig sminkar mig. Jag ser inte meningen med att ha smink varje dag, för hur kul är det då på en skala att sminka sig när man ska på fest. Då ser man ju ut som man alltid annrs gör. Alltså jag har inget emot dem som sminkar sig. Men personligen så ser jag ingen mening med att jämt sminka mig.
Det va faktiskt en kompis en gång som ringde klockan 10 på kvällen (jag låg i sången då) och frågade om jag skulle med på fest. Jag kutade upp fixade håret lite, tog på mig nå fina kläder och sedan cycklade jag iväg. När jag mötte kompisen efter ca 20-30. tyckte hon att jag var otroligt snabb. Sedan frågade hon men har du inte sminkat dig?? Jag sa nej varför skulle jag det?? Vadå måste man sminka sig bara för att man ska på fest eller??
Jag är en sådan person som kan gå ut på krogen i vardgaskläder och utan smink. Men det är väll klart att man för det mesta fixar sig om man ska på fest eller så. Men det där med smink är inte så viktigt för mig. Har aldrig varit. så jag kanske har en inbuggd lila hatt redan sedan 15 års ålder…hahah
Ursäkta det långa inlägget..=)

jag sminkar mig alldrig då jag ser ut som en fågelskrämma efter c:a 2 min för jag kan inte låta bli att klia mig i ögonen hihi så ni kan tänka er hur det ser ut efteråt. ja i och förs sig det är ju bara att fråga domiino här på forumet hihi

haha…jag kan sminka mig på 5 minuter om jag vill deT:p förstår inte vad det är som tar sån tid? jag går upp 7,…dushcar, äter, sminkar mig, fixar håret, borstar tänderna, sitter en stund vid datorn och går 10-15 över 8:p