OT - Vad händer i helgen?
Idag har jag faktiskt varit riktigt duktig. 
Jag började dagen med att promenera 1 ½ timme i det underbara vädret, sol och blå himmel. Fåglarna kvittrade och gräset börjar blir grönt. Jag blir på ett speciellt gott humör när man märker att våren är på väg.
Sen har jag planterat om alla mina krukväxter utom en orkide som jag fick i höstas. Illrarna förstod inte alls varför matte lekte med jord utan att de fick vara med.
Efter det har jag burit ut dator (den stationära) till vardagsrummet och fixat i ordning en pysselhörna i illerrummet där datorn stod förut. Har nämnligen köpt en symaskin. 
Sen städade (damma, torka av, dammsuga) jag illerrummet, köket och vardagsrummet.
I morgon tänkte jag städa balkongen, illrarna älskar att vara där ute nu när det börjar bli varmt men de skiter precis var som helst där.
Och göra lite pappersarbete, deklaration för både mig och Ängla, samt en överklagan till Försäkringskassan.
Eller.. Jag måste städa mitt förråd oxå. Har tagit bort badkaret från badrummet så nu står det i vardagsrummet, snyggt värre, fast jag måste ha någon som hjälper mig att bära ner det.
Oj, nu kom jag på att jag bara har ätit en gång idag och det var kl 12, så nu ska jag (och antagligen minst ett par av illrarna) äta nått.
Vad har ni gjort idag och vad är planerna för morgondagen?
Sara
idag har jag handsytt litet på vikingakläderna som ska vara klara om en månad, och sen iom att alma o alea bajsat, eller ja nån av dem, bakom fotöljen i vardagsrummet så sydde jag världens fulaste gröna puff åt dem.
Fick ett bryt på puffen så det slutade med att jag handsydde ihopa de två delarna. nästa gång ska jag inte fylla alla delarna innan jag syr ihopa dem. Men det blev en minipuff med superfluff. ska ordna bild senare :D
Sen har jag vart ute en vända i stallet, fick en maskin med ridkläder tvättat så imorrn ska jag ta hem mina ridbyxor o laga dem.
Ska hyra film ikväll o käka popcorn med gubben min, annars så händer inte så mkt skulle jag tro.
imorrn är stallet på planeringen, ska försöka komma ut en ridtur eller löshoppa odjuret imorrn.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Jag har varit nere pa stan med pojkvannen. Sen provade vi att satta upp varat talt som vi ska ha med pa varan tagluff. Och nu sitter jag har, trott som ett as och faktiskt fortfarande bakfull efter middagen vi hade igar med Johns foraldrar. Usch. Imorrn ska vi mysa!
// Amanda

I går var vi ute på altanen nästan hela dagen. Även illrarna fick komma ut en stund i hagen. Vi skall snart fixa deras utebur så de får mer utrymme och någon gång i sommar om vi har råd och tid skall vi bygga deras utegård. Passade även på att ta en tur med en kompis MC.
Idag har jag också varit ute och "hojjat". Hmmm… Måste snart skaffa mig en egen hojj så jag kan ge mig ut när jag vill.
Får väl fylla på här då. Har ju inte haft tid att göra det i helgen.
Lördan och halva söndan gick åt att göra om lite i badrummet. Ut med gamla handfatskomoden, handfatet, badrumsskåpen. In med nytt handfat och komod, skåp/hylla, och spegelskåp. Fick till råga på allt "leka" rörmokare.
Gillar inte och vara rörmokare, tycker mycket bättre om att vara elektriker. Elen rinner liksom inte ut över golvet och ställer till med en massa skador på samma sätt. Mycket lättare att få en elledning "tät" än en vattenledning.
Sen har jag fixat gasvajern och servat min offroad så det blev en liten provtur på söndag kvällen och så det blev hoj till jobbet idag. Det är till att vara ute lite sent för det fanns inga oljefilter kvar att köpa till min pizzaräser så den får stå nåra dagar till, tills jag får tag på ett filter till den.
Lite senare på söndag kväll blev det tvättsortering och vikning i soffan medan vi kollade på 007 Quantum solace. Bra film f.ö. om man gillar Bond.