Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 337 ggr
Ferret.YinniZ
0

Höll på att bränna ned hela huset:O

Eller ja…var kanske inte så illa som det låter, men läskigt.

Jag tände alla mina ljus(vilket är en del:)) sen så satt jag och ppluggade…så trååkigtg. så kom jag på tanken att älda runt ett papper för att få en "gammaldags" känsla som på en gammal karta eller så:p men papperet var lite väl engelt att tända. så jag satt snart i soffan med ett riktigt brinnande pappaer:O, sprang till köket och hade kallvatten över det!

SISTA gången innomhus! helt klart!

Ferret.YinniZ
0

hmm….många som läser men ingen kommentar:p

någon som har varit med om något liknande,,,eller kanske värre?=O

ViktorMarina
0

Hahaha, jag hade en liknande upplevelse förr-förra helgen tror jag att det var.. Jag hade snört ihop en kladdkaka och skulle sätta in den i ugnen (vilket redan var nog spännande då jag helst inte är i ugnen och grejar då jag ALLTID bränner mig), och tydligen stack bakplåtspappret upp för mycket i kanterna så det tog i taket på ugnen, där värmerören sitter. Och hej och hå så brinner halva baklåtspappret, och jag fick panik och började TOKBLÅSA (smart!), men som tur var funkade min klantiga teknik och branden var avvärjd :P Hjääääälp! Så nu har jag ännu en sak att oroa mig för när det gäller ugnar :D

sarae
0

Oj då!!!! det kunde gått illa!!! Tur att du han ut till köket! men du brände dig väl inte eller så? Själv drog jag igång brandlarmet i lördags kväll….fan va rädd jag blev! visste ju inte ens att jag hade ett ;) ….höll på att laga mat….och med mig i köket e det ju inte så konstigt att larmet går ;)

Ferret.YinniZ
0

#2 Oj! inte bra alls:p  Tur att det inte tog eld i något mer:!:P

#3 Åh, tackar som frågar=D nejda, jag hann inte bränna mej som tur var! men det flög glödande pappersbitar här och var eftersom även jag var dum att blåsa i panik:p men som tur var tog de inte eld i någonting=)
     hehe..jag är ox´å bra att sätta igång brandlarmet hemma hos mamma och pappa när det är dags för matlagning:P

ViktorMarina
0

Haha, ajaj.. :P Man hinner bli lite rädd..! Vi trodde det gick nåt brandlarm för hela våningshuset här en natt, men det var Aiia som på något vis slagit igång dvd:n och surroundsystemet på max-volym så det dånade i hela lägenheten! Jag hann börja samla ihop kläder och aiias sele och började planera utrymningsväg, hahaha :P Som tur var var viktor lite mer klar i huvudet och förstod vad som hänt :P

Ferret.YinniZ
0

#5 haha! det var ju roligt:D men tänk vilken bra träning du fick:D
kanske du får nytta av senare=)

ViktorMarina
0

#6, hahaha, jaa, man får ju veta att man har instinkter iaf! :D Kändes ganska fånigt däremot när det var något så simpelt som dvd:n :D

sarae
0

#5 hahha…kankse inte så kul för dig, men hysteriskt kul för oss andra som ser det framför oss ;) stackare….

Faxlin
0

Usch hade kunnat gå illa. Här har vi sådan usel köksfläkt att brandlarmet nästan alltid går när vi lagar stekt mat. Inte så skojigt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ferret.YinniZ
0

haha…jo, det kanske var lite simpelt.. men endå:D träning är träning:P

#8 instämmer:p

ferretgirl
0

Ja värre. Jag hade satt på olja för att frittera strips, brukar ta ca 3-5 min innan plattan blev så varm att det började varma upp oljan. Och då jag behövde gå på toa, så tänkte jag att det skulle jag hinna, var där inne i ca 1½-2 min. När jag kom ut så stod oljan i ljusan låga, gissa om jag blev sketa skraj. Testade att lägga på ett lock som man ska göra om olja brinner, men nej. Det fortsatte att brinna, blev tvungen att släppa till ett badlakan som jag virade in hela grytan inkl. locket. Bar in det på toa och satte hela pkt i badkaret och spolade kallt vatten på hela bylltet. Tog ca 3 min så var det släckt, men gissa vad stank i lägeheten efteråt, fick öppna tvärdrag för att få ut rök och oset. Seden dess är jag lite rädd för att frittera, och numera så står jag över det, och ALDRIG därifrån.

[Luna]
0

Ja de kan gå snabbt :S

Jag gjorde så en gång men va som väl va i köket.
Pappert hamnade på mattan men jag han ösa vatten över då jag stod vid kranen. efter dess har jag helle rinte lekt så där :S

Faxlin
0

Farligt det där. Vi brukar också fritera men vi använder en fritös, blir lite säkrare då liksom.
Men här har det börjat brinna i stekpannan en gång. Inte skojigt det heller.

Audiatur et altera pars

Sara
0

Har lyckats att aldrig (ta i trä) sätta eld på nått.. Är smått fanatiskt rädd för eld. Har brandvarnare i alla rum utom köket och toan..

Sara

Robinsnel
0

jag hade en mikro en gång i tiden. den värmde jag handduk i så det brann :D, ut genom fönstret i snön. Ingen mer mikro efter det…

Faxlin
0

Vi hade en micro som det blev fel på. Den slog igång sig själv. Helt tom var den. Och så började den brinna. Hade jag inte kommit in i tid hade vi nog varit huslös.
Det var riktigt obehagligt, hela huset var rökfyllt och man såg ingenting. Fick känna sig fram. Drog ur microsladden fortfarande slog det upp lågor ur baksidan på den. Bar den med handdukar och slängde ut den på gräsmattan. En pärs kan jag säga. Efter det är jag livrädd för microvågsugnar som börjar få några år på nacken.

Audiatur et altera pars

Ferret.YinniZ
0

urs! eld är läskigt:( och att det kan gå så fort:(
Nej, aldrig mer lek innomhus:O

Shelby
0

hehe, jag gjorde ett skolarbete i 9:an med BARA brända papper, min lärare blev eld och lågor (hehe) det blev jättebra och jag fick mitt första VG-arbete i sv… =)