Vårkullar i Smålandsområdet
Hej! Jag är intresserad av att skaffa en kompis till min Pysen (1 år gammal) :) Så jag undrar om det är någon runt om Småland/Blekinge som planerar valpar framåt sommaren. Gärna en silver eller tomte av ngt slag, fast teckning spelar egentligen ingen roll. En hane ska det vara iaf. Vi bor utanför Karlskrona, men att åka en bit för att hämta är inga problem. Pysen är väldigt lugn och trevlig som iller, jag tror att han skulle gå bra ihop med en kompis.
Som sagt, om det är ngn som planerar så är jag intresserad!
Satmaran finns i Malmö , min Dumle är där ifrån ett underbart energiknippe.
Jag finns i Landskrona och förhoppningsvis blir här en kull snart.
Pma om du vill veta mer 

Det finns en uppfödare till i Malmö Mellanhedens tamilleruppfödning (Missferret har jag för mig hon heter på forumet) och så finns Trollvalpens tamilleruppfödning (ferretgirl på forumet) i Helsingborg (om jag minns rätt). Sedan finns Hillbiörns tamilleruppfödning (Illernettan på forumet) i Skövde.

Ja, hon närmast dig har tyvärr sålt sina illrar, så Skåne är väl närmast då =)
golf.ifokus.se

För något år sedan har jag för mig att det fanns en uppfödare nere i kalmartrakten, någon som vet något om det eller är jag helt ute och cyklar?
"Chaos is a friend of mine."
#4 hon har sålt sina illrar, smallbites illeruppfödning.

Okej, då var jag inte helt borta iaf….
"Chaos is a friend of mine."

Tack för svar.
Jo, min första är ju från Smallbite's. Det var synd att hon har lagt av, är det ngn som vet varför hon gjorde det?

Wow, alla ligger på västkusten. Då får vi köra tvärs över landet x) Men det är väl bara att gilla läget, en iller är ju värd det :)
#7 det blev för mkt med illrar, uppfödning och en ny bebis på väg ;(
Smallbites kommer Aviendha ifrån, men hennes mamma var tydligen hitteiller eller något sådant, så för min personliga del så skulle jag nog inte köpa valp där.
Tillbaka till ämnet, du ska vara glad att du bor nära (ja nära hehe) för det är bra långt från Jämtland och ner kan jag lova ;)
Paulina

hehe då ska vi inte snacka här uppe i norrland =P

Måste säga att illerintresserade är fantastiska människor. Jag har sålt till Stockholm och Borlänge. Fick ett samtal från vilhelmina någonstans i norrland, men de fick jag skicka vidare till en annan uppfödare här i skåne eftersom mina valpar var sålda. De flög ner, köpte 4 valpar och tog tåget tillbaka vill jag minnas. Ingen sträcka tycks vara för lång när det gäller illrar :)

#12 jag tog en dags trip till skåne när jag hämtade min. Åkte 5 på morgonen och kom hem vid 18:00 tiden på kvällen.
Då hade jag en trött chaufför kan jag lova =) Tror det blev totalt 135mil avarade den dagen.

Kanske skall göra ett tillägg i mitt inlägg (inlägg 2). De personer jag nämnde har uppfödning men jag vet ej hur det ser ut med valpar i år för dem. Det bästa är att de som är intresserade tar kontakt med dem själva och frågar.

Ida fick bara en hane och han är bokad. Men Maya väntar valpar den 21/4. Troligtvis blir det viltfärgade för hela slanten, men om du är intresserad så bara pm:a mig.

#15 När är dina valpar klara att hämtas då? Runt den 21/5? För det är så att jag helst skulle vilja få hem en efter att jag har slutat skolan, vilket jag gör runt den 13e, så att jag kan änga så mkt tid som möjligt med den lille, och se till att allt går bra när han ska bli kompis med Pysen :)

Och så måste jag bara fråga (med risk för att låta helt efter), vad gör man när man pm:ar ngn? x)

#17 då går in på personens sida sedan uppe där du hittar gästbok med mera hittar du även kotakta. tryck där så kommer du till att skriva pm till just den personen =)
Jag har i Helsingborg, och jag räknar med få mest pasteller nu inom ca 7 - 10 dagar eller så. Valparna räknas vara klara för försäljning i mitten av juli eller där omkring. De ska vara minst 10 veckor, men jag ser hur respektive valp är i sin utveckling, vissa kan behöva ha lite längre tid medan andra är klara att lämna mig vid 10 veckor.

#19 Vad kul med pastell :) Jo, någon gång i juli skulle gå bra. Vilken färg har föräldrarna?

#20 Ljusa eller mörka menar jag?

#22 Okej, då vet jag :) Hoppas det går bra med valparna, hör gärna av dig när de kommer :)

#22 Har hon fått än?:)

Jag bor i Småland och har kull nu. Vet inte om det blir kull till våren, men det är väl inte omöjligt! I nuvarande kull blir det troligtvis två pastell och fem viltfärgade. Du får gärna komma och titta!
Kram, Sabina
Jag ska skaffa en kompis till min sötnos om nånna månader eller nåt. Jag har bara haft henne i 3månader nu

# 26 Vart bor du?

Faktiskt så är denna tråden från förra året, jag fick tag på en valp våras och har nu två små pälskorvar att gosa med, vilket räcker gott och väl för mig ;)
Tack, iaf, för alla svar.

GRATTIS!

#29 Tack :)