Mayas småkakor 1 vecka.
Här kommer 1-veckasbilderna. De är så knubbiga och fina. De är lite mer mobila och kravlar runt i sin påse. En liten valp var på vift utanför påsen 2 ggr igår kväll, men Maya fiskade snabbt in den lille rymlingen ;)
Jag vägde dem för första gången idag. Flickorna väger 36 och 37 gram. Båda pojkarna väger 39 gram.
Deras små ryggar skimmrar fint i silver, så de kommer tt bli viltfärgade alla 4. Jag väntar spänt på att se om de får pappas vita tassar och haklapp ;)
Först ut på bild är tjej nummer 1.

Naww, så söta =)

#8 Han såg lite hårlösare ut runt munnen =P

tötte små :D
De är helt underbart söta. Men hur ser du skilland på ettorna och tvåorna? Tycker mest de ser likadana ut ;)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Stort grattis till er! Vad roligt! Då får man vell komma upp en dag sen när dom blivit större och ta en sniffrunda :p chacha längtar så att få träffa er! :D puss o kram
Naw vilka söta hudveck och runda magar =)
Paulina

#15 Nä, än är det svårt att se skillnad, men tjej 2 är redan mörkare än tjej 1 :) Det kommer snart att bli lättare, när de får si riktiga päls :)
#16 Klart att du och Chacha ska komma och hälsa på sen, när småttingarna blivit lite större. Ska bli så kul att träffa er igen :)
#17 Visst är det mysigt med knubbiga rynkor =))

Så förbaskat söta!

Vilka små sötrövar!
Sara
Man blir så lycklig när man ser de små busungarna ^^

Såååå söta :D

Jag vet :) Allt är så vansinnigt gulligt, nosar, små små tassar, runda små magar, miniöron och för att inte snacka om lätena!!
Pip, gny, busvisslingar, suttande, knorrande. Det är verkligen ljuv musik i min öron =))
# 27 Du glömde de underbara små svansarna. 
Sara

#28 Ha ha, de går ju inte av för hackor de heller
#27 Du får spela in deras små ljud och lägga ut en ljudfil här ^^ Jag vill också höra :P

#30 Det har jag funderat på, men vet inte hur man skulle gå till väga?
#31 Har du mikrofon till datorn så finns det en liten ljudinspelare i Windows.
I WinXP hittar du den här:
Start->Alla program->Tillbehör->Underhållning->Ljudinspelaren
i XP, klassisk meny:
Start->Program->Tillbehör->Underhållning->Ljudinspelaren
Filerna blir rätt stora men det kanske duger ändå. Annars kan du konvertera filen du får till mp3 med hjälp av en encoder eller encoder2
Då krymper den till ca 1/10 av ursprungsstorleken.

Va mullig och fina dom blivit=)
Jag la upp filmklipp på youtube på -08 kullen. Om man söker på illertjejen så hittar man dom filmklippen =D
åh så snuttigt!!! jag är nått så sanslöst valpsjuk! Röstar för en ljudfil nu genast bums!

Du är för härlig Bogey =))
Du har minsann svar på allt! Jag tror att jag ska ha ett litet headset som följde med en webcamera. Den skulle kanske gå att använda?
Sladden räcker då inte, så att jag kan smygspela in deras snutt och gosljud. Om jag tar upp dem blir det mest pip och protestgny, hmmm….
Men det kanske kan funka om några dagar när jag får min mini-laptop ;)
#35 Om det ändå vore så väl att jag har svar på allt. 
Så länge det rör sig om datorer och nätverk så har jag i.a.f. svar på en del saker,
men annars får jag nog göra dig besviken Satmaran.
Det finns så mycket jag inte kan och vet, men tack för förtroendet i.a.f. 

Idag verkar Maya ha släppt lite på sin hårda bevakning. När jag städade till henne, så smög Salami in och hälsade på sina valpar :) Maya blev inte speciellt upprörd, jag hade förväntat mig att hon skulle hugga som en kobra ;)
Jag tog upp en tös och lät Salami sniffa ordentligt, man han verkade måttligt imponerad av sin avkomma. Kanske han tycker de är roligare sen när de blir fulla av bus :)
På söndag får de flytta till valphagen, för då är det dax att spärra in den spränggravida Salsa i buren.
gud så söta :D
#37 herregud babyboom på hög nivå 

Åh vad söt hon är! Vi längtar jättemycket tills vi får komma och hälsa på dem. 
Men du, vad de växer! Man skulle ju kunna tro att de ska bli taxar av dem med tanke på tillväxtkurvan ;)
Ingen videofunktion på kameran? Då följer ju ljud med ;)
Paulina
De växer ju så det knakar! Awww, jag vill ju också hålla i dom :)

#44 Jo visst finns videofunktion, har bara aldrig använt den
! Måste prova på fredag, när de ska vägas igen :) Behöver kanske hjälp sen med hur jag ska göra för att få in filmsnutten här ;)
#45 Lisa, du är så välkommen ner för ett tidigt gos med din tös, du kanske kan kombinera det med en tur över bron till Köpenhamn för lite påskshopping eller nåt :)
#46 Du lägger upp den på youtube (enklast) och så klistrar man in adressen i det nedersta fönstret =)
Vi hjälper dig på traven om det skulle knasa sig någonstans
Paulina

Okej tack, men jag måste först få in den i datorn. Lägger man det som en fil då, eller kommer rätt program att starta automatiskt?
Måste tydligen hitta manualen till kameran… hmmmm.

Har jag riktig tur och allt går som jag vill så kanske jag har en av dessa stiliga hanar hos mig i maj 
#46 Det är klart jag vill komma ner till dig och titta på pälsklingarna.
#48 Du lägger över filen på datorn på samma sätt som du lägger över korten (om du inte har någon helt annan typ av kamera än jag stött på)
Oftast är videon i ett format som dina redan installerade program klarar av att spela upp om du själv vill kika på den och ev radera de klipp som blev dåliga, men youtube tar det mesta om inte annat. Dock måste du ha ett konto där för att kunna lägga upp videos, men det är enkelt ordnat. Annars så kan du maila mig så kan jag lägga upp dem om du tycker att det är krångligt, annars är jag övertygad om att du fixar det, youtube finns ju på svenska nu så =)
Paulina