Har ett hem för en illervalp
Vi (husse och matte) har nu tagit det stora beslutet att skaffa en valp. En hona vore säkrast, då vi redan har en kattdam (: . Den bästa tiden för oss vore kring jul eller i början på nästa år. Vi bor i en lägenhet i Karlskrona, Blekinge. Om ni har en liten flicka kan ni väl höra av er så att vi kan komma och besöka er. MVH Per och Eelin
har ni grågor om oss eller hur vi bor så är ni hjärtligt välkomna att höra av er.
Ring oss : 0708-627926
eller maila: Eelin.k@hotmail.com
Hej! Va kul att ni ska skaffa iller! Men det kan vara svårt att hitta en valp under vinterhalvåret, eftersom valp säsongen främst är runt våren och sommaren….de yngsta valparna kommer nog vara kring en 4 månader kring jul, och jag vet inte säkert om det ens finns så mång kvar just nu….men om ni kan tänka er en lite äldre iller så brukar det inte vara så svårt att hitta enomplacerings under vinterhalvåret…annars kan det vara bra att redan nu kontakta uppfödare och sätta upp er på valp lista, och även hälsa på så att ni hittar nån dom känns rätt…valplistorna blir snabbt fulla så det är bra att ni är ute i så god tid! Lycka till!

Hej! Jag har hört av mig till några uppfödare, men ingen av dem verkade vilja att man tingade en valp så här tidigt innan ens parningen var klar. Men jag får vara lite envis antar jag. Du vet ingen trevlig uppfödare? Tack så mycket för tipset och svaret!MVH Eelin
Det du bör göra är och åka på träffar och hälsa på olika uppfödare.
Som sagt så är det svårt och tinga en valp innan den ens finns. Så mycket kan hända under tiden som den blir till.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jag har redan tingade valpar till nästa års kullar, eller tingade kanske inte man ska säga, men i vilket fall som helst så har jag redan köpare som är intresserade av valp till nästa år. Så tycker du inte att jag bor för långt bort, så får du gärna sätta upp dig på listorna hos mig. Skriv då för o efternamn, adress och postadress och tele nr och skicka det till min mail trollvalpen@hotmail.com så sätter jag upp dig. På fotot ser du en av tikarna som jag ska ta valpar på nästa år, den andra är hennes dotter Agnez som nu snart är 8 månader gammal. Men när hon går i brunst vet jag inte, men jag tror att Tiffanie går i brunst i februari/mars kanske tidigare, hör av mig om det blir aktuellt.

Hej! vad trevligt att du ska ta valpar, och nej du är nog en av de som bor närmast mig :) . jag har ganska höga krav på uppfödaren; jag vill att valpen ska vara chippad, vaccinerad, försäkrad och besiktigad och föräldrarna vill jag gärna träffa( vill att de ska ha ett gott temperament). har du varit uppfödare länge och finns det någon här inne du känner till som har valpar från dig? ( ursäkta alla frågorna, men vill gärna vara säker innan) mvh Eelin
#5 Vi har en pojke som kommer från Trollvalpen. Pm:ar dig
Som Sarae säger så brukar det vara svårt att tinga valpar innan dom finns. Leta upp några uppfödare som du tar kontakt med, ju mer du visar att du är seriös och har intresse destu större chans tror jag det är att få en valp hos den uppfödaren då får bäst kontakt med. Kontakten med uppfödaren är jättevärdefull när du väl har fått hem valpen och du behöver råd och stöd. 
Två uppfödare som jag varmt rekommenderar är Murgrönans uppfödning (Cannaydia) och Rinas uppfödning.
Lycka till!
Liselott