Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 448 ggr
skrollan
0

ferrret bits - anti hairball

hur måmga ger sina illrar det? Hur många ska man ge om dage? Kan man ge fem som det står på paketet? Hoppas att katterna också kommer att äta det här nu!

Strumpan
0

Följ det som står på paketet, upp till 5st men inte mer. Funkar jättebra! =)

Mvh Jenny

skrollan
0

Okej, var misstänksam att det var bra för dem, finns ju lixom illermat som ex inte är bra att ge, och antagligen samma med godis :)

Strumpan
0

Det här rekomenderar jag. Jag använder det vid varje fällningsperiod =)

Mvh Jenny

werner
0

någon som vet om de finns på internet att beställa hem?

klarsferrets
0

klarsferretsshopen har Ferret Bits under godis ,

Den kommer oxå till utställningen på lördag

werner
0

#5 korkat av mig att inte titta där först faktiskt *slå sig själv lite i pannan*

Strumpan
0

Jag vill bara tillägga att man måste inte ge 5st/dag för effekt, det är bara maxgränsen. Där emot tycker jag att det är bra om man ger dem det varje dag då det behövs. Sen om jag har några efter fällningsperioden brukar jag ha det som godis när jag lär dem nya trix eller det har varit duktiga på lådan mm

Mvh Jenny

Ceciliaolucifer
0

Som allt godis så innehåller det här socker och det är ngt man får avgöra om man vill ge eller inte. Jag är inget stort fan av att ge socker till mina illrar men ingen iller dör av godis lite då och då.

Är man rädd för hårbollar så skulle jag ge yttepytte paraffinolja var och varannan dag istället för att ge dessa :) Men visst är det ett uppskattat godis här hemma! Som ges väldigt sparsamt.

werner
0

#8 misstänkte att paraffin gick lika bra, tror jag håller mig till det istället för socker :)

Strumpan
0

Att de innehöll socker visste jag inte. Men att använda parrafinolja så ofta är väl inte heller så bra, eller? Jag var inne på apoteket för att hämta Cato´s medicin, tänkte att jag skulle fråga vad som finns istället eftersom parrafinet är borta. Det sa att man använder ricinolja på människor. Kan man använda det på illrarna oxå?

Mvh Jenny

werner
0

fungerar det inte lika bra med… *tomt i huvudet* var en olja som var bättre och här är dom galna i alla oljor så det borde funka lika bra eller?

sarae
0

undrar ni om något är lämpligt att ge er iller: Läs innehållsförteckningen!

Denna kommentar har tagits bort.
skrollan
0

Men med just paraffinoljan vid pälsfällning, vad rekomenderas då: ge typ varannan dag typ halva sprutan eller någon gång i veckan och då ge hela?