Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 404 ggr
Thyne
0

Alt. till godis?

Nu är det så att min Melwin inte verkar bry sej om Feline Greenies det minsta, inte heller någonting annat som illrar vanligtvis älskar. Det som han gillar är rå potatis, men jag vet inte hur bra det är att ge honom det, eller hur mycket jag kan ge. Vet ni?

Jag undrar också vad ni ger era illrar som en liten godisbit då och då, ifall de inte gillar tex. Greenies eller små köttbitar?

sarae
0

ja..potatis är väl´inte det bästa eftersom de bl.a innehåller mycket stärkelse som är svårt för illern att smällta…stror t.om att jag läst att det kan fastna i tarmen.. men jag kan ha fel, så ta mig inte på ordet!

Ja du, jag har oxå ena kräsna rackare…men greenies funkar på stitch, buffy vägrar…men jag hittade nått som heter Totally ferret chicken bits eller nått, säljs på iller butiq…de var väldigt populära hos min kräsna dam…annars kan du ju be att få prov påsar på olika torrfoder för katt, som han inte får som foder, och använda som godis…Jag har nu börjat köra med laxolja här hemma, som ett nyttigare allternativ till vetegrodds olja, och det är väldigt populärt…kanske kan vara nått?

Thyne
0

#1 Vad bra att du sa det, tack sara. Fick tipset från Melwins förra ägare, att potatis var en höjdare enligt Melwin. Har dock endast gett honom det en gång tidigare, så han har absolut inte fått mycket.

Ja, Wilma ääälskar greenies, men Melwin säger prompt nej till dem. Försökte även ge honom lite kyckling idag, men det passade inte det heller tydligen. Det var en bra idé! Det ska jag göra till veckan. Vetegroddsolja får de sällan, bara som en extra god belöning ibland. Laxolja ska jag kolla upp. Var kan man köpa det?

Tack för nyttiga svar! =)

sarae
0

Jag har köpt Salmopet laxolja, tips från Nea, det är speciellt anpassat till djur…men även fisk olja i hälsokost butik tror jag fungerar. Det ska finnas i djur affärer, men här i gbg var det svårt att hitta…av 5 djur affärer hade endast 1…annars kan man beställa på nätet, men det blir ju dyrare… Laxoljan sägs dessutom stärka djurets imunförsvar, göra päls finare samt mjuka upp trampdynor…det inehåller mycket omega 3 och 6…så det är ett nyttigt alternativ

Faxlin
0

Ja laxoljan är ett nyttigt alternativ. Sedan så är det som Sara säger, ett bra tips att ta provpåsar på foder. Vet att de flesta illrr älskar whiskas, inte så bra som mat, men funkar bra som godis. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Thyne
0

#3 Är fiskleverolja samma sak kanske? Eller jag vet inte riktigt vad du menar med fiskolja :)
Åh! Jag gillade laxoljans effekter. Jag måste verkligen ta och kolla upp det. Salmopet? Tusen tack för tipset!

#4 Japp, jag ska gå till affärerna här i stan nu till veckan. Är det något speciellt foder som brukar vara uppskattat, förutom whiskas?

sarae
0

#5…jag vet faktiskt inte….fiskolja finns ialla fall på hälsokost, å det gör fiskleverolja oxå…hmmm någon skillnad är det väl på dem….ja….pratade med veterinären häromdagen, om Buffy som haft torra trampdynor..det var borta ett tag, men kom tillbaka…hennes första tips var att prova laxolja i 5-8 veckor, då ska man ha sett resultat…lite kul att vetten sa det ;)

mina gillar de flesta kattfoder sorter som godis….testa iams kitten, har varit populärt här hemma…

Thyne
0

#6 Ok. Jag ska ta och kolla upp det till veckan. Laxolja skulle vara jättebra, då jag märkt att Wilma börjat få lite torra trampdynor nu mot vintern. Smorde in tassarna idag och det var läskigt tyckte hon, hihi.