Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 485 ggr
Bobo-the-Bobster
0

Bobo gillar inte illrar???

Nu har Bobo träffat ett par jätte trevliga illrar en hane och en hona ägda av en trevlig tjej som kunde tänka sig å låta honom komma och bo där. Men inte sjuton ville han prata med dom. Hemma i deras hem sprang han som en galning å skrek med borst svans å när dom hälsade på hemma hos mig borstade han upp sig å bet dom å sen vaktade han sitt rum å vägrade prata med dom ska jag dra slutsatsen att Bobo inte heller gillar andra illrar eller vad?? Han behöver fortfarande få ett nytt hem men det käns som det blir svårt om han inte gillar andra illrar???

Aviendha
0

Efter bara ett försök kanske man inte kan dra så många slutsatser. Visst det kan vara så att han ogillar andra illrar, men det kan även ha vart personkemi eller annat.

Min ena kan, om hon är trött, bli riktigt katiskt mot andra. Då ska de bara dö. Andra gånger går det hur bra som hellst att släppa henne med andra illrar. Hos henne är det alltså lite beroende på dagsformen.

Det går ju att finna en köpare som inte har iller sedan innan där han kan vara ensam om nu så skulle vara fallet. Annars kan man ju ha tur att hitta någon med en iler han gillar, eller så kan de vänja sig med tiden. Jag vet ärligt talat inte hur man hanterar det då jag själv haft tur i mina introduktioner.

Bobo-the-Bobster
0

Jag Har haft tre illrar innan å dom har också alltid gillat alla andra illrar som presenterats för dom. Så detta var något helt nytt för migRynkar på näsan

Sara
0

Det kan gå över efter ett tag när han blir van vid dem. Träffas utomhus några gånger innan.

Sara

JossanH
0

Mina illrar gillar inte nya illrar men dom älskar varandra (3 stycken). Det kan även bara vara så att han nu är van att ha sitt eget hem och sitt eget revir att dom måste göra upp rang för att han ska acceptera dom. Lite slagsmål är det ofta i början av en ny iller-relation.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Gilla
0

litet scenario.

En mor kommer hem till dottern.
Med sig har hon 2 vänner.
En man o en kvinna.
Kvinnan gapflabbar åt allt hon säger o mannen kommenterar surtruligt allt hon säger o poängterar att soffan skulle passa bättre inne det det andra hörnet.
O fikabrödet är för torrt…
Kvinnan skrattar o springer runt o vänder på alla vaser för att se om det är något värdefullt.
Hon rotar runt i kylskåpet för att se om det finns något ätbart för hon är förmodligen hungrig.

Skulle tro att illrar är ganska så precis ouppfostrade vid nytt besök.

Skulle jag gilla dessa personer på stört
Nope…skulle längta tills de gick igen.
Däremot…om de skulle flytta in på heltid…eller om jag skulle bli inneboende…då får man omprioritera o kanske komma överrens om det som ses som problem.
Man kanske inte skulle älska varandra…men det går många gånger att leva ihop ändå.

Lite roligt var ändå när Wilmer o Didrik kom.
De kom ju i 2 omgångar med 2 veckors intervall.
Först formligen hatade Dookie Wille.
Hon flög på honom o så liten hon var skulle hon bita honom vart hon fick möjlighet.
Det varade till Didde kom.
Då vände hon sitt hat mot nykomlingar till honom.
Wille hade hon helt glömt bort (han var väl inte så udda när allt kom omkring)
Numer så har vi inga som helst problem utom då att de är könsmogna o tycker att hon är den snyggaste pinglan de sett (möjligt ;o)
Själv så springer hon omkring o ropar över axeln "tjoho..stora buse…kom o ta mig om du kan" ;o)

mandariiin
0

jag har alltid fullt bråk när Lyssa träffar illrar. hon ska alltid visa att hon är störst. (tror hon)

det är väldigt svårt att avgöra om dom gillar varandra efter 1-2 träffar.

när jag fick hem Ganya så hade vi ständigt bajs på golv och skrik i köket. efter tre veckor ihop så var Lyssa och Ganya bästa kompisar.

när Lillie kom hit så hade vi ALLTID bajs på golvet, skrik och en frän doft i lägenheten. men det slutade med att vi omplacerade Lillie, då hon började visa tydliga tecken på att honinte trivdes med oss eller andra djur.

när Lyssa träffade Dealen, som är lika snäll som ett gosedjur så var det riktigt bråk en gång. nu kommer dom hur bra överens som hellst.

lilltjejen Nova som vi har nu har tjaffsat en del med Lyssa. men det är från båda håll. och igår busade dom för fullt ihop för första gången. och då har dom bott ihop i ca tre veckor.

så det handlar om tålamod och att ge det tid. sen blir det alltid svårare om man låter illrarna träffas där någon utav dom har revir. ta dom till ett neutralt ställe, där ingen har något att försvara.

lycka till och jag hoppas att din kille hittar ett bra hem :)

HannaM
0

En del illrar gillar inte illrar. Så enkelt är det. Framförallt om dom blivit vana att vara själva. Elliott hade inte träffat en iller på tre år när han flyttade till mig. Sne kom Belsebub och han hatade honom… och Valle gillade han inte heller. Efter rätt många månader gick det till slut att lämna dom tillsammans och Elliott verkar ha kapitulerat och utan större tjat och gnat accepterat dom två senaste, han verkar ha lite lättare för honor.

Summan? En del illrar gillar inte illrar, ibland går det att få dom att acceptera att dom andra bor på samma ställe ibland går det inte och då måste illern få bo i ett hem utan andra illrar eller med eget rum.