Vilka har iller och andra djur tillsammans?
Undrar vilka som har iller och andra djur ex. hund tillsammans? Hur funkar d då? Går de bra ihop?

Jag har två katter och en iller. Den stora katten 4-5 år är inte direkt kompis med iller utan hopa upp på ställen där Birdie inte kommer åt henne, men hon tycker om att ligga och titta på Birdie bara hon slipper umgås med den. Men den lilla katten 11 månader har jätte kul med Birdie, där är det katt först och iller sen- leken "iller jaga katt" och när Birdie är trött och inte orkar leka blir katten orolig och fundera på vad som är fel och följer efter Birdie överallt för att försöka få henne att leka. Så jag har både och när det gäller katt, en som tycker om och en som inte tycker om iller. Men de funkar trots allt ihop på något vis.

Två katter, Linus och Scussi.
Två Illrar, Monty o Boston.
Boston och Linus går bra ihop och leker med varandra. Monty får ibland för sig att katterna ska få… Scussi kan ibland springa fram och ge dom en lusing för att sedan bli bortjagad av Linus.
Men ibland kan dom allihopa sova ihop i soffan.
jag har två illrar och en dvärgpapegoja. illrarna bryr sig inte medan fågeln attackerar dem när han ser dem ;)
Två illrar, två nymfparakiter och ibland akvarium.
Akvariet ä ju en stor möbel, och sålänge inte illrarna försöker springa iväg med slangen när jag rengör det så stör de inte varandra ;)
Med fåglar och illrar går det bra för min del. Fåglarnas (o)ljud verkar inte ens röra illrarna i ryggen, och illrarna är roliga att studera för fåglarna. Mina fåglar flyger fritt några timmar om dygnet, under vilka illrarna oftast sover. Jag lämnar självklart dem inte ensamma, inte ens för att gå och snyta mig för då får illrarna förlja med mig i famnen så jag har koll på dem.
Paulina
Tre katter, en iller, tre gerbiler, 18 hoppkaniner, guldfiskar i en damm…
Mycket bajsstädning blir det…
har 2illrar och 2råttor mina föräldrar han katt och hund men det har inte gått så bra nu när vi bor hos dom i en vecka:P Mercedez är van vid katter så dom är hon inte rädd för men hundar nädu dom gillar hon inte, elmer gillar hundarna och katterna men vågar inte ha dom i hop då ena hunden är väldigt på hon hoppar och sånt mot illrarna.

Mina första 3 illrar (ca 20-25 år sedan) hade jag ihop med 2 katter och en tam räv! Det funkade otroligt bra och när dom alla lekte och busade så var det aldrig någon som blev illagjord eller kom i underläge. Räven och illrarna var bästa vänner, katterna såg det kanske som lite under sin värdighet att äta ur samma skålar som illrarna och sova på samma platser men illrarna och räven sov ofta tillsammans i en stor hög i en hundbädd eller ute på balkongen på en filt.
Idag har vi en iller och råttor. Råttorna är omplaceringar som var mkt vana med hundar och katter så dom reagerar inte alls på illern. Illern däremot är vettskrämd för råttorna! Tycker att dom är skitläskiga men rätt intressanta OM dom inte råkar titta tillbaka på henne eller hoppar runt för häftigt, du rusar iller in under soffan och tittar bara fram lite grann :)
//Suss
Medarbetare på sajten irishcob
#7 Va 17! Är Blixtra rädd för fodret!? Hon måste ju inse att dom är till för o ätas. 
Lustigt med domestiserade djur. Inte alltid instinkterna är som dom borde, men det är ju o andra sidan tur ibland.

Våran iller är nog det kräsnaste som finns! Har provat att tvinga i henne köttfärs och kyckling i flera omgångar sedan hon var liten men hon tvärvägrar! Hon svälter hellre än äter kött. Torrfodret och vatten är hennes bas, sedan får hon nötter som godis då och då. Inget annat äter hon. Jo det förstås hon själ godis av ungarna så snart hon hinner och öl och läskglas får aldrig lämnas obevakade!
//Suss
Medarbetare på sajten irishcob

#9 Hade det varit en hund hade du kunnat kalla henne fyllehund! Hade det varit en gris/ råtta hade du kunnat kalla henne för godis gris/ råtta. :P
#10 Varför inte "Göran"? Den kommentaren är jag utled på ;)
Paulina