Iller iFokus

Iller

Etiketter: sajtenifokus
Läst 5271 ggr
Faxlin
0

Klargörande från sajtvärden

Då det gäller vilka som jag ger varningar och tillsägelser över pm är min ensak. Inte någon annans.

Jag berättar inte för folk som pmar mig vilka som fått varningar och tillsägelser. Det är mellan mig och den jag pmar.

Sajten är min. Ja jag vet att många har svårt att acceptera detta. Men så är det. Alltså gäller mina regler.

Jag gör inte skillnad i vad jag accepterar av min bästa vän eller av de jag inte tycker om personligen. Det spelar inte in när jag gör mina bedömningar. Däremot kan en medlem som varit bråkig och vass emot andra i trådar få ta emot en hel del mer i andra trådar innan jag går in och ger någon tillsägelse eller varning. Detta för att då har man visat tydligt att man själv tycker om att ge sig på folk. Och då kan man kanske få känna hur det känns tillbaka lite med. Alltså gör jag induviduella bedömningar. Passar inte det? Ja då finns det andra forum ni kan vända er till.

Och bara för att befästa lite extra. Jag bestämmer vilka jag säger till och när jag gör det. Och när jag gör det har jag ingen anmälningsskyldighet till någon om att jag gör det heller.

Och PM= Personligt Meddelande. Hade jag velat att alla medlemmar ska veta vilka jag varnar eller säger till hade jag inte behövt tagit sådant per pm utan lagt det i en tråd öppen på sajten.

Hoppas att alla vet vad som gäller nu.

Mvh Åsa Faxlin sajtvärd

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Aviendha
0

Wow, behövs det alvarligt ett sådant klargörande? *förundrad*

ferretgirl
0

Helt bra Åsa, man behöver inte gå ut till hela saiten och babbla ut om man vill säga något personligt eller ge någon en avhyvling. Det gör även jag privat om det skulle vara så. Så jag tycker att det skulle vara sunt förnuft att man inte lägger sådant ut där alla som inte har med saken att göra kan läsa. Jätte bra Åsa, håller fullständigt med dig. En liten fråga bara, vad betyder " Cave quid dicis, quando, et cui Audiatur et altera pars"  som du skriver i alla dina inlägg? Är bara nyfiken på det vad det betyder.

Faxlin
0

#1: Ja tyvärr så behövs det tydligen ett klargörande då det gäller detta. Trist men sant.

#2: Det är två citat.
Betyder: Betänk vad du säger, när, och till vem

Audiatur et altera pars
Betyder: Man må höra även andra parten

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Ahh tänkvärda ordspråk det där.

Vattunalle
0

helt rätt näven i bordetCool

NinaogRaKKerUngene
0

Synd at det er nødvendig med slik informasjon. Om alle hadde oppført seg, hadde det ikke en gang vært nødvendig med advarsler. Så at det i tillegg skal bli bråk om disse også, synes jeg er tragisk.

Har lenge lurt på hva sitatet ditt betyr, og nå fikk jeg svar Skäms

[LiisaDagger]
0

Det där behövde nog bli sagt. Du gör ett kanonjobb Åsa, keep up the good work ;)

Faxlin
0

#6: Ja det är så otroligt trist att det ska behövas något sådant här. Känns lite tröstlös när det förväntas sitta vuxna människor här inne.

#7: Det mest tragiska är att det behöver verkligen bli sagt. Men de som håller på inte ger sig för det. Tack för berömmet.

Audiatur et altera pars

JossanH
0

Jag førstår inte varfør det ær så hemskt att "behøva skriva detta"? ær væl superbra information. och varfør førvæntas det att alla hær inne ær vuxna? Jag trodde det var ett øppet forum før alla åldrar.

Før hur ska man, som ny medlem, kunna veta vad som gæller?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

#9: Det mest tragiska är kanske att det är inte nya medlemma som gör att detta måste skrivas. Det är heller inte de yngre av medlemmarna som gör att detta behöver skrivas. Det är de gamla rävarna här inne som helt klart borde veta hur det är här inne vid det här laget.
Mvh Åsa Faxlin sajtvärd

Audiatur et altera pars

Sarah
0

Jag har tänkt på det här väldigt länge. Visst det var onödigt att fråga om PM. Jag känner mig ibland extremt frustrerad här inne. Vissa människor får tillsägelser direkt i trådar. Av det jag sett är det specifika människor som får det. Andra ser man aldrig få en tillsägelse oavsett hur de går på. Jag hoppas verkligen att de får det privat, annars är något väldigt fel. Visst kan diskussioner bli hetsiga och det ser jag inget problem i, men det skiljer otroligt i diskussionsstil. Vissa kommer undan med extremt mycket i trådarna utan att man ser en tillsägelse. Ser man ingen tillsägelse på många hårda uttalanden så kan man till slut bara se att vissa saker är ok för en del personer men inte andra. Tyvärr tycker jag att jag ser ett mönster om vilka det är.

Jag har gjort det till en principsak att hålla mig borta från Åsa. Jag orkar inte med tjafset. Jag svarar inte i trådar, jag skickar inte PM. En enda endaste gång tyckte jag att det var så viktigt att jag skickade ett PM. Kanske inte ett snyggt PM, skickat i stor frustration. Men jag kände mig väldigt orättvist behandlad och så extremt frustrerad över att vissa fick hålla på som de gjorde. Kanske fick de inte men gjorde ändå, vad vet jag. Hade jag fått veta huruvida den personen ibland fick tillsägelser hade Åsa vuxit i mina ögon. Då hade jag inte tyckt att vissa hade hennes tillåtelse. Som det är idag känner jag fortfarande att bästa vännen och de som inte gillas av vår Sajtvärd behandlas olika. Det är säkerligen ofrånkomligt, vi är alla människor, men jag tyckte då att det hade gått för långt.

Men att ha som princip att de som varit hårda kan få hårt tillbaka är väldigt inkonsekvent. Det är en subjektiv bedömelse som inte alltid behöver vara sann. Man kan aldrig bortse från risken att läsa in saker som inte är där. Dessutom skickar man konstiga signaler till alla medlemmar om man tillåter vissa att vara hårda när man gett de som var hårda mot den tillsägelser tidigare. Då tillåter man den peronen att "straffa" något som redan blivit hanterat. Är det sen då ok att den dubbelt straffade personen är hård igen tillbaka? Det skapar ingen bra stämning.

Faxlin
0

#11: Kan tycka att du som själv är Sajtvärd borde förstå att jag inte kan berätta för dig om jag säger till folk per pm. Jag är ledsen om du blir besviken på mig för att jag vägrar berätta om jag sagt till per pm eller inte. Men det är inte din sak att hålla reda på det. Det är min som Sajtvärd.
Om du inte tycker om hur sidan drivs så kan du se fram emot sommaren. då kommer det antagligen ut en eftersökning angående ny värd in hit. Så kan du själv få hålla i trådarna så vet du garanterat vilka som får varningar eller inte.
Och dessutom så vet både du och ajg att inte den medlemmen ditt pm gäller och jag är bästa vänner på långa vägar. Vi hälsar ju knappt på varandra de få gånger vi träffas irl på mässor och utställningar. Så det där var ett slag under bältet anser jag.

Mvh Åsa Faxlin sajtvärd

Audiatur et altera pars

Sarah
0

Visst, och jag sa att det var onödigt. Däremot är jag själv angelägen att slippa ha negativa tankar om folk. Du hade vuxit mycket i mina ögon om du en enda gång hade sagt till henne offentligt. Så som du gör med andra.

Överlag skiter jag i vem som blir varnad och inte, men när en person lyckas kläcka ur sig så många otrevligheter mot så många olika människor blir jag fundersam, speciellt då det verkar vara ok för dig. Jag ser ju hur de otrevligheterna ofta riktas mot mig och några andra du inte gillar och aldrig någonsin har du sagt till den personen så vi ser. Men, oss andra har det gått bra att säga till. Eftersom jag endast frågat om en person är det knappast så att mitt intresse verkar vara överdrivet om vad som händer bakom kulisserna. Det är inte jag som gnäller över folk hit och dit, jag gnäller på en enda person och att det tillåts.

Dessutom anser jag att mina möjligheter att föra en diskussion med denna person försvåras av dig då du säger till mig, som inte går till personangrepp, men inte en person som kallar folk avarter från sovjet.

Faxlin
0

#13: Där kom det igen. Sisst du tog upp detta sade jag att jag gärna ville få se vart den personen har sagt det då jag totalt missat det. Och du har inte visat mig vart heller. Så jag fortsätter att vänta på att få se det. Som jag sagt tidigare är det självklart inte okej att säga att folk är avarter från sovjet.

Mvh Åsa Faxlin sajtvärd

Audiatur et altera pars

Sarah
0

Vi tar mer aktuella inlägg. Alla dessa är från Hannas inavelstråd. Allt kan ses som personangrepp och antaganden om personer. Är det här ok?

Hehehe, man behöver inte precis vara raketforskare för att förstå varför den här tråden kom till…

Jag antar att du alltså hädanefter inte kommer att sälja dina valpar till sällskapsdjur utan behålla dom själv. Skulle inte tro det! Eller? Det ska verkligen bli intressant att se om det blir så.Det finns en stor skillnad när det gäller oss och det är att jag inte rapar ut som en upplärd papegoja dom vanliga flosklerna ("jag är en seriös uppfödare", "jag föder upp för att förbättra illerstammen" osv osv) som man visst ska göra på det här forumet.Så det bästa är nog att du slutar spekulera när det gäller min uppfödning - vill du veta något så var i alla fall så rak i ryggen, i alla fall den här gången, att du tar kontakt själv och frågar och låter bli att spekulera.

Och ett råd i all välmening - skriv om texten lite till innan du lägger ut det om det inte är ett citat. En människas sätt att skriva är som en signatur och har man lärt sig det så är det pinsamt lätt att se när någon lägger ut andras ord….

#37 + #39 Jag väntar nu nog på inläggena från i alla fall två personer till så får dom också rabbla upp samma gamla invanda smörja, så kan jag svara på allt på en gång..

vissa personer bara inte kan låta bloi att dra upp gammalt skit, kommentera både mig som person eller mina vänner och t o m släktingar.

Hehehe Har ni alla samma lärare? Som bara lär ut exakt samma uttryck. Eller tar ni bara efter varandra och uttrycker er exakt likadant för att det är enklare så och man behöver inte hitta på något själv? Det finns en hel del trådar både här och på Illercafes forum där det finns ännu mer, som ännu inte använts i den här tråden. Bara som ett tips *ler*

Tyvärr, har man läst avels- och sjukdomstrådar här på forumet så inser man ganska så snart det nog är bara ca 1% av dom trådarna som startas pga genuint, oskyldigt intresse.

Faxlin
0

#15: Jag har sett de inläggen.
Väntar fortfarande på att få se avvarterna från sovjet.

Mvh Åsa Faxlin sajtvärd

Audiatur et altera pars

Sarah
0

Jag har inte hittat det nu. Orkar inte sitta och läsa igenom de tre trådar som var aktuella just då. Eller så har det tagits bort. Men svara gärna på frågan då det handlar om samma saker. Är inte ovanstående saker som bör ses som personangrepp?

sarae
0

jadu.. är inte det personangrepp så vet jag faktiskt inte vad. Och de är inte de första. Definitivt inte de första som innefattar mig heller, sådana har det varit fler av i trådar jag inte ens varit aktiv i. Men jag känner faktiskt att det är helt meningslöst att kontakta Sajtvärd eller Medarbetare, för att jag känner mig påhoppad, eftersom det uppenbarligen är okej om det kommer från vissa användare, eller formuleras på ett finare sätt än "du är dum i huvdet". Det är tur för mig att jag faktiskt tål skit. Andra hade nog blivit riktigt upprörda.

Sarah
0

#18 Ja det var tydligen meningslöst från min sida att kontakta Sajtvärd pga alla liknande komentarer. Inte hjälpte det inte.

LiindaH
0

Jag har suttit och läst denna tråd. Åh kan inte på något som helst sätt se några personpåhopp!

// Liinda

sarae
0
Vattunalle
0

Att ni ens orkar hålla på… detta måste ju ta en enorm energi för alla inblandade eller? ta den energi och lägg den på era kära små nallar i stället och begrav denna yxa djupt ner i avgrunden…

make peace and love, not war!Kyss

M@jk

Faxlin
0

#17: Det finns klart saker där som jag hade önskat slippa läsa. Mycket är spydigt skrivet. Och inte trevligt alls.

Finns dock från fler därinne saker som är spydiga och otrevliga som jag också skulle vilja slippa läsa.

Vad jag gör åt detta som värd? ja det kan ni läsa om i #0.

Mvh Åsa Faxlin sajtvärd

Audiatur et altera pars

Sarah
0

#20 Du måste skoja?

#22 Enda anledningen till att jag gör det här nu är att jag anser att det begränsar mina möjligheter att få lära mig mer om och diskutera avel. I varje tråd som skulle vara riktigt intressant kommer liknande påhopp. Jag hade önskat hårdhandskar för länge sedan så att man slipper bli kallad det ena än det andra hela tiden och att det inte blir tjafs om gamla saker jämt och ständigt.

#23 I den aktuella tråden är jag inte ens inblandad. Av anledningen att jag vet att det skulle bli mer påhopp och jag orkar inte med det.

FerretCrow
0

Jag kan säga att jag håller med Sarah och Sarae fullt ut. fattar inte varför vissa får bete sig skit medans andra andas inne på sajten och får en tillsägelse, men vem vet dessa personer kanske har någon hållhake på Sajtvärd eller medarbetareFlört jag har texempel fått en tillsägelse för att svarat på ett mail från en person som igentligen inte ens fick skriva till mig, personen fråga mig en sak trevligt och jag svarade trevligt sedan var det inte mer med de men ändå fick jag en varning.

Men men Jag vet att jag är hatad av ÅsaF och diverse personer på denna sida. Men låt då bli att prata med mig. mitt motto är:Ta mig som jag är eller stick!

Men tycker det är fel att folk ska sätta igång och hata mig bara för att jag inte har samma åsikter och sedan för att jag inte är den som sitter här och håller käft och finner mig i vad som skrivs utan är den som kan disskutera imot om jag tycker något är fel.

zickan
0

En av de svåraste sakerna med att vara Sajtvärd är att vara neutral :-/
Som Sajtvärd så har man väldigt fria händer att sköta sin sajt hur man vill. Men det är ändå inte alltid lätt att hänga med och reagera på allt. Ser man något man blir upprörd över så får man skicka mail/pm med alla bevis info etc till värden och be om att det fixas.
Men sedan kommer det alltid vara nån som hamnar i kläm pga div ting :-/.
Förhoppningsvis kan alla medlemarna hjälpas åt med att säga till när det blir påhopp och säga till sajtvärden när denne inte reagerar på vissa ting som ska reagerar på enlig sajtens regler.
Viktigast av allt är att aldrig vara för känslig när man sitter på ett öppet forum där alla personer har sina egna åsikter. Ha i huvudet att det ibland låter värre än det är.

Själv tycker jag iller sajten är mycket bättre i dag än för ett tag sedan så jag har lite halvt återvänt in hit. Inget kan bli perfekt men det kan alltid bli bättre och det hoppas vi på :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

LiindaH
0

#24: om jag hade skojat hade jag då inte skrivit ens, eller tillagt att jag skojade.

Detta är till er alla:
Ni gaddar ihop er hela tiden, är någon på en av er ja då kommer lilla gänget och hackar på och sedan går allt ut över sajtvärden.
Kan ni inte stå för era egna handlingar?

// Liinda

sarae
0

jag gaddar inte ihop mig med någon, och står i allra högsta grad för mina egna handlingar. Att sedan andra kasnke har samma åsikter som mig, eller som någon annan är väl inget vare sig jag eller de kan rå för? Vi har inte patent på våra åsikter.

Självklart förstår jag hur jobbigt det är att hela tiden behöva rensa upp i sandlådan. Men ska man göra det så ska det även göras konsekvent, och inte favorisera andra, bara för att man inte tycker om motparten.

Som Sajtvärd bör man åtsminstonne hålla sig neutral i frågan om vem som hoppar på och vem som blir påhoppad. Här kan man inte spegla sina egna känslor gentemot olika parter. UTan man bör agera lika, och konskvent gentemot alla parter. Något som tyvärr inte verkar vara aktuellt för tillfället.

Att man sedan tar en annans parti i en diskussion, när man skriver som medlem, inte Sajtvärd eller medarbetar, är ju en självklarhet att man har rätt till. Bara för att man hålle ri sajten betyder inte det att man inte har rätt till egna åsikter. Men när det kommer till att hålla ordning, och se till så att Skrivregler följs, bör man ta en opartisk ståndpunkt, och vara lika hård mot alla.

zickan
0

Kanske idee att fixa en person till trådpolis?. Någon som hjälper sajtvärden att hålla ordning?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FerretCrow
0

#27 klart vi kan stå för våra handlingar. men vad jag vet har jag inte sett dig skriva mycket här på forumet.

det är väldigt många från andra forum som enbart är in och klagar på vad vi disskuterar om och det är ju väldans onödigt, det är iaf min åsikt =)

Faxlin
0

Fortfarande har ni inte en aning om jag tagit kontakt med berörda medlem per pm och sagt till där. Detta är inget jag berättar för er.
Om den medlemmen kommer in och berättar är det dens ensak, och det gäller alla medlemmar jag pmar. Jar går inte ut och säger att jag har arnat den och den per pm.

#30: Och FerretCrow jag vore tacksam om du inte var otrevlig mot min Medarbetare för att hon skriver i trådar där ni går över gränsen.
Det är hennes skyldighet att gå in när jag inte är här om hon är här inne. Att inte skriva i en massa trådar gör inte att man inte är här och läser allt.

Och än en gång. Passar det inte att sköta sig på denna sida kommer det märkas. För nu har jag fått nog. Ni kommer märka att det kommer låsas trådar i en flygande fläng och det komemr pmas till ALLA som är det minsta lilla spydiga i sina svar hädanefter. Och skrivförbud kommer också delas ut. Nu har jag fått nog rejält.

Mvh Åsa Faxlin sajtvärd

Audiatur et altera pars

Sara
0

# 30 Även om man inte skriver så mycket så kanske man läser.

Sara

FerretCrow
0

#31 jo men tänkte mer på att tillsägelser inte alltid kommer via mail vissa får dom ju direkt i trådar som det skrivs om här i denna tråd.

Sarah
0

Hur kan man inte se påhoppen i de citaten?

Problemet är i mina ögon att vissa får tillsägelser direkt i tråden och vissa får det inte. Om de får det annars vet jag inte men jag hoppas.

Gaddar ihop och gaddar ihop. Framför allt handlar det om att en person hoppar på många och inte kan släppa saker till nästa tråd. Jag är less på att bli påhoppad av den personen och vill få det att sluta, vilket det inte gjort. Innan det har jag ingen lust att diskutera avel. helst av allt vill jag se det offentligt så som det varit med många andra.

Sarah
0

#27 hur är det inte personangrepp då man antyder att folk startar trådar bara för att hoppa på andra. Säger att folk rapar upp smörja som en papegoja? Hittar på saker för att slippa lära sig själv? Vad är INTE personangrepp i de uttalanden? Ett pesonangrepp är allt som gör antydningar om en person och antaganden om en person.

NinaogRaKKerUngene
0

Sånn jeg har sett det har det ikke vært tilsnakk i tråder til noen spesiell person. Det har vært på generellt grunnlag når noen har gått for langt. Synes det blir noe helt annet enn om Åsa i en tråd f eks hadde skrevet: Nina, nå skjerper du deg. Uten noen direkte henvisning til en konkret person, er advarselen generell. Den kan gjelde et innlegg som allerede er skrevet tidligere i tråden, det siste innlegget eller svar som Åsa ønsker å unngå skal komme.

Når det kommer en generell advarsel, ta den som en generell advarsel. De gangene jeg har følt at den gjelder meg, er det fordi jeg har litt dårlig samvittighet for noe jeg har skrevet, eller er redd for å ha støtt noen. Da er det så enkelt at man unnskylder om det har blitt oppfattet som negativ kritikk.

LiindaH
0

Okej, nu riktar jag inte mig mot en person eller sådant.
Men ska göra klart lite för er alla så ni förstår.

Jag läser här inne dagligen, igenom trådar och ibland läser ja igenom trådarna flera gånger för att hänga med.
Även om jag inte skriver betyder det inte att jag inte är aktiv läsare.
Då jag fått förtroende av sajtvärden att vara Medarbetare här inne så är det min plikt att försöka mitt bästa.

Ja nu är det som så att jag känner sajtvärden privat också.
Vilket resulterar att vi pratar väldigt mycket med varandra.
MEN! Jag har mina åsikter om vad som skrivs här inne, jag pratar även med sajtvärden om trådar JAG anser ska låsas, men då kan vi ha långa diskussioner om dom ska det eller inte.
Vi inte inte eniga om samma saker HELA tiden.

För  många av er medlemmar så kanske det är svårt att tro det.
Men jag är en egen person, jag säger vad jag tycker och tänker till fullo. Jag har kommit i konflikt med visa medlemmar här på iFokus på andra sajter, vilket för MIG känns som att det fortfarande sitter i efter våra "bråk". Vilket är väldigt tråkigt, då varken jag eller dom har träffats. Jag tycker även att det är tråkigt att vi aldrig rede? ( stavas? ) ut det vi bråkade om.

Men som sagt, jag har pratat med sajtvärden många ggr om att låsa visa trådar, men då har det slutat med diskussioner som gett resultat i att hon fått min mening. MEN det är fortfarande hon som styr och ställer här inne.
Jag har även bett om att få skicka ut varningar till folk som JAG anser inte sköter sig som dom borde.
Det händer mer än ni tror faktiskt, sedan att visa skriver öppet om att det ska varvas ner och andra via PM, det beror på hur stort "tjaffs" det är i trådarna eller liknande.

Nu hopppas jag att jag fått mitt ord och att ni har lite mer syn på vad jag gör här inne.
Men om det kanske skulle kännas bättre för er, så kan jag bli mer aktiv i trådarna, för att ni ska känna igen mig.
Är det något som ni vill?

// Liinda

FerretCrow
0

#38 okej jag visste inte ens att du var Medarbetare på denna sida.

Vilka är det egentligen som är det nu?

Vattunalle
0

Jag tycker dom inblandade i denna otroliga soppa kan ta detta utanför i PM eller liknande, helt hysteriskt hur det förstorats och det verkar ju aldrig få ett slut heller,..

Sen att andra ICKE inblandade kommer och sprätter åsikter gör detta ÄNNU värre och längre..!- (även jag nu dåSkäms)

Men jag vill bara se till att få ett stopp på detta oerhörda spam av inlägg, missförstånd och pajkastning!

Aviendha
0

#38 Min bild av medarbetarskap är att denne/-a Medarbetare är aktiv på sajten i fråga, dvs. deltar i diskussioner, korrigerar/flyttar/raderar trådar och inlägg, skapar artiklar och allmän administration. Kort och gott, avlastar och syns aktivt.

Nu är jag fullt medveten om att medarbetarskapet ser högst olika ut på olika sajter, men denna bild är den roll jag själv fyller på "mina" tre sajter, och ser många andra fylla på andra. Att man syns på sajten gör ju att medlemmarna inte blir helförvirrade när man dyker upp, och de kan lättare få förtroende (förhoppningsvis) och därmed vända sig till en vid smärre problem.

Detta är nu min egen högst personliga bild, och delar ni inte den med mig så är det inte mer än så ;)

Denna kommentar har tagits bort.
Aviendha
0

En annan undran när vi ändå diskuterar Medarbetare. Madde vet vi ju vem det är, David har jag mött på andra sajter, men Thisbitchbites har inte skrivit mer än ett inlägg (eller om det var artikel) och inte vart inloggad mer än 2 gånger. Hur kan denna person stå som Medarbetare? Det kanske inte jag har med att göra, men jag tar mig rätten att undra ;)

Denna kommentar har tagits bort.
LiindaH
0

#39: Okej, men Åsa har iallafall puttat upp en gammal tråd som hon skapade när jag blev detGlad

Aviendha:
Absolut, jag håller med dig till fullo där faktiskt.
Då jag själv är Sajtvärd inne på 2 sajter och Medarbetare på en drös andra.
Men jag blev tillfrågad av Åsa att hjälpa till att försöka få medlemmarna att hålla godton. Då jag inte är en iller"människa" .

Men jag ska försöka göra mitt bästa i att svara och skriva lite mera på sajten, så att alla medlemmarna verkligen ser att jag är här.

// Liinda

Aviendha
0

#45 Ja, jag förstår givetvis att det blir lite svårare att tillföra något i diskussioner om uppfostran osv men det går ju att säga "söt bild" i många trådar och liknande ;) Det kan vara tillräckligt skulle jag tro.

LiindaH
0

#46: jojo absolut absolut. det har jag tänkt många ggr.
Men det blir skärpning på mig nu =) .

Nu kommer ni se mig mera på sajten!

// Liinda