OT Är det bara jag...
…Som är fruktansvärt less på att reklam vid sidan om. Man sitter och försöker koncentrera sig och läsa vad som står i trådarna, samtidigt står Anna Book och flaxar som en tok i ögonvrån. Jag tycker att om man är medlem på sidan borde man väl få slippa detta…
Mvh Jenny

jag ser bara reklamen om allsvenskan hela tiden känns det som :P

ja och viss reklam spelar musik oxå så fort man råkar he muspekare över den lite snabbt.
men tycker inte du att det är irriterande med en massa blinkande reklambilder när du sitter och läser?
Mvh Jenny

haha, det har hotmail med typ en jamba reklam elle rvad det är. så var det den där hemska lilla kaninen som satt och sjöng med sin morot. varje gång man drog musen över den så började kaninen sjunga. jag blev lika förvirrad varje gång det hände, och det tog ca 3 veckor och mycket tänkande innan jag insåg att det var den där jäv*a reklam runtan som gav ifrån sej ljud. hahaha
#2 musik? det har jag klarat mig undan =)
Mvh Jenny
Jag tycker det är rätt obehagligt med blinkande reklam eller reklam som rör sig, som just nu, minnesmynt med barack obama…
det stör min koncentration något oerhört…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#4 hjälp!! ;)
Mvh Jenny
#6 vi är 2 om det!
Mvh Jenny

Välj era inställningar så att reklamen inte syns…

#9 kan man göra det, hittade inget om det..
"Chaos is a friend of mine."
För er som kör FireFox så installera tillägget Adblock Plus så är det hur enkelt som helst att filtrera bort reklamen. Dessutom går sidan fortare då eftersom det inte laddas ner en massa skräp i onödan.
För den som är intresserad finns ytterligare finesser till Adblock Plus som filter uploader och filter prenumerationer m.m. för att göra sidstädningen mer effektiv.
Bifogar en bild så ni får se min städade illersida :-)
Sen borde det nästan vara krav på att alla illermänniskor kör webbläsaren Iceweasel (en variant på Firefox). Klart vi måste använda en läsare som anspelar på våra husdjurs härkomst ;-)
Jag håller med Bogey, Adblock är en välsignelse =) Hatade att ha en hyper Anna Book i rutan, blev nästan förbannad av den reklamen ;)
Paulina
#9 Vart bland inställningana gör man det?
Mvh Jenny

Jo visst fan stör jag mej på den, speciellt när det är fel på min dator så den är super seg o reklamen gör ju som sagt va inte att sidorna går snabbare att ladda upp.
Sitter på meebo med msn och där har dom en ännu värre reklam om man råkar rulla över så börjar den spela olika artisters senaste album och varje gång jag råkar göra detta så hänger sej datorn och det är bara att starta om den:@
Men har kommit på att reklam är nödvändigt för få använda bra sidor gratis!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Tycker inte alls att de stör, då dom är på sidan om.. Vill jag kolla på dom så gör jag det, annars filtrerar jag bort dom..
Vanlig reklam, stilla eller att det rör sig lite, har jag inget emot. Förstår att man måste ha reklam för att finansiera en gratissida. Dock mår jag väldigt dåligt av den där bingo(?)reklamen där Anna Book o co står och viftar. Jag tvingas snabbt byta sida eller stänga av datorn.
_No way! Yes way!

#18: Den stör mig med kan jag säga. Brukar snabbt byta tråd då den dyker upp.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#18 & #19 Jo just den med Anna Book och vem är det mer i den andra reklamen som står och viftar är det Renee Nyberg och Pernilla Wahlgren.. Fruktansvärt irriterande reklam iaf!! Ja byter också tråd.
Men annonsen är inte för bingo utan ActionAid som samlar in pengar för att hjälpa i 3e världen. :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#19 Att man får reklam som gratismedlem kan jag förstå men att man som betalande plusmedlem också får reklam är nästa oförskämt. Är man betalande medlem tycker i.a.f. jag att det ska vara reklamfritt.
Nu är jag själv gratismedlem men både Faxlin och Aviendha är plusmedlemmar som det verkar, och ni utsätts ändå för reklam.
#21 Håller med dig faktiskt, om man är betalande medlem borde man slippa reklamen..

#21: ja jag är plusmedlem men detta då jag är Sajtvärd. Sådet inverkar inte.
men de har talat om att göra en funktion där man kan få betala för att slippa reklam om man vill det. Men det har inte kommit längre än till att tala om det. Men jag har sagt at jag välkomnar en möjlighet att betala för att slippa den. Speciellt reklam som den här vinkade och sedan irriterar jag mig fortfarande på rekelamen mitt i trådarna faktiskt. Så det gör att jag gärna skulle betala för att slippa.
Audiatur et altera pars
#23 Ja, de där reklamen mitt i trådarna är jätte jobbig, den vid sidan av brukar jag kunna stänga av. Men den där vinkande reklamen som ni snackar om är svårare att filtrera bort med ögonen!

#24: Jag brukar också kunna filtrera bort reklamen på sidan. Ja förrutom de som vinkar frenetiskt så man har lust att logga ut och aldrig mer in igen.
Men de i trådarna kan jag bara inte strunta i och inte vänja mig vid heller. Fast jag har försökt. Grabbarna bakom sa att man vänjer sig och att det inte skulle vara så irriterande när man vant sig. Men tänk mig irriterar de bara mer och mer i alla fall.
Audiatur et altera pars

Vet inte det är så på allas dator men om man vänsterkilckar på reklamerna som rör sej så kan man stoppa dom! fast tråkigt att hålla på med varje gång man går in i en tråd…
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
För mig så spelar det ingen roll om det är reklam på sidan, det kan var dubbelt så mycket bara den är still. För i alla fall mig som är dyslektiker med koncentrationssvårigheter är det ett H*lskotta att kunna läsa vad som står i trådarna men en flaxande Book i ögonvrån…
Mvh Jenny
musiken är värst ;)
#11 Du har just gjort min dag! :'D Att jag inte hade upptäckt det underbara programmet tidigare! :O

Instämmer med dig helt oh hållet.
Så länge rklamen är stilla går det bra men har man någon som flaxar eller det blinkar då är det jäte jobbigt att konsentrea sig,
Jag gör som så att så fort de blinkas eller att det rör sig runt om kring där jag vill läsa då hoppar jag över det. vist missar man mycket i och med att man inte läser för det blir för jobbigt
#29 Roligt att kunna glädja någon :-)
Prova det också på Expressen och Aftonbladet så ska du se att det t.o.m går att besöka dessa sidor om man har såna böjelser ;-)

Ett tips. Ni som känner att reklamen irriterar er. Skicka ett pm till niklas (en av grabbarna bakom ifokus) och berätta detta. Jag anser att det är deras ansvar att ha reklam som inte gör att folk lämnar sidan. Själv kan jag inte påverka detta på minsta sätt.
Jag har mailat till actionaid om vad jag tycker om deras annons. Att den bara får mig förbannad och får mig att gå så långt ifrån actionaid som jag kan. Likaså kan ni andra göra. Då kanske någon av de bestämmande parterna inser att detta är ett stort problem med just denna annons.
Mvh Åsa Faxlin sajtvärd
Audiatur et altera pars
#32 bra idé, det ska jag göra =)
Mvh Jenny