Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 573 ggr
JossanH
0

Pegasus till veterinæren

Har kænnt att mjælten (med størsta sannolikhet) har blivit rejælt førstorad och jag har æven tyckt mig kænna en annan knøl i magen på honom…
Han ær inte allmænpåverkad och han ær mitt inne i fællning så det fungerar som det ska.

Den 23e har jag fått tid hos veterinæren då det ær 3 veterinærer på plats då så skulle vi vænta tills dess. Ser jag någon førændring tar jag en akuttid!

Jag går helt sønder om något hænder min Pez.. Min trøst iom att Dexter ær sjuk har varit Pegasus… Vad hænder nu :(

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

Lilla gubben då.. Det är den absoluta nackdelen när det kommer till våra änglar, men förhoppningsvis blir utlåtandet så bra som det kan bli från veterinären. Håller mina tummar för det!

Ceciliaolucifer
0

Kämpa Jossan! Ge inte upp i förtid. Huvudsaken är att han mår bra nu. Då hinner ni kanske göra något åt det innan han blir märkbart drabbad :)

Men det jag funderar på är om du verkligen ska vänta tills den 23:e när du själv kan palpera mjälten? tänkt dig 20 dagar, och sen en ny tid för opereration, vänta på provsvar osv, då kommer man upp i lite tid. Kan du inte få komma förbi och ta lite prover eller så?

Tänker på er och håller tummarna för dig och dina killar. Tänk på att du har lilleskit också Skrattande jag finns här om du behöver prata!

kramar

Sara
0

Usch, så jobbigt sånt där är. Man blir påmind om att de inte kommer att finnas i ens liv (i fysisk form) för alltid.

Sara

emoflickan
0

älskade jossan! som jag sa i telefon så är det inte godtagbart att underbara pez är sjuk! och om det skulle vara så att mjälten är förstorad så hoppas vi på att en operation fixar läget. Pez kommer hålla sig kvar länge till, det vet jag! Brorsorna här instämmer! (tom tjabban:)

Sarah
0

:( Hoppas att allt går bra. Tjejen har oxå för storad mjälte. Ska in på femårskontroll och då får vi se om det är värt att operera.

JossanH
0

Nu ær detknappt 2 veckor kvar. Tror inte det ær någon speciell væntan om det ska opereras då de har akuttider hela førmiddagarna hær.
Sedan hænger ju æven en hel del på hjærtat om man øver huvud taget ska våga søva honom. Allt beror Pegasus vælmående och hans størsta chanser utan att det blir jobbigt før honom.

Jag har ju i stort sett inte bott hemifrån utan mina 2 killar. Det tog ca 1 månad tills jag skaffade Dexter och ett drygt halvår till pez också kom in i familjen. Finns det en tid efter detta alltså… :(

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ceciliaolucifer
0

#6 Jag har hört att det ska finnas en tid efter detta, men ärligt? jag vet inte..