OT iFokus poäng
Jag antar att det är fler än jag som haft svårt att få iFokuspoäng.
Jag kanske är sent ute men i vilket fall. Ett tag spelade det ingen roll hur många inlägg jag skrev jag fick inga poäng alls. Inte förrän jag skapade en egen tråd fick jag mina första poäng och därefter har det nu fungerat.
För er som fortfarande har problem att få poäng så prova med att skapa en egen tråd i nått lämpligt ämne så hoppar det förmodligen igång.

#0: Att du inte fick poäng tidigare beror på en bugg. Att det fungerar nu beror på att de har fixat buggen. Så man ska inte behöva starta en tråd för att poängen ska komma igång och fungera. Efter senaste buggfixen så ska de fungera ändå.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#1 då fixade dom buggen precis i samma veva som jag startade tråden för alldeles innan hade jag gjort ett inlägg i en tråd som jag inte fick nåra poäng för.
I vilket fall är/var det en bugg eftersom man inte skall behöva starta en tråd för att få poäng men eftersom det föll sig som det gjorde antog jag att skapa en tråd var ett sätt att komma runt buggen.

#2: Ja ibland infaller det roliga sammanträffanden. Men det kan också vara så att det fortsatte att bugga för dig. Vet en annan inne på en annan sajt som hade kvar buggen efter att det skulle vara fixat. Så jag kommer be henne testa detta faktiskt. :-)
Audiatur et altera pars

Vad ska man ha poängen till? Antar att man kan läsa på om det någonstans men orkaar inte söka just nu… *lat*
#4 Det är för att man ska kunna få ett hum om hur aktiv en medlem är, som ett aktivitetsindex. Ju aktivare, ju mer poäng och "högre" stenar får man.
Paulina
Ville inte förstöra forumet men ännu en tråd om detta men det står att efter viss inaktivitet så sjunker poängen.. jag hade 85 igår kväll och idag har jag 77, menade dom att det skulle gå så fort för det skulle sjunka eller är det något fel (?), isåfall måste man överge livet och uggla här mer än vad faxlin gjort under hela iller.ifokus.se tiden låter ju lite wierd eftersom att efter en semester på 2 veckor skulle du gå ned iallafall från ametist till glas osv inte för det är hela världen men det blir ju lite skruvat om man inte kan ha en viss inaktivitet innan allt rykt åt skogen.

Tycker det verkar variera lite med hur det sjunker. För någon dag sedan sjönk det ett poäng på några timmar. Sen hade jag samma poäng i flera dagar utan att skriva något. Och nu så har det sjunk ett poäng på tre dagar:p
"Chaos is a friend of mine."
Meh, hur fan kan det sjunka 8 poäng för mig på ett drygt dygn :S

#6: mrrar lite. Hur menade du med det där då? uggla här mer än vad faxlin gjort under hela iller.ifokus.se tiden
Tror jag vart liiiite upprörd där. 
Nej men ärligt, det är inget konstigt med din nergång. Så var det för mig med. Jag kan berätta att jag som dessutom skriver artiklar, jag har haft tillfällen när det sa bara tjoffs så försvann det 50 poäng på en gång. Detta trotts att jag satt och skrev kommentarer med folk hela tiden. Så det dalar. Och ja, efter en inaktivitet på fjorton dagar då man har semester, då lär det falla rejält.
Audiatur et altera pars

idag har mina poäng åkt som en jojo för varje gång jag loggat in så har jag startat på 37 och ökat sen när nätet krånglar och jag loggas ut så börjar om på 37 känns lite som den där springövningen på gympan "idioten" haha.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Inte för att vara negativ, men poängsystem av denna typ hör mer hemma på lunarstorm än på denna typen av "fack-sajter".
Bästa sättet att samla poäng är ju att skriva en massa skit, alltså att kommentera allt utan att egentligen ha något att säga. Lite tråkigt att uppmanas till sådant… Det gör det inte lättare att hitta när man redan nu går vilse bland alla trådar, det är tur att man inte har en iller i koppel på nätet för då hade det blivit riktigt trassligt… Som när den lille busen tog vägen genom en välvuxen häck… Det tog tid att få lös det.
Och ja, detta var ett typiskt poängsamlarinlägg :P
#9 haha inget illa ment men du måste vara den mest aktiva personen här ^^
#11 jo håller med egentligen där, men om man nu ska ha det så tycker jag det iallafall ska ha någon logik i dalandet och uppgången ^^
#12 Logik är ett fint ord, tyvärr inte speciellt utbrett i samhället.
Jag tror att iFokus tagit intryck av försäkringskassan, man får en överraskning varje gång man kollar vad man fått:
"Oj, blev det så mycket?" samt
"Men va fasen, jag har ju gjort det som skulle krävas för att få!!!"
Men det är logiskt att de vill ge oss lite spänning i vardagen, man ska aldrig ta något för givet!
*Detta var ytterligare ett poängsamlarinlägg*
#13 hehe..
#11 Jo, intressanta och sanna tankar. Satt och funderade på det där jag med.
#15 Wohoo, medhåll är alltid trevligt :)
*samlar poäng*
Suck det börjar bli tramsigare och tramsigare detså mer jag funderar på det, vill inte ha poäng at all ^^
Äh, vill de som ser fräsiga stenar som livets mål sitta och kommentera i massor, säga hej i atta gästböcker de hittar och ladda upp tre bilder i timmen i sitt fotoalbum så får de väl göra det.
Jag komenterar det jag känner att jag har något att ge i, skriver de artiklar som jag tycker behövs osv. Seda för de vör veckun sten dä vell fö meg! ;)
Paulina
#18 isåfall hade det vart fräsigare att bli forumsspion eller forum-slagsmåls-officer ^^
#19 Sådana har vi nog med ;)
Paulina
#19 Bra idé Werner, flest startade "flame wars" ger mest poäng och möjlighet att bli forum-slagsmåls-officer 
Om inte annat finns det säkert en eller annan här på forumet som snabbt skulle komma upp i maxpoängen hehe 
#21 hm kanske ska ta poäng för dräpande komentarer ^^
#22 OK, erkänner mig skyldig.
Blir det för mycket tjafs kan jag inte låta bli att komma med (dumma) kommentarer.
Vadför har trådar på illerifokus en tendens till att spåra ut sådär lite smått, konstigt, roligt ? =P
#24 Förmodligen för att många personer har svårt att skilja på sak och person, och därför tar avvikande åsikter alldeles för personligt. Blir därför uppretade och ska "ge igen" för något som de ansåg vara ett personligt påhopp.
Dessutom kan skriven text framstå som mer korthugget och hårdare än om det sägs person till person, så man läser in en "ton" som avsändaren egentligen aldrig avsåg vilket ökar risken för missförstånd. Därför skall man alltid läsa forumtext som att den skrivs i god ton även om det kan verka korthugget och hårt i läsarens ögon.
"25 agree, många har blivigt sura på mig här för att dom inte ens läst vad jag egentligen skrivigt eller för att jag vart kortfattad.
#25 Jag menade mer att trådarna brukar spåra ur för att det fladdrar iväg någon annanstann eller liknande =P Men ok…
#27 Ok :-) Jo det är sant, efter inlägg #10 eller så så har trådarna oftast bytt ämne och handlar om nåttt helt annat. Lite lustigt faktiskt nu när du säger det så.
#28 Haha, jo.. Men det är faktiskt mer vanligt här inne på iller än på andra sajter jag är på, tycker jag iaf.,
Det är jättelätt att få poäng, de bara ramlar in! dessvärre försvinner de ju efter en timme, varför är det så? Någon?

#30: Det har att göra med att de poäng man tidigare samlat blir gammla och då försvinner det. Exakt hur lång tid det tar för ett poäng att bli gammalt har jag dock inget svar på. Men därför försvinner det poäng i alla fall. :-)
Mvh Åsa Faxlin sajtvärd
Audiatur et altera pars

Det

är

kul

att

samla

Poäng

Sorry, jag kunde inte låta bli frestelsen 
Haha, den var bra ;) Gäller att passa på när tillfälle bjuds!
Paulina
Som jag sagt på ett par andra forum i sådana här trådar… jag känner mig mest stressad över de här jäkla poängen. har jag fått si eller så många poäng vill jag ju behålla dem.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.