Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 580 ggr
all4U
0

Nåt tips på skålar?

Hej!

Finns det någon där ute som har ett bra tips på skålar som inte är så lätt för illrar att dra omkring med?Skrattande

skålarna här hemma är av keramik, men ändå så lyckas memphis dra omkring skålen så vattnet flyger överalltFörvånad

okej, han är ju extremt söööt när han busar men ja vill ha vattnet kvar i skålenTungan ute Tvättade igår, hör en duns, springer ut i hallen där alla nytvättade kläder ligger i korgen, då har memphis lyckats klättra upp hela vägen på tvättkorgen, dragit bort locket och lagt sig där för att sova haha, å stackars strumpan stod kvar längst ner på golvet och kunde inte ta sig upp till, dom är ju såå söta när dom hittar på hyss hihi Skrattande

Aviendha
0

Jag har en vattenfontän, och det är det enda de inte släpat runt på eller grävt ur vatten ur =) Har dock en stor hundskål i badrummet, men där gör det ju inget om de puttar och dyker ;)

all4U
0

då kanske man ska ta och investera en vattenfontän :) tack för tipset :) han är ju som sagt väldigt söt när han "städar" hela köket meeen inte lika roligt när man  går upp på morgonen å trött som man är så tänker man inte på det då förrän man "plaskar" runt med fötterna i det haha

Saga85
0

Annars kan man ju också köra med dubbla skålar - fäst den understa i golvet med tejp eller något. Skålen sitter fast, och är även lätt att ta bort för vattenbyte.

Aviendha
0

#2 Ja, jag gillar det! Dessutom gillar nog illrarna den med, då de mer än gärna dricker rinnande vatten i duschen osv, så jag tycker de dricker lite oftare nu än innan jag skaffade den. Det kostar ju någon hundring, men man kan ju fynda dem på blocket med om man har tur =)

#3 Vilken smart sak!

Strumpan
0

Jag kör med en stor salladsskål som väger ca 3kg (utan vatten). De kan flytta på den ngt men den verkar vara för tung för att det ska vara ett nöje. Efter att jag skaffade den här så har de slutat helt

Mvh Jenny

Jobin
1

Jag använder transportbursskålar till vattnet, hängandes på deras transportbur.. dem gräver de inte ur.

Tzatu
0

Mina illrar har grävt sönder min fontän och skvilpar alltid ur allt vatten ur skålen om den inte sitter fast, så jag tog och satte fast den i golvet med dubbelhäftande tejp. Problem solved!

HannaM
0

Stooor spanielskål, sådan med inåtlutande kanter så inte cockerspaniels och andra hundra med hängande öron ska doppa dom i vattenskålen. Den får mina inte tag i, den väger lite och bäst av allt, det är svårt att gräva ur vattnet.

werner
0

Sån här har vi!!

Det var en länk för dom som inte hajjade ^^

Sarah
0

Jag har samma som #8 Funkar riktigt bra. Sen har jag även en tioliters balja i källaren.

becka89
0

werner en sån har vi tänkt köpa hehe =) Fungerar den bra??

Aviendha
0

En sånhär fontän har jag =)

Sarah
0

Jag hade en som i #9 tills någon kom på hur man välte den :(

Aviendha
0

#13 Tror det var ceciliaolucifer som hade en sådan de hade fäst i en stor platta med buntband för att den inte skulle vältas. Det kanske är värt ett försök om du har den kvar vill säga =)

tortoise
0

Säger bara en sak: Keramikskålar för ugnsbruk i stengods, stora, tunga och funkar jättebra! går oftast att få tag på i secondhand-affärer för billigt pris!

werner
0

#11; becka Jo den funkar as bra, stabil, gräv säker (går inte att gräva) bad säker (går bara att doppa nosen 2 cm i mitten om dom har tur). Fräscht cirkulerande vatten dygnet runt och filter som fångar upp diverse skräp dom släpper ned i fontänen som vitalin smulor bland annat, jag tyckte det var ett riktigt kap eftersom jag innan fått diska keramik skålarna 2 ggr per dag (förutom vid ordinarie vattenbyte) pga äcklig yta som blir i skålen, känns som hund dräggel i bottnen när dom haft den en dag eller bara några timmar :S

HannaM
0

#16 inte helt grävsäker… har hört svordomarna hagla i telefon när någon av saraes lyckats blöta ner hela golvet

werner
0

#17 här har dom inte lyckats iallafall, dom når knappt ens upp i den förutom att stå med framtassarna på kanten och dricka.. men sen har vi inte en Ludde här heller som lever rövare ^^