Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 344 ggr
-eM-
0

Nya vaccinet till Åland

Hej alla kobbe levande människor och illrar!

Jag har idag ringt till Ålands Smådjurklinik för att förhandla om det nya valpsjukevaccinet. Och dom skulle ta reda på mera info. Eftersom vaccinet är ett licenspreparat (Samma som Fervac D också var) så måste dom antagligen överväga om det lönar sig att betala en dyr licens. Men iom att vi från och med nästa vecka är 12st illrar här gemfört med förra gången vi försökte få in vaccinet (4-5st) så kanske det finns en chans.

Jag skulle ringa dom på nytt i slutet av nästa vecka så då får vi domen om vi förblir vaccin lösa eller ej. Är ju ganska jobbigt att måsta åka til Sverige och vaccinera varje gång.

Madde
0

Håller tummarna att de kan ta in det åt er på Åland. Var skulle ni annars få vaccinera med???

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

floppy
0

Håller tummarna att det kommer hit… :)

Faxlin
0

Men det sprider ju sig mer och mer med iller på Åland, inser de inte det?
Nästa år kanske ni är ännu fler illrar dr. Så då får de väl ställa upp på sina kunder lite tycker jag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

-eM-
0

Madde: Man får åka över till Sverige och vaccinera.

Vi hoppas på att dom börjar inse det Åsa.

Madde
0

Ok. men hur skulle det fungera om ni har en uppfödare på Åland. Vad skulle hända då? Hur skulle ni då få göra?

-eM-
0

Inte en aning. Antagligen skulle man få smuggla in vaccin från Swe.

Madde
0

det skulle ju vara jobbigt och behöva göra så.

-eM-
0

Japp.

klarsferrets
0

hoppas att allt löser sig för er på åland

-eM-
0

Jag pratade med Smådjurskliniken och dom har nu sökt om tillstånd för att ta in vaccinet. Runt 16 november får vi veta om det kommer hit för då ska jag dit och ge Malolo hennes rabies vacc.

Faxlin
0

Håller tummarna för att de tar in vacinet åt er.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

-eM-
0

Tack, det gör jag med. Skulle göra allting så ortoligt mycket lättare och billigare.

floppy
0

Håller tummar o tår att dom får hit det… :)

Guteillern
0

#12: Hoppas det går bra, så att ni får eget vaccin på holmen! /Ammi