Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1760 ggr
hataskolan
0

Nån snäll person ;)

Nån snäll person med bil som bor i eskilstuna eller västerås som kan hjälpa mig med en grej hör då av dig på pm :.)

hataskolan
0

Detta är lite halv akut.

Denna kommentar har tagits bort.
FerretCrow
0

taxi…

hataskolan
0

#3 haha jätte kul x)

FerretCrow
0

#4 det är väl inge fel med att ta taxi? ska du ha med dig djuren säger du bara till om det då du ringer och bokar en bil.

[Cute]
0

Vad är det för grej du behöver hjälp med?

elinn
0

Bor tyvärr inte i närheten. Sen kan det även vara svårt att få hjälp om man inte talar om vad det gäller. Jag skulle iaf inte ens ha  brytt mig om att ta kontakt om jag inte vetat vad saken gällde.

hataskolan
0

#6 Vart nånstans bor dudå?

FerretCrow
0

har det löst sig för dig? är det något akut med dina illrar?

Denna kommentar har tagits bort.
Aviendha
0

Är det något med illrarna så går ju taxi. Är det någon liten sak du behöver hämta funkar väl buss och kanske taxi med, någon större sak finns det ju budfirmor till. Annars kanske du kan höra med grannarna? Ingen vän/familj med bil och körkort i närheten?

Madde
0

Ja du jag har fått pm och en förfrågan, men jag anser nog att du ska konfrontera din fobi om du nu har en. Annars kanske du får leta skjuts på närmare håll av tex dina föräldrar eller något sånt.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

FerretCrow
0

kan inte som madde säger dina föräldrar ställa upp?

hataskolan
0

putt

FerretCrow
0

hataskolan: varför svarar du aldrig på frågorna man ställer dig och inte heller på pm?

hataskolan
0

#15 Mina föräldrar hittar inte så bra.

FerretCrow
0

#16 men då kan du ju skriva ut en vägbeskrivning på eniro.se och ta med dig och åka med dom.

reptilia
0

Kanske vore en bra ide att skriv vad det gäller ;)

Jag bor ju 15 minuter ifrån E-tuna men jag skulle ju aldrig ta kontakt om jag inte visste vad det va för nåt.

//Joe, Spårvagnsförare

hataskolan
0

Det är en iller i Linköping som jag har köpt, och nu söker jag någon som kan tänka sig att åka med den till västerås. Jag kan betala res ersättning.

Aviendha
0

Kolla på djurtransport.ifokus.se

hataskolan
0

#20 Jag har gjort det. Men det finns ingen..

Aviendha
0

Så kan det vara, är ju inte alltd att man har tur att det ska tima med en resa sådär. Tyvärr så är det nog så att du får försöka ordna hem din iller själv.

Kanske kan du betala extra till säljaren och de kör? Annars får du höra med vänner, grannar och föräldrar. Det är lika svårt för någon av oss att hitta som för dina föräldrar. Åk buss eller tåg. Kan du inte får du nog avstå illern.

FerretCrow
0

#21 du kanske får tänka på att alla kanske inte hunnat läsa tråden där ännu. och hur kan man köpa ett djur innan men ens vet om man får hem det? kan du inte ta tåget/buss dit och hämta det då? det kanske kan bli billigare än att betala någon bensin

MimmieM
0

Det är väldigt praktiskt om man löser diverse transport problem INNAN man köper någonting, djur eller annat.

Så vitt jag vet så har samma problem varit på tapeten förut med den här människan. Lärde du dig ingenting då?

Carpe Diem

FerretCrow
0

Du får inge mer hjälp av att sitta och spamma folk med PM. nu har du skickat ett PM till mig där du ber mig hjälpa dig hämta denna iller du köpt men jag har inte ens erbjudigt mig till dig. Finns inget mer irritierande jag ka lova

elinn
0

Jag skrev klart och tydligt tidigare i detta inlägg att jag inte bor i närheten men ändå så får jag ett PM med förfrågan om jag kan hjälpa till Obestämd

FerretCrow
0

#26 japp exakt samma här. Jag verkligen hatar spamm mail det är det värsta som finns och på ett forum som detta tror man ju man ska slippa men tyvärr inte.

klarsferrets
0

fick oxå ett pm om detta och vi bor inte i Ötstergötland alls utan i västra götaland

Och mellan Viskafors och Linköping är det Avstånd: 225,4 km så man bor ju inte granne precis.

Och dina föräldrar inte hittar så så bra det gör väll ingen av oss om man inte varit där förut ,

Tips det finns kartor som typ atlas väg karta sedan kan man oxå ta in på en rast plats i när heten av oten och där fixa en karta över om rådet,

eller om man då har en gps eller i sin telefon,

Här anväder vi oss av kartor och får även stanna vid orten för att kolla vart man ska

'

FerretCrow
0

#27 hehe jo ni har ju en bit. men nte så långt som vi. kollade nu på eniro och enkel resa för mig till linköping blir Avstånd: 658,8 km Restid: ca 7:54 timma, och då är det ändå snabbaste vägen.

Satmaran
0

Jag förstår inte tanken!! Att bara anta att en vilt främmande människa skulle ställa upp som privatchaufför!!! Hur kan man vara så fräck att våga fråga om det ens?

Jag hade fattat om det gällde en iller som snabbt måste komma till veterinär, men komma här en gång till och be om att hämta en "köpt iller".. hmmm…

Det finns buss, taxi, och tåg att välja mellan.

Även jag som bor i Malmö fick ett pm, hrmpf.

elinn
0

Om de som bor i närheten inte hittar, hur ska då vi som bor längre bort hitta i dessa områden?

Kartor, vägbeskrivningar, gps, telefon så man kan ringa den man ska till och fråga efter vägen är några förslag på vad man göra när man inte hittar.

Sarah
0

Uppskattde inte heller PMet…

Ceciliaolucifer
0

Jag uppskattade inte heller pmet! Suck!
Kontakta INTE mig igen!

Fruttisen
0

Jag tror jag smäller av, hahaha!

zickan
0

Haha.. smaaart!. Köpa ett djur innan man fixar transport. Jag hittar sällan någonstans var jag ska. Det kallas eniro, hitta.se osv. Karta.
Linköping är det ju raka tåget till. Inge svårt. Ge mig för biljetten dit och tillbaka så kan jag hämta i slutet på mån åt dig.
Jag bor ju typ också i västerås.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

pryzze
0

Skulle bara kolla vad "hataskolan" hade för sig efter
Tradera- Spamet.

Hataskolan håller stilen ser jag Flört

//Pryzze

FerretCrow
0

#30 nej visst att skapa en tråd och fråga efter hjälp här eller på djurtransport delen och erbjuda bensin pengar. men att sitta och pm:a alla medlemmar som inte ens bor i närheten är väl lite väl kraftigt. Visst jag skulle ställa upp och köra men för 67 mil dit och sedan hem blir det ruskigt dyrt med bensin och du kan det bli billigare att ta taxi.

FerretCrow
0

Ja denna person har visst haft iFokus tidigare men blivigt av stängd pågrund av dessa saker=(

pryzze
0

#37 Detta verkar vara helt i linje med den tidigare SPAM.attacken.

Helt klart.

Satsa på skolan i stället fröken "hataskolan"

//Pryzze

FerretCrow
0

#39 jo det är ju det jag fick imorse. men mitt internet har vare dött så har inte kunnat svara .

Iza99
0

DENNA TRÅD SKA LÅSAS! PUNKT SLUT.

Jobin
0

#41 Nytt nick samma person?

Iza99
0

#42. Nej men det börjar bli lite väl tjatigt om denna person.

werner
0

#42 samma person, försa sig i annan tråd

MimmieM
0

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Det här är ju ren underhållning.

Carpe Diem

Faxlin
0

#41: Den enda som ska låsas är du.

#45: Ledsen men jag ser inget roligt i  det. Blir bara deprimerad.

Mvh Åsa Faxlin sajtvärd

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

MimmieM
0

#46 Mest att hon ens försöker :) Men jag förstår dig Åsa, du bör kanske överväga att tillsätta en heltidstjänst som "blockare utav nya nick från Harbos ansikte utåt!"

Carpe Diem

Faxlin
0

#47: Intresserad av jobbet? Skrattande

Audiatur et altera pars

MimmieM
0

Haha.. när kan jag börja?

Carpe Diem

Faxlin
0

#49: Kom in på msn och lägg till mig så kan vi prata mer :-)

faxlin@hotmail.com

Mvh Åsa Faxlin sajtvärd

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Bara därför vill inte min msn med mig. Och jag fick hit Veronica med världens sötaste Elina. Så jag gör ett nytt försök med msn senare.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Yes, har oxå fått ett pm från denna person men jag sa att jag åker inte så långt för vem som helst.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.