Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 1043 ggr
Musiken
0

Hur leker era illrar?

Ja, som fragan lyder i rubriken, hur leker era illrar med varandra?

Aviendha
0

Rätt lite faktiskt. Om de verkligen busar med varandra (busar mest med mig) så är det brottning från Phoenix sida som gäller, medan Avi mer är för att springa efter, hoppa på, springa iväg och skutta, springa fram och hoppa på igen osv.

Tror de olika lekmönstren de har gör att jag är roligast att leka med.

Musiken
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nisse och Lotta leker tyst. De smyger runt varandra, mots upp, star och glor pa varandra ett tag och sen gor de utfall mot varandra, skuttar runt ett tag, sen lagger sig en av dem pa rygg och den andra lagger sig over och sa brottas de ett litet tag. Sen smyger de upp, gar runt ett tag, staller sig och glor pa varandra, gor utfall och sen ar den den andres tur att lagga sig ner. Ser sa gulligt ut nar de turas om att vara den som far spo :P Ibland nar bara en av dem vill leka, men inte den andra sa brukar de gora sma utfall och sen lagga sig pa rygg och vanta pa att den andra ska nappa och hoppa pa.
Nar leken borjar ga mot sitt slut sa lagger de sig i sked och Nisse "kliar" Lotta pa ryggen, och sen vander hon sig om och "kliar" Nisse pa magen. Sen trippar de ivag at varsitt hall :)

Sara
0

Mina hoppar och skuttar omkring brevid och påvarandra. Oftast med vidöppna gap och så biter de varandra.

Jage i rören är oxå kul.

Sara

HannaM
0

När det är full rulle är det fyra stycken som skuttar, jagar varandra, brottas och smånyps. Hoppar på varandra med öppna gap och studsar runt varandra.

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Melwin jagar de andra i rören, men han leker nog mest med mig faktiskt. Då leker han haj bakom bajslådorna och bakom kompostgallret och snurrar runt och har sig.

Epona leker mest mig mig också, och när hon leker så bits hon lite, så det gäller att passa sig. Annars hänger hon med på vad det nu än är de andra två vill leka just då.

Denver brottas, mest med Epona, för brottas han med Melwin så vet han att han får spö… Är vi utomhus så brottas han med Melwin också.

Mycket hoppa och attackera-lekar är det =)

Och leka "sno-leksaken-och-gömma-den-i-ett-hörn-leken" =)

golf.ifokus.se

[LiisaDagger]
0

Mina flickor kan brottas rätt våldsamt faktiskt, typ släpa runt varandra på parkettgolvet här hemma :P De är helt galna ibland.

PatrikF
0

Boston gillar att leka med mig och monty.

Monty gillar bara att leka med Boston, men sover helst :)

Boston och Monty leker genom att jaga varandra som galningar och brottas. Och när Boston leker med mig ska det brottas och lekas kull.

Jag har gett upp om leksaker, det är kul i ca 5 minuter, sen rör man inte det mer. Det roligaste som finns är saker som prasslar och bli utsläppt på balkongen. Dock är det förbannat roligt att gömma dykdatorn och den lilla kameran för husse så han får hjärtattack.

NinaogRaKKerUngene
0

Her leker alle ilderne med hverandre, og alle med meg.

Lekesloss, jager hverandre, jager og gjemmer leker, jeg kaster leker, og de erter meg og vil lekesloss. Sender de bortover gulvet, og kaster de opp i hundesengene.

Bogey
0

När Bogey inte sover så undersöker han huset för 110'nde gången eller möjligen leker lite i sin prasseltunnel eller i rören i buren. Ibland så leker han med dottern. När han är ute med mig så blir det en del bus mellan excursionerna när nosen får vila lite. Det blir lite tafatt, jag jagar honom eller han jagar mig, eller tillsammans gräva tunnlar i snön. Leksaker är inte så intressant.

Saga85
0

Här hemma har ena katten börjat försöka leka lite smått med Maja. Men hon backar undan och kollar skeptiskt på katten.

Någon gång ibland får hon sina busryck och skuttar runt, jagar matte, blir jagad av matte. Men den mesta leken är att krypa under filtar och jaga mattes hand, bita bita. Eller när det pips med gröna igelkotten. Då blir det dragkamp.

tortoise
0

Alice smyger sig på Love när han ligger och sover och ger honom ett tjuvnyp, Love blir arg och jagar henne- biter tillbaka. Alice piper i högan sky och springer in och lägger sig någonstans där Love inte kan nå henne. Love tröttnar och går och lägger sig- då kommer Alice fram igen och gör om samma sak…

Love brukar mer släpa runt med Alice- när hon kommer loss jagar de runt och nafsar efter varandra och sladdar in i saker- det poppas högljutt och kan se farligt ut men är helt oskyldigt. Efter några gånger somnar de ihop i minsta sovpuffen…!

Den roligaste gemensamma leken är nog ändå "hinn före matte in till sovrummet och gömm dig fort!"- leks varje kväll när matte är supertrött..!

reptilia
0

Stackars Junior har det inte lätt. Han kan ligga och sova och helt plötsligt börjar han gnälla. När man kollar dit så ser man Wasp med en gnällande Junior i munnen. Han kan släpa honom hur långt som hellst. Sen vågar ju tyvärr inte Junior ge igen. Annars är det mest brottas och jaga som är kul =)

//Joe, Spårvagnsförare

mandariiin
0

här är det full jaga, och hellst när någon frivillig tokig hund vill vara med. haha. annars är nog det bästa som finns filtar och liknande som fladdrar som flygande mattor och sen faller ner på Lyssa.