Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 333 ggr
Saga85
0

En händelserik morgon

Strax efter 5 i morse kom min bror hem från sin tidningsrunda och berättade att det brann i en lägenhet i närheten. Pga all rök och spridningsrisk var hela gården (300-400 pers) var evakuerade, inklusive min brors vän med flickvän och 8-månaders son.

Den lilla familjen kom efter ett tag hem till oss för att slippa sova i en gymnastiksal resterande delen av morgonen. Maja blev lite paff av att bli utslängd från mitt sovrum där de skulle få sova. Hade henne först på toaletten, men redan efter tio minuter hade hon spridit ut vatten över hela golvet och krafsade så att dörren skakade. För att inte väcka bebisen av allt oväsen beslöt jag mig för att ta ner henne till vardagsrummet.

Ner i vardagsrummet där jag skulle försöka få mig lite sömn. Två av katterna var där, och de skulle ut innan jag kunde stänga om mig (för att inte riskera att Maja smet upp eller ner på icke säkra ställen). Tog ena katten, öppnade satte ut, stängde. Andra katten, upp, ut. Självklart smet katt nummer ett snabbt som attan in mellan benen på mig. Krypa under bordet för att få tag i kattskrället, öppna, ut. Ja. IGEN! Kattuslingen slingrade sig och in igen. Far satt under den här tiden i fåtöljen och skrattade åt mig. Saga var trött och grinig - ingen sömn, klockan var åtta. Ut med katten, och äntligen lägga sig. Men inte kunde jag somna ändå. Kollade hela tiden på dörren och fick för mig att katterna skulle lyckas knuffa upp den (trots barrikad med en stol), Maja skulle smita ut, och någon senare helt oanande skulle råka släppa ut henne eller trampa/klämma henne. Eller att Lilla Familjen skulle ha glömt att stänga dörren till mitt rum varpå Maja skulle ta sig in och bita bebisen.

Saga nojjar sig och kunde inte somna förrens folket började vakna igen i huset.

Saga är därför TRÖTT. Så trött att hon självklart helt glömde av sin läkartid.

Idag var ingen bra dag.

*Detta kanske skulle ligga under OT-kategorin kom jag just på. Kunde dock inte flytta inlägget själv eftersom jag inte har behörighet till det*

Faxlin
0

Din stackare. Låter verkligen itne som en bra dag.

Kramar om

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Aviendha
0

Vilken kass start! Det positiva i kråksången var att jad drog på smilbanden åt bilden jag fick när du försöker stänga ut motvillig katt ;) Och det faktum att du om ett år kanske skrattar åt det själv ;)

VeronicaKahlbäck
0

Hoppas resterande delen av dagen blir bättre!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus