4-0 i blomkrukor...
Nu har jag, love och Alice kommit på plats i vårt nya hem på landet. Love och Alice trivs jättebra, men ibland funderar man. Varför har man krukväxter? Man glömmer att vattna dem, de blir bruna och dör… Alice har verkligen tagit det där med flyttning på allvar… På endast tre dagar försvann fyra blommor och en blomkruka från jordens yta. Alice leder med 4-0 i blomkrukevältning..och jag slipper vattna!
Se vilken omtänskam vän du har! =) Tror jag ska övergå till blommiga tapeter, de verkar vara den enda sotens blommor som tenderar att överleva här hemma iaf..
Paulina
Ett tips är att hänga växterna från amplar i taket. 
Sara
#2 Bra idé! Har ju en ampel i garderoben som man kanske ska sätta upp. Tror ni illrarna evolverar fram vingar då? ;)
Paulina
Kanske.. Eller börjar klättra på tapeterna. Hmmm.. Se till att klippa klorna. 
Sara
Haha, sugfötter kan ju vara ett alternativ för dem. Spider-ferret!
Paulina
jag har faktiskt gått över till plastblommor här hemma…efter mååånga år av förlorade strider om blomkrukor, samt trotts att jag egentligen avskyr plast…
sedan gjorde jag jordens smartaste blomkruke säkring häromdagen :) Nu kan jag ha blomkrukor i fönstren, trotts att illrarna brukar sitta där och spejar :)
#6 Jamen Sarae, du kan inte säga A utan att säga B :-)
Hur sjutton säkrade du blomkrukan?
Ja, sarae hur gjorde du det då?:)
Jag älskar mina djur,men jag kan nog inte leva utan blommor heller. Här hemma kör vi med kartonger på krukorna eller stenari jorden, och kan väl säga som så att blommorna tycker inte om det förslaget i längden. För att dem inte ska bli nerputtade pågolvet har vi satt upp en planka på fönsterbärdan som sitter för :)

Ja minlilla klättermaja kommer upp hur högt blommorna än sitter- det gäller ju bara att komma på nya klättervägar.. Nu har jag mina resterande blommor i fönster i de rum som Love och Alice inte får vara- och än finns de kvar! Idag var mina nya hyresvärdar här på fika- de är världens underbaraste människor! i två timmar hade de bara ögon för Love och Alice- som trivdes med att bli klappade och kliade!
Så roligt att de tyckte om dem, mina hyresvärder har varit mycket misstänksamma när jag hade privatvärdar.
Sara